Gå til innhold

Til alle her!

MicroMy

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skrev innlegget "Eser ut" før i dag, og har fått mange gode tips og triks. Jeg håper ingen av dere har tatt dere nær av at jeg noen ganger virker litt irritabel (kan det være mangel på riktig mat?), det er ikke vondt ment, men jeg er litt i forsvarsposisjon her...

Jeg skrev også "Hva er PCO?" før i dag. I den forbindelse:

Jeg har alltid vært ganske slank, men gikk opp 20 kg med førstemann da jeg var 19. Fra 65 kg. Jeg gikk ned igjen nesten alt, men det tok lang tid. Havnet til slutt på mellom 70 og 75 kg der jeg trivdes.

I 1995 traff jeg mannen min, og vi ønsket oss barn. Det var lettere sagt enn gjort, så jeg ble undersøkt skikkelig. Det var på den tida jeg begynte å ESE UT! Jeg gikk opp svimlende 25 kg på under et år, og det var helt forferdelig!!! Jeg HATET meg selv! (gjør det enda...)

Nå - nesten 10 år senere, er jeg fremdeles over 100 kg. Jeg har aldri klart å gå ned igjen. Litt om gangen, så har jeg gått opp igjen, men - jeg har ikke gått opp noe mer, så vekta kan vel kalles stabil.

Det som sjokkerte meg når jeg fikk diagnosen, var at legen min den gangen slo hånda av meg... Hun skjelte meg ut fordi jeg hadde lagt på meg. Jeg hadde sittet stille og spist, sa hun. Dessuten så lå det jo i slekta... Hun var også min søsters lege... Ikke nok med at jeg var deprimert fordi jeg gikk opp uten å egentlig ha særlig med det å gjøre, men hun beskyldte meg (og min søster) for å være feite av familie (hun har ikke sett min mor som er lita og nett...)! Makan! Så ble jeg overlatt til meg selv. Jeg skulle bli kontaktet av en ernæringsperson på sykehuset, men hørte aldri noe mer og glemte hele greia.

Jeg håper at de som har vektproblemer kan hjelpe hverandre, derfor utarbeider jeg nå en hjemmeside for dette: http://home.no.net/slankere - det er litt kaotisk der pr dato, men det kommer seg etter hvert. Vil dere bidra med å få den på beina, kan dere bare maile fra sida!

La oss bli slankere, for vår egen del, fordi vi ikke ønsker å dø tidlig av hjerte- og karsykdommer som følge av overvekt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er den riktige innstillinga, at vi skal bli slankere for helsas skyld.

Fint at du lager en hjemmeside.

Ha en fin dag

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...