Gå til innhold

Atter en negerdiskusjon, del 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• Prozak

12

• Sør

11

• petter smart

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

At "jungel" er et nedsettende uttrykk var nytt for meg... synes det blir litt vel hysterisk, jeg.

Jeg kjenner også mange svarte mennesker som vil si seg sterkt uenige i sitatet fra den siden om at alle svarte mennesker er afrikanere uansett hvor de er vokst opp. African Youth står sikkert for mye bra, men de har ikke monopol på å snakke for alle mennesker som har forfedre som på ett eller annet tidspunkt i historien havnet et annet sted i verden.

Gjest hvordan det er
Skrevet

"Høvding = Leder

Jordhytte = Bolig"

Dette er et eksempel på at politisk korrekthet forringer språket. Disse ordene er ikke likeverdige. Det er selvsagt mulig å si bolig i stedet for jordhytte, på samme måte som man kan si bolig i stedet for trehus - men det er langt mindre presist.

I mine øyne tyder disse omskrivingsforslagene på at African Youth så å si har integrert det imperialistiske blikket og at de skjemmes over f.eks. jordhyttene. Det er synd.

Gjest Morsk
Skrevet

*Heksedoktor = Lege*

Og slik tullpreik mener de at vi skal ta på alvor?

Skrevet

*Heksedoktor = Lege*

Og slik tullpreik mener de at vi skal ta på alvor?

De minner faktisk litt om deg, på det punktet der...

Skrevet

Jeg har ei venninne som pleier å si at alle nordmenn er nisser og at vi har trukket nisselua godt nedover hodet. Jeg har alltid ledd og har ikke tenkt på at det er diskriminerende.

Annonse

Gjest Morsk
Skrevet

De minner faktisk litt om deg, på det punktet der...

Det er fint at kilden til den ordforkludringen du er talsmann for er funnet, nemlig blandt ekstremistiske svarte grupperinger med svært lav selvtilitt og selvbilde.

Hva skal bli ditt neste krav? At vi slutter kalle en spade for en spade i tilfelle det finnes enkelte spader som blir støtt av det?

Skrevet

Jeg har ei venninne som pleier å si at alle nordmenn er nisser og at vi har trukket nisselua godt nedover hodet. Jeg har alltid ledd og har ikke tenkt på at det er diskriminerende.

Dorthe,

Det finnes ikke noen "Svart Valgallianse" i Norge. Det finnes ikke noen "Black BootBoyz" som angriper folk FORDI de er hvite.

Arbeidsledigheten blant hvite er ikke høyere enn blant svarte. Politiet stopper ikke hvite personer på sykkel 17 ganger.

Benjamin Hermansen var ikke hvit.

Ja, selvsagt finner du eksempler på "motsatt diskriminering", men den rammer neppe noen av "oss" seriøst, og den berettiger ikke noe som helst.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er fint at kilden til den ordforkludringen du er talsmann for er funnet, nemlig blandt ekstremistiske svarte grupperinger med svært lav selvtilitt og selvbilde.

Hva skal bli ditt neste krav? At vi slutter kalle en spade for en spade i tilfelle det finnes enkelte spader som blir støtt av det?

Jeg trodde at han var helten din? Dere har visst mye felles...

Skrevet

Dorthe,

Det finnes ikke noen "Svart Valgallianse" i Norge. Det finnes ikke noen "Black BootBoyz" som angriper folk FORDI de er hvite.

Arbeidsledigheten blant hvite er ikke høyere enn blant svarte. Politiet stopper ikke hvite personer på sykkel 17 ganger.

Benjamin Hermansen var ikke hvit.

Ja, selvsagt finner du eksempler på "motsatt diskriminering", men den rammer neppe noen av "oss" seriøst, og den berettiger ikke noe som helst.

Med vennlig hilsen

Sør.

