Gå til innhold

komplikasjon etter overarmsbrudd

Gjest

Anbefalte innlegg

For ett år siden fikk jeg et splintringsbrudd i høyre overarm. Bruddet ble gipset og jeg fikk ingen fysikalsk behandling før etter 2 måneder. På den tiden hadde albuen stivnet, men selve leddet har aldri vært skadet. (Jeg fikk ingen informasjon om at en slik komplikasjon kunne oppstå). Etter ca 50 behandlinger hos fysioterapeut har jeg problemer både med å strekke og bøye i albuen. Jeg mangler ca 20 grader på full bøy, og det er selvfølgelig hemmende. På mitt lokale sykehus nekter de å gjøre noe, og mener visst det er et luksusproblem. Jeg er kun 26 år og synes jeg er for ung til å godta en slik arm. De antar at sener og muskler har skrumpet, eventuelt at muskulatur har grodd fast. Jeg vil gjerne ha en ny vurdering, for jeg innbiller meg at det må finnes ekspertise på området. Jeg er derfor villig til å la meg behandle privat.(Hadde jeg vært profesjonell idrettsutøver ville min karriere vært ødelagt i nåværende situasjon. Men da hadde jeg kanskje fått hjelp?!) Hva råder du meg til, og kan du anbefale noen klinikker i Trondheimsområdet?

NB: Bruddet grodde pent sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg kan godt forstå at du føler deg hemmet etter denne skaden, med såpass dårlig funksjon i albueleddet. Men er man helt sikker på at leddet ikke også var skadet i første omgang? Jeg tror at en MR undersøkelelse nå hadde vært på sin plass. Dette kan imidleretid vurderes av en ortoped. Jeg foreslår Rosenborg-klinikken i Trondheim. Selv om de der behandler såkalte toppidrettsutøvere ,så er den ment for vanlige folk med skader og plager også.

Mem hvis det ikke smerter, uansett hva som blir enderesultatet, fortsett med øvelser og styrketrening av armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...