petter smart Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230711 En "kjøper" vel ikke barn i bursdagsgaver. For så å gi dem tilbake når en får egne barn. De burde blitt fratatt sitt biologiske barn også. Slike folk bør ikke ha barn. Attpåtil var de leger. Da skjønner en hvorfor mange klager på kalde og ufølsomme leger. 0 Siter
sjakktrekk Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 "De burde blitt fratatt sitt biologiske barn også. Slike folk bør ikke ha barn." Helt enig... Denne saken var grusomt sjokkerende... 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Som jeg sa på forum for foreldre og småbarn: de skulle faen skjære meg mistet foreldreretten til jenta og! Makan til hjerneløse mennesker! 0 Siter
morsan Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 "De burde blitt fratatt sitt biologiske barn også. Slike folk bør ikke ha barn." Helt enig... Denne saken var grusomt sjokkerende... Ja det ville vært en fin straff for foreldrene. Men det ville kanksje også vært en straff for datteren deres? Og det er jo ikke riiktig at HUN også skal straffes. Men jeg er helt enig i at dette er en helt forferdelig historie! Stakkars gutt! 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 De burde aldri ha blitt foreldre. Fy søren, så råttent ;-( 0 Siter
Lorangemy Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Det var det verste.....!!! Helt enig. De burde miste foreldreretten til datteren også. Stakkars gutt. Tenk å bli satt bort av de to som han var så glad i ...... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Det er bare tragisk. Et barn er ikke en gjenstand med returrett. At noen kan behandle et barn på den måten er helt uforståelig for meg. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Tenk på den stakkars svensktalende gutten, som har levd i et fritt land i mange år, gått på skole og hatt venner, og så putter de ham "i fengsel" i et polsktalende land. Om han ikke var ødelagt før så er han garantert ødelagt nå. Jeg vil håpe at min adopterte datter aldri ser denne artikkelen. Bare å vite om at det er mulig å sende et barn tilbake til et barnehjem i et fremmed land er jo grusomt. Jeg kan ikke skjønne at dette er lov. Kan ikke svenske myndigheter gripe inn mot mennesker som tar sitt barn med seg og leverer det inn på et barnehjem i et fremmed land? Er slikt virkelig tillatt? Jeg vet da at det finnes adoptivforeldre som sliter tungt med sine barn her, akkurat som noen foreldre med biologiske barn gjør. Det er ikke alle barn som er like veltilpasset det livet de lever. Men om så skulle skje så finnes det hjelp i Norge (og Sverige) barnevern og lignende som kan ta seg av barnet. Man sender de da ikke i retur. Det er ikke lov! Disse to skulle vært kasta ut av Sverige til Polen og aldri fått innreisetillatelse til Sverige igjen. Med klar beskjed om at sånn behandler man ikke barna sine! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Ja det ville vært en fin straff for foreldrene. Men det ville kanksje også vært en straff for datteren deres? Og det er jo ikke riiktig at HUN også skal straffes. Men jeg er helt enig i at dette er en helt forferdelig historie! Stakkars gutt! Jenta hadde sikkert fått det mye bedre av å vokse opp et annet sted enn hos disse foreldrene. 0 Siter
morsan Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Jenta hadde sikkert fått det mye bedre av å vokse opp et annet sted enn hos disse foreldrene. Ja det er ikke umulig! det virker jo som om de er helt hjerterå! Men samtidig så har jo historien sett eksempler på at de verste despotene kan være svært så kjærlige mot sine nærmeste. Så det kan jo hende at hun har det best der hun er. Men poenget mitt er at man bare kan ta fra paret datteren dersom HUN lider under dette - ikke for å straffe foreldrene for det de gjorde mot gutten. 0 Siter
