Gå til innhold

Jeg rakk ikke snakke med dem før jeg ble kalt til intervju!

Anbefalte innlegg

Gjest på jobb-leting
Skrevet

Hjelp, for bare få dager siden sendte jeg søknad til en privat barneverns-institusjon...Jeg tenket jeg skulle ringe og forhøre meg enda mer etter at jegpostet søknaden. men så ringte de allerede i dag og ville ha meg til intervju...!!

Saken er den at jeg har jo da ikke fått tid til å spørre dem om det jeg lurte på?! Kan jeggjøre det på intervjuet da?

Eller hvordan skal jeg ellers kunne finne info om dem?

Hva er normalt å kunne tjene når man jobber som miljøterapeut (i turnus) i det private barnevern?

Noen som vet? vet jo det er bedre enn offentlig og at man får jo kvelds og natt-tillegg...men....Hm, hvordan finne ut av dette?

Gjest mallet
Skrevet

På et intervju er det vanlig at arbeidsgiver spør om det er noe du lurer på. Da er det selvsagt fritt fram å spørre.

Gjest lykke til!
Skrevet

På et intervju er det vanlig at arbeidsgiver spør om det er noe du lurer på. Da er det selvsagt fritt fram å spørre.

Et intervju er meningen skal være en situasjon der begge parter kan få informasjon om hverandre. Med andre ord har du full rett til å spørre om alt du lurer på. Det vil dessuten virke positivt at du viser interesse og engasjement, uten at du "selger deg for billig" heller.

Skrevet

Hele hensikten med intervjuet er jo nettopp at du og arbeidsgiveren skal stille spørsmål. Det er jo derfor du er der.

Men ikke lag altfor mange spørsmål, men maks 5 til 6 spørsmål.

Ikke spør om lønn,hvis de ikke sier hva det er. Lønnen får du tidsnok vite hvis du får ett tilbud fra dem og da er det opp til deg om du vil godta tilbudet eller ikke.

petter smart
Skrevet

Spør gjerne om lønn, men det bør komme langt ut i intervjuet slik at det ikke virker som om det er det viktigste. De er ikke dummere enn at de skjønner at lønna er viktig/interessant og at det tross alt er lønna som gjør at de fleste jobber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...