Det er helt tydelig at du ikke bor på Grünerløkka. Jeg bor her og må dermed ta med den diskrimeringen som finnes her. Hvis jeg ikke fant meg i at noen diskriminerer meg her, ville jeg flyttet til et annet sted.

Skrevet

Sør.

Det er helt tydelig at du ikke bor på Grünerløkka. Jeg bor her og må dermed ta med den diskrimeringen som finnes her. Hvis jeg ikke fant meg i at noen diskriminerer meg her, ville jeg flyttet til et annet sted.

Men jeg kan ikke se relevansen av det du skriver???

Det er som å si at "det er mye kriminalitet her, derfor berettiger det at jeg også er kriminell".

Det ene rettferdiggjør åpenbart ikke det andre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men jeg kan ikke se relevansen av det du skriver???

Det er som å si at "det er mye kriminalitet her, derfor berettiger det at jeg også er kriminell".

Det ene rettferdiggjør åpenbart ikke det andre.

Med vennlig hilsen

Men jeg har ikke diskriminert en kjeft jeg. Ser ikke lenger hvilken farge folk har, kun om de er hyggelige eller ikke :o)

Man jeg sier neger da og til og med chipcho til venninna til dattera mi.

Skrevet

Men jeg har ikke diskriminert en kjeft jeg. Ser ikke lenger hvilken farge folk har, kun om de er hyggelige eller ikke :o)

Man jeg sier neger da og til og med chipcho til venninna til dattera mi.

Hvorfor?

Når du vet at mange bruker slike ord for å trakassere, nettopp fordi ordet ofte brukes negativt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Skrevet

Hvorfor?

Når du vet at mange bruker slike ord for å trakassere, nettopp fordi ordet ofte brukes negativt.

Med vennlig hilsen

Fordi verken de eller jeg tenker på det. Og fordi alle her er fra forskjellige steder og har forskjellig utseende og forskjellig kultur. Og alle har sine kallenavn.

Skrevet

Fordi verken de eller jeg tenker på det. Og fordi alle her er fra forskjellige steder og har forskjellig utseende og forskjellig kultur. Og alle har sine kallenavn.

Jo, i en ideell verden er det slik. I den virkelige verden så er det ikke hvite som ikke får jobb, osv. pga hudfargen.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jungel er faktisk nedsettende!

Mulatt også! Det lurer jeg på om mulattene selv er klar over...

Høvding er også nedsettende.

Hvorfor er ikke "svart" nedsettende? Det finnes da ikke svarte mennesker, for ikke å snakke om at ordet "svart" ofte assosieres med noe kjipt.

F.eks. jeg har en helsvart dag.

Kan noen forklare meg det?

Skrevet

Jo, i en ideell verden er det slik. I den virkelige verden så er det ikke hvite som ikke får jobb, osv. pga hudfargen.

Med vennlig hilsen

Men det er da den virkelige verden? Jeg kan ikke tro Grünerløkka er unik.

Skrevet

"«Neger/negro» har også forbindelse til det latinske ordet necro (død)."

Den setter jeg spørsmålstegn ved. Hvilke andre "forbindelser" er det mellom ordene "niger" og "necro" enn det at begge har bokstavene "n", "e" og "r" ?

At noen setter ting i forbindelse med hverandre fordi de har visse likheter (om enn tilfeldige) er ikke det samme som at de to tingene faktisk har noen forbindelse.

"........................."

Skrevet

Å starte en slik diskusjon her er jo ensbetydende med å invitere våre to meningsfascister til å ødelegge den og fjerne ethvert snev av produktivitet i diskusjonen.

".........................."

Skrevet

Men det er da den virkelige verden? Jeg kan ikke tro Grünerløkka er unik.

Unik på hvilken måte? Det er relativt få svarte mennesker i Norge. Å påstå at de har noen "makt" (slik at de kan utøve diskriminering) er temmelig søkt. Derimot kan det store (hvite) flertallet meget lett lage livet til et helvete for et lite mindretall.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...