morsan Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Tenk på den stakkars svensktalende gutten, som har levd i et fritt land i mange år, gått på skole og hatt venner, og så putter de ham "i fengsel" i et polsktalende land. Om han ikke var ødelagt før så er han garantert ødelagt nå. Jeg vil håpe at min adopterte datter aldri ser denne artikkelen. Bare å vite om at det er mulig å sende et barn tilbake til et barnehjem i et fremmed land er jo grusomt. Jeg kan ikke skjønne at dette er lov. Kan ikke svenske myndigheter gripe inn mot mennesker som tar sitt barn med seg og leverer det inn på et barnehjem i et fremmed land? Er slikt virkelig tillatt? Jeg vet da at det finnes adoptivforeldre som sliter tungt med sine barn her, akkurat som noen foreldre med biologiske barn gjør. Det er ikke alle barn som er like veltilpasset det livet de lever. Men om så skulle skje så finnes det hjelp i Norge (og Sverige) barnevern og lignende som kan ta seg av barnet. Man sender de da ikke i retur. Det er ikke lov! Disse to skulle vært kasta ut av Sverige til Polen og aldri fått innreisetillatelse til Sverige igjen. Med klar beskjed om at sånn behandler man ikke barna sine! Det er jo ikke lov. De forlot barnet sitt, og har derfor blitt fradømt foreldreretten. Om man skal innføre andre sanksjoner overfor dem bør selvsagt vurderes! Man har jo ikke returrett verken på adoptivbarn eller egenfødte barn, men dessverre så kan enhver idiot forlate barnet sitt.... Utrolig tragisk historie! Skulle tro at den prosessen adoptivforeldre må igjennom før de får adoptere skulle forhindre at slike mennesker får adoptere. 0 Siter
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 At mennesker kan være så kalde og ufølsome kommer ikke som et sjokk, men ærligtalt, fy f... Helt klart at gutten har lidt og kommer til å fortsette å lide, samme hvor godt de (om de får) nye adoptivforeldrene gjør det for ham, kommer dette til å skape store problemer for gutten i fremtiden... får bare håpe og be om at han er sterk... 0 Siter
Gjest Nikkløs Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Ærre mulig. Utrolig at det går an.Er det helt sikkert at det ikke er en sommeragurknyhet? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Helt utrolig. De fleste normale mennesker gir ikke fra seg ungene sine selv om de er vanskelige. Derimot hadde jeg en venninne i barndommen som var adoptert og foreldrene truet flere ganger med å oppløse adopsjonen hvis hun ikke gjorde som de ville. Hun var kanskje ikke av de letteste under puberteten men likevel synes jeg det er usmakelig med slike trusler. 0 Siter
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Ærre mulig. Utrolig at det går an.Er det helt sikkert at det ikke er en sommeragurknyhet? Hva er en sommeragurknyhet? 0 Siter
morsan Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Hva er en sommeragurknyhet? Et uttrykk fra gamle dager da jourmalister på nyhetstomme dager om sommeren ble sendt ned på torget for å undersøke agurkprisene. Altså: lage en artikkel om agurker = en agurknyhet! 0 Siter
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Et uttrykk fra gamle dager da jourmalister på nyhetstomme dager om sommeren ble sendt ned på torget for å undersøke agurkprisene. Altså: lage en artikkel om agurker = en agurknyhet! Ok:) så da mener Nikkløs at dette er oppspinn... var det sånn det var ment? Bare lurer altså! 0 Siter
morsan Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Helt utrolig. De fleste normale mennesker gir ikke fra seg ungene sine selv om de er vanskelige. Derimot hadde jeg en venninne i barndommen som var adoptert og foreldrene truet flere ganger med å oppløse adopsjonen hvis hun ikke gjorde som de ville. Hun var kanskje ikke av de letteste under puberteten men likevel synes jeg det er usmakelig med slike trusler. Jeg er helt sjokkert! Leste en historie inne her om en mor som hadde truet sin 4-åring inne på en butikk om at hvis hun ikke ble stille så skulle moren forlate henne!! Skjønner meg ikke på slike folk, jeg! Hvis de - mot formodning - skulle få lydige barn, så er jo det nettopp pga frykt! Ille! 0 Siter
morsan Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Ok:) så da mener Nikkløs at dette er oppspinn... var det sånn det var ment? Bare lurer altså! Antar at det er det som er ment, men tror vedkommende har misforstått begrepet. En agurknyhet er ikke oppdiktet, men viser til at man i en "tørketid" slår opp småting og ubetydeligheter. Oppdiktede historer derimot kalles for avisand. 0 Siter
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Antar at det er det som er ment, men tror vedkommende har misforstått begrepet. En agurknyhet er ikke oppdiktet, men viser til at man i en "tørketid" slår opp småting og ubetydeligheter. Oppdiktede historer derimot kalles for avisand. ok, har aldri hørt uttrykken før... Men kan med hånden på hjertet si at dette ikke var en sommeragurknyhet, da den ikke er så ubetydelig, men rett og slett forkastelig! Blir så sinna når jeg leser sånt, at det finnest mennesker som gjør dette mot små Barn! *hrmf* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.