Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Det eneste jeg passer på, er at jeg ikke begynner å bråke før klokken tolv.

Men bryr meg ikke om at andre bråker før det.

Det gjør i utgangspunktet ikke jeg heller. Det som irriterte meg var at datra våkna. ;o)

Fortsetter under...

Skrevet

Fred og fred.. her dunker det bra naboen.. festival og byen.. bo ved siden av plassen er ikke akkurat det beste nei...

*spiller høyere*

Skrevet

Dette er da en alldeles foreldet paragraf...... Hvorfor i all verden skulle en ta hensyn til kristenfolkets helligdag når de ikke tar hensyn til oss som ikke er kristne? Hvorfor ringer de med de helvetes kjerkeklokkene sine akkurat når jeg heller vil sitte i fred på min terrasse og nyte søndagsavisen?

Ikke er jeg kristen, og ikke er jeg medlem av kjerka, men helligdagsfreden synes jeg er et manifest av god skikk og bruk!

Det er deilig at vi fortsatt har en dag i uka som er annerledes enn de andre oppjagede dagene.

Hva gjelder kirkeklokkene har jeg (heldigvis) ingen erfaring, men jeg har full forståelse for at det kan være meget irriterende!

Skrevet

Jeg er så enig. Greit nok med håndklipper, men at folk må høyttrykkspyle og bruke motorklipper i tett boligstrøk på søndager - det skulle jeg ønske jeg slapp å bli plaget av.

For ikke å snakke om sementblander søndag morgen klokka åtte!!

Makan!!

Skrevet

Fra søndag 00.00 til søndag 24.00 skal det ikke være "utilbørlig larm". Jeg ser ikke på litt hagearbeid eller klesvask som bråk, men grassklipping, gravemaskiner og kanteklippere faktisk ulovlig da altså.

Hmmmmmm jeg måtte faktisk ta en titt på lovdata.no, for jeg hadde alltid trodd at helligdagsfreden varte til kl 1300. Men så feil kan man ta! :-)

Jeg blandet tydeligvis sammen med disse arrangementene.

Jeg er absolutt for en lov som forbyr bråk på søndager, men samtidig så synes jeg at helgefreden godt kan ta slutt utpå ettermiddagen, f.eks. kl 13.

Hvis en lov er fullstendig i utakt med folks alminnelige rettsfølelse burde man absolutt vurdere å endre den.

Skrevet

Den naboen med gressklipperen eller kantklipperen kan ha vært meg.He he.

Ikke rart du får en vannsprut i trynet da. :P

Annonse

Skrevet

Ikke rart du får en vannsprut i trynet da. :P

De klipper plen på søndager de også. Ingen som bryr seg om det her.

Skrevet

Er det da galt å snekre inne på helligdager også, syns du? Vi snekra hele dagen i går vi da - alt for å få flytta inn i nye leiligheta snart.

Gjest teatrika
Skrevet

Jeg kommer til å gjøre hagejobben når jeg har anledning til det, selv om det er søndag. Men full jobb for både meg og mannen, så vil det si at man har to dager til rådighet per uke...og da kommer jeg til å bruke søndagen også, selv om det plager naboen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...