Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjørt Norton Antivirus de siste to årene, og har alltid oppdatert virusdefinisjonene automatisk. I det siste har Norton sluttet å sjekke E-Mail for virus (sjekken er "enablet"). Fullt virusscan har ikke funnet noe som helst. Har hatt en mistanke om at Norton har sluttet å oppdatere filene/noe blokkerer dette.

Jeg avinstallerte og reinstallerte Norton, kjørte fullt scan, og fant PWS.Hooker.Trojan virus. Dette virus skal være av typen som stjeler og sender ut passord. Viruset satt i karantene og deleted. Auto restore disabled, nytt scan, alt OK.

Sjekket E-mail, og neste mail var en virusmail som Norton ikke scannet/stoppet. Jeg ser heller ikke at Norton scanner utgående mailer.

Har prøvd Housecall, men den laster ikke av en eller annen grunn. Gikk inn på Symantec sine sider og kjørte et online scan derfra. Dette ga null virus på maskinen.

Så hva gjør jeg nå? Et eller annet blokkerer Emailscanningen, men hvordan i helv... skal jeg finne ut hva?

Skrevet

Jeg foreslår eksorsisme :P

Jeg tror jeg ville forsøkt å avinstallere Norton og installere et annet antivirusprogram, og se om det fikser problemet. To gratis programmer er AVG og Avast.

Skrevet

Jeg foreslår eksorsisme :P

Jeg tror jeg ville forsøkt å avinstallere Norton og installere et annet antivirusprogram, og se om det fikser problemet. To gratis programmer er AVG og Avast.

Som sagt, så gjort. Nå er Norton ut av vinduet. Avast på plass. Fullt scan ved oppstart, null virus funnet. Nå får vi se om det stopper virusmailer. De kommer det ellers 5-6 stk av pr dag.

Som vanlig, mucho gracias! DOL burde ansette deg som dataekspert. Dvs, dersom de ikke allerede har gjort det :o)

Skrevet

Som sagt, så gjort. Nå er Norton ut av vinduet. Avast på plass. Fullt scan ved oppstart, null virus funnet. Nå får vi se om det stopper virusmailer. De kommer det ellers 5-6 stk av pr dag.

Som vanlig, mucho gracias! DOL burde ansette deg som dataekspert. Dvs, dersom de ikke allerede har gjort det :o)

Nå har jeg kjørt et "grundig" scan. Ingen virus funnet, men det dukket opp et antall program filer som ikke kunne scannes. De fleste ifm. java. Jeg deleted ca 1/3, men de resterende kunne ikke deletes eller flyttes. Han du noe anelse om hva dette er for noe?

Gjest Moderator
Skrevet

Ikke alle våre eksperter er lønnet :-)

Skrevet

Nå har jeg kjørt et "grundig" scan. Ingen virus funnet, men det dukket opp et antall program filer som ikke kunne scannes. De fleste ifm. java. Jeg deleted ca 1/3, men de resterende kunne ikke deletes eller flyttes. Han du noe anelse om hva dette er for noe?

Stort sett er det ikke noe farlig. Det vil alltid være noen filer som ikke kan scannes.

Skrevet

Ikke alle våre eksperter er lønnet :-)

Hva med noen frynsegoder, i det minste? ;)

Gjest Moderator
Skrevet

Hva med noen frynsegoder, i det minste? ;)

Jeg lovte i lang tid "snø" på adopsjonsforumet en egen sletteknapp siden hun vant konkurransen om ikke å la seg provosere. Når det kom til stykket måtte jeg gå fra mitt løfte:-(

Etter dette har jeg sluttet å love bort frynsegoder!

Men du har jo nesten fått ditt egen forum da:-)

Skrevet

Stort sett er det ikke noe farlig. Det vil alltid være noen filer som ikke kan scannes.

Ok, det høres bra ut. Så får vi se etterhvert hva som skjer.

Skrevet

Jeg lovte i lang tid "snø" på adopsjonsforumet en egen sletteknapp siden hun vant konkurransen om ikke å la seg provosere. Når det kom til stykket måtte jeg gå fra mitt løfte:-(

Etter dette har jeg sluttet å love bort frynsegoder!

Men du har jo nesten fått ditt egen forum da:-)

Hva med ubegrenset antall gratissvar fra fagpersonene? Det er ikke tvil om at DOL har svært god nytte av citoyen. Trivelig er hun også.

Skrevet

Ok, det høres bra ut. Så får vi se etterhvert hva som skjer.

Hehe, Avasten varsler virus så jeg holder på å ramle ut av stolen! Supert! Takk!

Jeg er fremdeles like klok hva gjelder Norton, men det spiller keine rolle.

Skrevet

Hehe, Avasten varsler virus så jeg holder på å ramle ut av stolen! Supert! Takk!

Jeg er fremdeles like klok hva gjelder Norton, men det spiller keine rolle.

Jeg har gitt opp hele Norton, jeg. Har hatt den installert et par-tre ganger i ulike versjoner på ulike maskiner, men hver gang har den begynt å "råtne" etter en stund, sluttet å fungere skikkelig og laget mystiske problemer for andre deler av systemet. Og det er stadig folk her på forumet som beskriver lignende problemer.

Jeg har imidlertid god erfaring med "corporate"-versjonen deres, som vi kjører på jobben. Den er det aldri trøbbel med.

Skrevet

Jeg har gitt opp hele Norton, jeg. Har hatt den installert et par-tre ganger i ulike versjoner på ulike maskiner, men hver gang har den begynt å "råtne" etter en stund, sluttet å fungere skikkelig og laget mystiske problemer for andre deler av systemet. Og det er stadig folk her på forumet som beskriver lignende problemer.

Jeg har imidlertid god erfaring med "corporate"-versjonen deres, som vi kjører på jobben. Den er det aldri trøbbel med.

Jeg bytta til F-Secure for noen måneder siden fordi jeg fikk en evalueringsversjon via Microsoft - og har värt kjempefornöyd så jeg kjöpte abonnement. Det er enkelt og billigere enn Norton. De sier de er best på å oppdatere virusdefinisjonene og det er vel det som til slutt er viktigst...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...