o-løper Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hei! Under et O-løp hoppet jeg ned fra ca. 40-50 cm høyde. Da jeg landet kjentes det ut som noen slo meg med en stokk bak på leggen. Det gjorde veldig vondt, og jeg var ikke i stand til å gå selv. Har vært hos lege og fått krykker. Dette er snart 2 uker siden, og jeg er ikke noe særlig bedre. Er fortsatt avhengig av krykker. Har blitt blå rundt hele ankelen, men ingen merker på leggen. Hvor lenge må jeg gå slik? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Du har ganske vist revet over ganske mye muskelfibre bak i legg-muskulaturen din. Det må dannes arrvev før smertene blir borte og en gradvis normal funksjon kan gjennopprettes. Dette kan ta 4-6 uker. Men noe trening kan gjøres før full restitusjon. Svømming og sykkel får sirkulasjonen bra i gang uten å provosere skaden. Du kan også trygt starte opp med tøyning av leggmusklene, både med bøyd og rett kne, slik at "det tar" både dype og mer overfladisk muskulatur. Når du synes at bedringen er godt igang, bruk tiden til å gå i terrenget før du begynner å løpe. Selv om det tar tid, så blir du bra, men det lønner seg å være litt tålmodig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.