Gjest helt nybegynner Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Jeg kjøpte ny pc i januar. Jeg lurer på om jeg trenger ekstra utstyr for å se på digitale filmer som jeg har tatt opp (små kassetter), - altså om det er nok med en ledning eller om jeg også må ha et eget program for å se disse filmene? Hva skal jeg se etter i maskinen, og hvordan? (vennligst forklar meg dlt med en teskje, takk!) 0 Siter
kligthning Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Hvis du bare vil se på filmene kan du kjöpe et tv-kort med video inngang. Dermed kan du koble videokameraet (jeg antar at du har det) til pc'n og pc'n vil fungere som en tv. Kameraet ditt stötter sikkert både digital og analog video-overföring, men sjekk dette og få et kort med analog eller digital inngang ettersom hva kameraet ditt stötter (og du har ledninger til). Sånne kort finnes også som eksterne bokser. Alternativt kan du kjöpe et Firewire kort, da kan du overföre filmen til pc'n for redigering, brenning til cd/dvd etc dersom du har utstyr til det. Du kan også bruke dette til å se på filmene via videoredigeringsprogrammer. Tror uansett du kan få god hjelp av din närmeste pc forhandler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.