Åsemor Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Dere er vel klar over at loven om helligdagsfred fortsatt gjelder? Man skal ikke lage "utilbørlig larm" på søndager og helligdager. Naboene mine har ikke skjønt det. Den ene står med gravemaskin og graver i hagen, den andre går med grassklipperen, og den tredje har en særdeles høylytt kanteklipper. Jeg som hadde tenkt til å få litt sol på liket i dag, men det der orker jeg ikke. Altså: Loven om helligdagsfred gjelder fortsatt!!! Husk det! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Naboen min hadde heller ikke skjønt det, men måtte absolutt drive med en steinsag eller noe sånt rett ved siden av der jeg hadde lagt datra mi for å sove i vogna. Så da dreit jeg i hele søndagsgreia jeg også, og hang ut klesvask. ;o) 0 Siter
Lorangemy Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Naboen min hadde heller ikke skjønt det, men måtte absolutt drive med en steinsag eller noe sånt rett ved siden av der jeg hadde lagt datra mi for å sove i vogna. Så da dreit jeg i hele søndagsgreia jeg også, og hang ut klesvask. ;o) Det eneste jeg passer på, er at jeg ikke begynner å bråke før klokken tolv. Men bryr meg ikke om at andre bråker før det. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Naboen min hadde heller ikke skjønt det, men måtte absolutt drive med en steinsag eller noe sånt rett ved siden av der jeg hadde lagt datra mi for å sove i vogna. Så da dreit jeg i hele søndagsgreia jeg også, og hang ut klesvask. ;o) Klesvask plager da svært få i forhold til hva en sag eller grassklipper gjør. Skal forøvrig henge ut klesvask jeg og, men henger den på stativ, og da synes den ikke når den står på verandaen. 0 Siter
mAd Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Jeg trodde det var ok etter tolv, jeg. Naboene under oss starta iallefall fire over, men så er de ikke så kjempebråkete heller da 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Det er værre når naboen starter plenklipperen 23.00. Vi holder søndagsfred fram til tolv men etter det steller vi gjerne i hagen vår. - midia 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Naboen min hadde heller ikke skjønt det, men måtte absolutt drive med en steinsag eller noe sånt rett ved siden av der jeg hadde lagt datra mi for å sove i vogna. Så da dreit jeg i hele søndagsgreia jeg også, og hang ut klesvask. ;o) Skal man ikke henge ut klesvask på søndager, eller andre helligdager? 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Jeg trodde det var ok etter tolv, jeg. Naboene under oss starta iallefall fire over, men så er de ikke så kjempebråkete heller da Fra søndag 00.00 til søndag 24.00 skal det ikke være "utilbørlig larm". Jeg ser ikke på litt hagearbeid eller klesvask som bråk, men grassklipping, gravemaskiner og kanteklippere faktisk ulovlig da altså. 0 Siter
Gjest ikke snerpete Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Herregud jeg trodde ikke folk var så pripne nå til dags altså. La gå at motorsager og slikt blir litt drøyt..men vanlige ting som gressklipping, henge ut tøy osv..male huset osv er da helt ok. Jeg tok hull på søndagsfreden kl 9 med masse musikk til tapetseringa. Så fikk naboen litt underholdning og der han hang utafor huset sitt og malte. Men etter 11 roa jeg det kraftig ned. Da ble det bare innendørs muring og litt maling uten musikk. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Herregud jeg trodde ikke folk var så pripne nå til dags altså. La gå at motorsager og slikt blir litt drøyt..men vanlige ting som gressklipping, henge ut tøy osv..male huset osv er da helt ok. Jeg tok hull på søndagsfreden kl 9 med masse musikk til tapetseringa. Så fikk naboen litt underholdning og der han hang utafor huset sitt og malte. Men etter 11 roa jeg det kraftig ned. Da ble det bare innendørs muring og litt maling uten musikk. Hehe... "gressklipping, henge ut tøy osv..male huset" Av disse tre tingene er det bare EN som hindrer meg i å kose meg i sola. Og lover er til for å følges mener nå jeg. 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Fra søndag 00.00 til søndag 24.00 skal det ikke være "utilbørlig larm". Jeg ser ikke på litt hagearbeid eller klesvask som bråk, men grassklipping, gravemaskiner og kanteklippere faktisk ulovlig da altså. håper den loven blir avskaffet snart. 0 Siter
polly1365380357 Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Dette er da en alldeles foreldet paragraf...... Hvorfor i all verden skulle en ta hensyn til kristenfolkets helligdag når de ikke tar hensyn til oss som ikke er kristne? Hvorfor ringer de med de helvetes kjerkeklokkene sine akkurat når jeg heller vil sitte i fred på min terrasse og nyte søndagsavisen? 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Dette er da en alldeles foreldet paragraf...... Hvorfor i all verden skulle en ta hensyn til kristenfolkets helligdag når de ikke tar hensyn til oss som ikke er kristne? Hvorfor ringer de med de helvetes kjerkeklokkene sine akkurat når jeg heller vil sitte i fred på min terrasse og nyte søndagsavisen? Den gjelder like mye den dag i dag som den alltid har gjort. Men det er vel ferre som følger den nå enn før. For meg har det ingenting med kristendom å gjøre, men det er slutten av uka, avslapningsdag, lade opp til ny slitsom uke, og folk kan da klare å gjøre de bråkete ute-tingene andre dager enn en søndag. 0 Siter
Gjest ova Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Vi holder stort sett helligdagsfreden - synes det er greit å ha med seg denne "skikken". Sier stort sett, ja, ikke helt 100 % altså.Når jeg har travle tider, blir det gjerne noe klesvask - men henger det på stativ på verandaen. Noe slikt støyende maskin/mortorleven er det svært sjelden å høre. Også så synes jeg det er veldig fint med en litt avstressende dag - det trenger vi. Søndagsturer er veldig kjekt ! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Den naboen med gressklipperen eller kantklipperen kan ha vært meg.He he. 0 Siter
MsSophie Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Den naboen med gressklipperen eller kantklipperen kan ha vært meg.He he. ....eller meg, og jeg bor faktisk ganske nær Åsemor:-) 0 Siter
Gjest sussilei Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Vi holder stort sett helligdagsfreden, og det gjør folka i boligfeltet også. Men herom dagen var den en av naboene som hadde muslimsk "messe" i hagen - fullt av folk og masse høylytt bønn på et eller annet merkelig språk. Enda så grei jeg er, så likte jeg det dårlig. Ville ikke likt det om naboen hadde hatt gudstjeneste i hagen sin, heller - og ville aldri funnet på det selv. Selv om jeg faktisk er kristen. 0 Siter
nanna Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Jeg er så enig. Greit nok med håndklipper, men at folk må høyttrykkspyle og bruke motorklipper i tett boligstrøk på søndager - det skulle jeg ønske jeg slapp å bli plaget av. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Skal man ikke henge ut klesvask på søndager, eller andre helligdager? Ikke i dette borettslaget, ihvertfall... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Klesvask plager da svært få i forhold til hva en sag eller grassklipper gjør. Skal forøvrig henge ut klesvask jeg og, men henger den på stativ, og da synes den ikke når den står på verandaen. Jeg hang vasken ut på fellesstativet. Men brukte det stativet som er bak noen busker, mellom to rekkehus der den ene har flytta og den andre er bortreist. Så det var vanskelig å se det. Ville ikke valgt det andre stativet, det er rett uttafor kjøkkenvinduet til t par i 60-åra som lever etter å følge borettslagsparagrafer fra 50-tallet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.