Gå til innhold

Har noen erfaring med deltidsstudie som sykepleier?

Anbefalte innlegg

Gjest deltidsstudiet
Skrevet

Har søkt sykepleierutdanning som deltidsstudie over 4 år. Vet ikke om jeg kommer inn, men lurer bare på om noen kan fortelle meg litt om opplegget.

Fortsetter under...

Gjest thetraveller
Skrevet

Jeg har også søkt desentralisert sykepleieutdanning. Man følger en del av utdanningen via internett, evt. er det noen videokonferanser (derfor må man ha laptop under studiet). Det er regionsamlinger av og til...

Jeg har søkt i Trøndelag, så vi får se hva det blir til. Er mye styr med attestene mine som de skulle ha for å regne ut ansienniteten, for de var ikke påført stillingsandelen. I disse ferietider kan ting ta litt tid... Surt om plassen går fra meg, om det kun er på grunn av disse attestene som ikke kommer frem i tide!

Men, men...

Skrevet

Gemalen har gått to år på desentralisert no (lagt opp over 4 1/2 år). Her hos oss er det ikkje som thetraveller seier, ikkje videokonferanser e.l. ved HiMolde, det er oppmøte i Kr.sund nokre veker av gongen for så å ha nokre veker fri. Det er ikkje overmåte mykje kontakt via mail o.l., men for oppdateringar om programmet mens dei ikkje er på skolen, har det vore viktig.

Han skal gå over til heiltid no, mindre reiseveg er ein ting, men det har faktisk vore ganske slitsomt å skulle konsentrere seg både om jobb og skole (og familie, vi har jo det også). Ingenting har fått nok prioritet, det har vore veldig stressande for han i alle fall, andre trivst vel bra med ei slik ordning.

Fagleg sett kan det nok kjennest som det blir veldig oppstykka. For enkelte er det bra med pusterom mellom bolkane, for andre så er det frustrerande å ikkje ha jamn framgang i eit fag og så såpass lang tid mellom praksisane.

Økonomisk kan det nok bli tøffare å skulle klare seg på berre studielånet enn delvis lån og delvis løn. Men det må du vurdere ut i frå *din* situasjon. Korleis det blir med reisetid/-veg/-utgifter o.l.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...