Gjest sangerspira Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Er en dame som har passert 40, Synger i kor og tatt noen sangtimer.Stemmen min har begynt å utvikle seg - den blir lagt merke til, for å si det sånn. Har lyst til å ta flere sangtimer. Spiller det noen rolle om sangpedagogen er en mann eller kvinne? Og er det best om hun (hvis det er en fordel med en kvinne)evt.- har samme stemmetype som meg? En annen ting: sangere pensjoneres jo tidlig. Er det noen vits for en godt voksen dame å prøve på å bli solist? Jeg elsker å synge - får helt kick av det;) 0 Siter
Gjest syngerjegogså Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 jeg synger selv og går på musikklinja på vidergående..selv har jeg en kvinnelig sangpedagog, men vet om andre jenter som har hatt mannlig lærer og om gutter som har hatt kvinnelig.tror likevel det er mest vanlig at du som kvinne har en kvinnelig..jeg tror jeg ville syntes det var litt rart å hatt en mann,selv om jeg ikke tror det har noe særlig å si for utviklingen din..og jeg er ganske sikker på at du ikke trenger ha lik stemme som din pedagog,tror ikke du lærer noe bedre av det..jeg har merket en enorm utvikling de årene jeg har sunget nå og har ikke vært i nærheten av å ha lik stemme som noen av mine sanglærere.. jeg vet ikke hvor seriøst du mener med å bli solist, om det er på fritiden eller om du tenker på det mer som jobb?uanset er det vel ikke for sent selv om du er 40..viss du er flink og virkelig liker det.vet om mange "gamle" som synger jeg..er det klassisk du synger eller? 0 Siter
Gjest Sangerspira Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 jeg synger selv og går på musikklinja på vidergående..selv har jeg en kvinnelig sangpedagog, men vet om andre jenter som har hatt mannlig lærer og om gutter som har hatt kvinnelig.tror likevel det er mest vanlig at du som kvinne har en kvinnelig..jeg tror jeg ville syntes det var litt rart å hatt en mann,selv om jeg ikke tror det har noe særlig å si for utviklingen din..og jeg er ganske sikker på at du ikke trenger ha lik stemme som din pedagog,tror ikke du lærer noe bedre av det..jeg har merket en enorm utvikling de årene jeg har sunget nå og har ikke vært i nærheten av å ha lik stemme som noen av mine sanglærere.. jeg vet ikke hvor seriøst du mener med å bli solist, om det er på fritiden eller om du tenker på det mer som jobb?uanset er det vel ikke for sent selv om du er 40..viss du er flink og virkelig liker det.vet om mange "gamle" som synger jeg..er det klassisk du synger eller? Takk for svar! Ja, det går mest i klassisk.Har nok en typisk klangstemme.Tror ikke jeg kunne tenke meg å være profesjonell sanger - det er så mange om beinet allerede. De fleste blir jo pedagoger etter en lang utdannelse. Og det er hard konkurranse om å få oppdrag/roller i operaer. Men takk for din optimisme overfor ei gammel kjerring! Tror jeg vil fortsette - og bare se hvor veien fører meg. Hvis det viser seg at jeg blir veldig god, så sier jeg vel neppe nei takk til noen tusenlapper for en arie eller tre;) Men best av alt: Jeg koser meg intenst mens jeg synger helt for meg selv! Lykke til med utdannelsen din! 0 Siter
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Takk for svar! Ja, det går mest i klassisk.Har nok en typisk klangstemme.Tror ikke jeg kunne tenke meg å være profesjonell sanger - det er så mange om beinet allerede. De fleste blir jo pedagoger etter en lang utdannelse. Og det er hard konkurranse om å få oppdrag/roller i operaer. Men takk for din optimisme overfor ei gammel kjerring! Tror jeg vil fortsette - og bare se hvor veien fører meg. Hvis det viser seg at jeg blir veldig god, så sier jeg vel neppe nei takk til noen tusenlapper for en arie eller tre;) Men best av alt: Jeg koser meg intenst mens jeg synger helt for meg selv! Lykke til med utdannelsen din! Da jeg gikk folkehøyskole, hadde jeg en mannlig sangpedagog, han fikk ut det mest utrolige ut av enhver av oss i klassen, fra den mest pipete lille stemmen til den dypeste bass... Han var utrolig flink, og har selv vært proffesjonell opera sanger i åresvis... Har faktisk mye å takke ham for:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.