Gå til innhold

kneeskade

j_hansen_84

Anbefalte innlegg

j_hansen_84

Hei Thor-Øistein Endsjø

Jeg har en kneeskade som jeg har jeg har slitt med i over et årstid nå.Jeg skaddet meg under en fotballkamp der jeg tok en sklitakling. Jeg vred beinet under taklingen, slik at det gjorde vondt i hele kneet. Nå er det bare bak i kneet, mellom/bak leddene som er i kneet som det gjør vondt å trykke på.Det gjør også vondt når jeg trekker beinet sammen.Det gjør også vondt når jeg sitter på huk

Det gjør ikke vondt når jeg går vanlig, men jeg kan få litt vondt når jeg løper. Men det skjer ikke så ofte.

Jeg har vært hos fastlegen min en del ganger,har også tatt en mr test der det ikke ble påhvist noen skadt. Etter sist gang jeg var hos fastlegen min ble jeg videre sendt til sykehuset der det ble tatt ultralyd undersøkelse av kneet, men de så ikke noe som var galt/skadet. Så de startet med trykk behandling på det punktet som gjør vondt. Legen der sa at dette skulle forsvinne etter 3 behandlinger. jeg har hatt 8 behandlinger nå og har fortsatt ikke blitt bedre. Kan du si noe mer om dette? Hva burde jeg gjør? Skal jeg oppsøke en spesialist eller fortsette med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-j_hansen_84

En sklitakling med motspiller- kontakt samt en vridning kan føre til mange typer skade. Man kan se menisk- korsbånd- sidebåndsskade, samt en kombinasjon av dette. En klinisk undersøkelse av en som har stor erfaring er nok det beste jeg kan råde deg til. Overlege Lars Engebretsen på Toppidr. senteret i Oslo eller Rosenborgklinikken i Trondheim, f. eks. Man har så lett for å betrakte MR., Ultralyd og rtg. ellers, som fasittsvar på hva som foreligger. Men slik er det nok ikke helt. Ved f. eks. artroscopier blir man ofte overrasket over funn som er annerledes enn det som f. eks. MR antydet.

Etter 1 år med problemer, vil jeg ikke foreslå noen som helst, før en mer eksakt diagnose foreligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...