Gjest jipppi Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 går på yrkesrettet attføring,etter en periode på rehab.Attføringspengene kommer jo hver fjortende dag i motsetning til rehab som er hver måned.Idag fikk jeg altså ekstra mye penger på konto. Noen kloke hoder som vet om det skyldes skattefri utbetaling ,eller at det er pga. de skal slippe å utbetale tre ganger i juni(ukene går opp med dette). 0 Siter
tiliti Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Utbetalingene i 2 utbetalinger i juni skal være skattefrie. Så det er nok derfor 0 Siter
Gjest jipppi Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Utbetalingene i 2 utbetalinger i juni skal være skattefrie. Så det er nok derfor oki, takk for svar:-) 0 Siter
Gjest Takker så mye for svar Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Fikk i allefall beskjed da jeg kom over på rehabilitering at jeg fikk mindre, fordi jeg ikke var under aktiv utprøving ute i arbeidslivet og gikk bare til behandling... De på trygdekontoret sa at man fikk mer utbetalt under attføring fordi man var under tiltak når man ikke var under tiltak når man får rehab.peng... 0 Siter
tiliti Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Fikk i allefall beskjed da jeg kom over på rehabilitering at jeg fikk mindre, fordi jeg ikke var under aktiv utprøving ute i arbeidslivet og gikk bare til behandling... De på trygdekontoret sa at man fikk mer utbetalt under attføring fordi man var under tiltak når man ikke var under tiltak når man får rehab.peng... De skal i utgangspunktet beregnes likt. Eneste forskjellen er at man kan få støtte til mange forskjellige ting som har med tiltaket å gjøre. Som f.eks barnetilsyn, skolebøker, reise osv. 0 Siter
Gjest Takker så mye for svar Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 De skal i utgangspunktet beregnes likt. Eneste forskjellen er at man kan få støtte til mange forskjellige ting som har med tiltaket å gjøre. Som f.eks barnetilsyn, skolebøker, reise osv. Det leste jeg også i folketrygdloven, men jeg fikk mindre utbetalt i rehab.penger enn da jeg gikk på attføring pga j bare var til under behandling med aktiv utsikt til bedring og ikke under noen tiltak som tilhørte under attføring Nå er jeg midlertidig ufør, og fikk ca.2500kr mer i denne måneden enn i forrige måned... Derfor ble jeg litt usikker om det var skattefritt i denne måneden eller bare halv skatt 0 Siter
Gjest lurer jeg også Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Bare sånn for å spørre. Hvor mye får du pr.mnd??? Jeg vet jo at dette er regnet ut fra sist tre års inntekt, men, etter mange forandringer og mye imellom, så lurer jeg på sånn ca. hva du for eksempel får? 0 Siter
tiliti Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Det leste jeg også i folketrygdloven, men jeg fikk mindre utbetalt i rehab.penger enn da jeg gikk på attføring pga j bare var til under behandling med aktiv utsikt til bedring og ikke under noen tiltak som tilhørte under attføring Nå er jeg midlertidig ufør, og fikk ca.2500kr mer i denne måneden enn i forrige måned... Derfor ble jeg litt usikker om det var skattefritt i denne måneden eller bare halv skatt Vet at det er forskjeller, men har enda ikke hørt noen komme med et svar som er noe fornuftig. Jeg hadde MER i rehabiliteringspenger enn i attføring. De (trygdekontoret) kunne ikke forklare det heller. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Vet at det er forskjeller, men har enda ikke hørt noen komme med et svar som er noe fornuftig. Jeg hadde MER i rehabiliteringspenger enn i attføring. De (trygdekontoret) kunne ikke forklare det heller. Jeg hadde også mer i attføring (fra aetat) enn i rehab (fra trygdekontoret). Vet du hva jeg fikk i forklaring fra trygdekontoret? At aetat beregnet feil enkelte ganger! hehe... Da jeg spurte på aetat, så fik kjeg et svar som var så innviklet at jeg ikke skjønte det. Og det tror jeg ikke de gjorde det selv heller. For jeg har fått tre forskjellige svar fra tre forskjellige personer. 0 Siter
Gjest Takker så mye for svar Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Jeg hadde også mer i attføring (fra aetat) enn i rehab (fra trygdekontoret). Vet du hva jeg fikk i forklaring fra trygdekontoret? At aetat beregnet feil enkelte ganger! hehe... Da jeg spurte på aetat, så fik kjeg et svar som var så innviklet at jeg ikke skjønte det. Og det tror jeg ikke de gjorde det selv heller. For jeg har fått tre forskjellige svar fra tre forskjellige personer. denne forklaringen fikk jeg også at det var Aetat som hadde beregnet feil... Så lette jeg igjennom gamle papirer og fant et papir hvor trygdekontoret hadde bedt Aetat å gi meg mer penger... Der dret trygdekontoret seg ut... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.