Gå til innhold

Dvd eller video?

Anbefalte innlegg

Gjest dvd-video
Skrevet

Skal kjøpe tv med innbygdt .....dvd eller video?

Bør jeg kjøpe tv med dvd og ha en videospiller ved siden av, eller bør jeg kjøpe tv med video og ha dvd spiller ved siden av?

Skal være et mindre tv, for jeg er student.

Hva ville du gjort, eller hva har du?

petter smart
Skrevet

Ingen av delene.

Du får små TV'er til ca 1000-1500 kr, og en ok dvd spiller til 500 kr. Det er like billig som å kjøpe en kombinert. Fordelen da er selv om en av dem går i stykker så er den andre fullt brukbar. Du kan også bruke dvd spilleren dersom du kjøper en større TV, eller kjøpe en bedre dvd spiller senere.

Det er fullt mulig å koble både en ekstern dvd og video spiller på en TV.

serendipity
Skrevet

Måååå Du ha begge deler da? Jeg ville iallefall hatt DVD (men du har kanskje video filmer du vil ha mulighet til å se på)

serendipity
Skrevet

Altså det jeg mente var at jeg ville hatt DVD spiller, men egentlig ikke innebygd i TV. Vill ekjøpt en Ok TV, og en billig DVD ved siden av :-)

Skrevet

Jeg ville lagt pengene i en god flatskjerm (som enten har tv-kort i seg, eller hvor du har dette i en (multimedia-)pc).

Da sparer du mye plass og får et mye bedre alternativ. Multimediapc-en kan ta opp programmer, slik at du ikke trenger video, og filmene spiller du på pc-ens dvd-spiller. Tenk litt nytt, så får du et veldig smart og pent system som tar liten plass.

Skrevet

Hei!

Jeg ville kjøpt tv med innebygd dvd og en videospiller ved siden av. jeg har det og er veldig fornøyd.

Jeg har en venninne som kjøpte tv med innebygd videospiller og hun angrer veldig. Hun kan nemlig ikke se på et program, mens hun tar opp et annet.. Hun kan kun ta opp det hun ser på..

Det kan være lurt å forhøre seg om det i butikken...

Lykke til ihvertfall :)

Mvh

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Hei!

Jeg ville kjøpt tv med innebygd dvd og en videospiller ved siden av. jeg har det og er veldig fornøyd.

Jeg har en venninne som kjøpte tv med innebygd videospiller og hun angrer veldig. Hun kan nemlig ikke se på et program, mens hun tar opp et annet.. Hun kan kun ta opp det hun ser på..

Det kan være lurt å forhøre seg om det i butikken...

Lykke til ihvertfall :)

Mvh

Hmmm... jeg har en tv med innebygd video... Kjøpte den i 98 så den er gammal, men funker aldeles utmerket!

Den har showwiew og:)

Jeg kan se hva jeg vil, selv om jeg tar opp, til og med DVD (noe som er sjeldent da jeg ikke har DVD spiller)

Gjest Sniff
Skrevet

Hmmm... jeg har en tv med innebygd video... Kjøpte den i 98 så den er gammal, men funker aldeles utmerket!

Den har showwiew og:)

Jeg kan se hva jeg vil, selv om jeg tar opp, til og med DVD (noe som er sjeldent da jeg ikke har DVD spiller)

Det med å se på et annet program enn man tar opp har ikke noe med video kontra dvd å gjøre, emn om TV'en har en eller to tunere...

Skrevet

Det med å se på et annet program enn man tar opp har ikke noe med video kontra dvd å gjøre, emn om TV'en har en eller to tunere...

Ok, men jeg bare sa at på min gamle tv fra 98 så kan jeg ta opp, se på dvd eller en annen kanal enn den jeg tar opp på!

Så altså om jeg ser på et program på en kanal kan jeg ta opp et annet på en annen kanal, og om jeg kobler til DVD (leie) så kan jeg jaggu meg se det og!

Det var et svar både til den som spurte og til Haleh som sa at venninnen hennes ikke kunne se på noe annet enn det hun tok opp!

Fornøyd?

Skrevet

Ok, men jeg bare sa at på min gamle tv fra 98 så kan jeg ta opp, se på dvd eller en annen kanal enn den jeg tar opp på!

Så altså om jeg ser på et program på en kanal kan jeg ta opp et annet på en annen kanal, og om jeg kobler til DVD (leie) så kan jeg jaggu meg se det og!

Det var et svar både til den som spurte og til Haleh som sa at venninnen hennes ikke kunne se på noe annet enn det hun tok opp!

Fornøyd?

Ta opp på en kanal mens jeg så på en annen kanal kunne jeg for ca 20 år siden også, og jeg kan det fremdeles etterat jeg har kjøpt ny TV.

Gjest Sniff
Skrevet

Fornøyd?

Ehhh..mente ikke å være noe krass, jeg? Skulle bare komme med litt tilleggsinfo..

Men det er antall tunere man må spørre etter når man skal kjøpe _kombinert_ TV/Video/dvd. Når man har løse video/dvd'er har de jo tuner i seg selv...

Gjest hos oss
Skrevet

Jeg ville lagt pengene i en god flatskjerm (som enten har tv-kort i seg, eller hvor du har dette i en (multimedia-)pc).

Da sparer du mye plass og får et mye bedre alternativ. Multimediapc-en kan ta opp programmer, slik at du ikke trenger video, og filmene spiller du på pc-ens dvd-spiller. Tenk litt nytt, så får du et veldig smart og pent system som tar liten plass.

Enig med Tips, en god datamaskin (med multimediafunksjon som tuner, opptaksmulighet osv) og en god flatskjerm, så har du alt du trenger til å ta opp programmer, se tv, se filmer fra DVD og har en virkelig god datamaskin til surfing og skolearbeid.

Skrevet

Ehhh..mente ikke å være noe krass, jeg? Skulle bare komme med litt tilleggsinfo..

Men det er antall tunere man må spørre etter når man skal kjøpe _kombinert_ TV/Video/dvd. Når man har løse video/dvd'er har de jo tuner i seg selv...

Bare forklarte jeg!

Da var jeg heldig, for jeg sa bare til ekspeditøren, den tar jeg! Bare fordi jeg ikke hadde mottak på tv, men kunne bare se video en periode:(

Gjest ChiengMai
Skrevet

DVD ved siden av. Men det kommer nok av at jeg er langt mer kresen på DVD-spilleren enn på videoen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...