CamK Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hei! Jeg er en jente på 25 som har hatt en del problemer med underlivet. Jeg fikk ikke regelmessig menstruasjon før for ca ett år siden, og i følge legenes tester fikk jeg påvist lavt østrogen nivå (0,07) Ett eller annet ovarie syndrom og sterilitet har vært nevnte problemer på legekontoret. Etter å ha prøvd utallige p piller, samt p sprøyte, fikk jeg satt inn en spiral. Både p pillen og p sprøyten ga meg bivirkninger som migrene, vektøkning/nedgang og depresjoner. Spiralen virket som et godt alternaltiv, bortsett fra at det var usannsynlig vondt å få den satt inn. For ca èn mnd siden viste det seg at jeg var smittet med chlamydia. I løpet av det siste året har jeg hatt to sex partnere, foruten min nåværende kjæreste. Kort tid etter at chlamydiatesten viste positiv fikk jeg store smerter i venstre side i magen. Jeg hadde fått eggstokkbetennelse. Kjæresten min fikk også behandling, og jeg har varslet de to siste partnere jeg har hatt. Legen ville ta ut spiralen, som vissnok lå feil da han ikke kunne finne den først etter litt leting. Jeg fikk antibiotika for dette og ble erklært frisk etter tre uker. Jeg kan fortsatt kjenne småstikk en sjelden gang. Nå har legen skrevet ut p pillen yasmin, men jeg har en litt dårlig magefølelse. Jeg er livredd for å gå opp i vekt. Dessuten vil jeg vite om det er jeg som gråter, eller om det er p pillene...Konstant hodesmerter har også vært deilig å slippe! Har du noen gode råd? Jeg har også oppdaget noen små blemmer i område mellom endeterm og vagina. I det siste har jeg hatt kløe på innsiden av sjeden. Kjønnsvorter? Jeg har aldri hatt dette før, kjæresten min har ikke disse blemmene og jeg hadde sist sex syv mnd før jeg traff kjæresten min for tre mnd siden. Hilsen MAX UFLAX! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg er enig at du har uflaks med alle dine plager. Det er noen som reagerer på p-piller med forskjellige ubehagelige symptomer. Du er tydeligvis en av dem. Hvis disse plagene er virkelig sjenerende bør du ikke bruke p-pille. Det med spiral kan være et godt alternativ. det er sjelden at det er smertefull å sette inn spiralen, og det er kanskje noe med den måten den ble satt inn som gjør at den var så smertefull. Jeg vil tro, uten at jeg kan gå god for det at spiralen har ingenting med din klamydiainfeksjon å gjøre, eller med din eggestokkbetennelse. Selvfølgelig kan det være problematisk om spiralen ikke ligger riktig. Kan det være et poeng å prøve de nye p-pillene en stund? Du kan alltid slutte om det er noen symptomer, du er jo ganske obs på dem nå. Kjønnsvorter skyldes et virus som overføres ved kontakt, men også mulig å overføre ved indirekt kontakt. Om de sjenerer, eller de er såpass store kan de behandles. Du bør vise dem til legen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.