Gjest malun Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 det er når jeg ser sånne diskusjoner som dette jeg 1) er glad for at jeg beholdt mitt eget navn da jeg giftet meg. 2) er glad for at jeg syns det er greit at gutta har farens etternavn til tross for at mitt er mye sjeldnere her vi bor. Tiltredes! 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Nei, hun må ha hans underskrift når de har felles foreldreansvar. Forøvrig synes jeg to -sennavn høres helt idiotisk ut. Men nå liker jeg ikke to etternavn i det hele tatt jeg da. 0 Siter
Gjest sussilei Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 I bydelsbladet her om dagen så jeg at noen hadde gitt barnet sitt det velklingende navnet "fornavn" Nilsen Larsen... Og fornavnet besto i tillegg av to ganske voldsomme pikenavn... Disse foreldrene er ikke en gang skilt - lever sammen, til synelatende lykkelige også. Men to sen - etternavn skulle altså barnet ha. Må si jeg skjønner denne pappaen du snakker om, jeg. Har ingen gode råd å gi, bortsett fra at jeg hadde skygget banen og latt dem komme ut av det på egen hånd. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Skrevet 14. juni 2004 I bydelsbladet her om dagen så jeg at noen hadde gitt barnet sitt det velklingende navnet "fornavn" Nilsen Larsen... Og fornavnet besto i tillegg av to ganske voldsomme pikenavn... Disse foreldrene er ikke en gang skilt - lever sammen, til synelatende lykkelige også. Men to sen - etternavn skulle altså barnet ha. Må si jeg skjønner denne pappaen du snakker om, jeg. Har ingen gode råd å gi, bortsett fra at jeg hadde skygget banen og latt dem komme ut av det på egen hånd. Det er litt det jeg mener. Jeg var i en barnedåp for 10-12 år siden hvor foreldrene ga barnet etternavnene Hemmingsen Johansen. Jeg kjenner dem, de er gift med hvert sitt etternavn og barna skulle ha begge.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.