Gå til innhold

Shit nå er vi dømt!

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får la være å stemme i den retningen neste valg.

Skrevet

Vi får la være å stemme i den retningen neste valg.

Det hjelper vel ikke hva vi stemmer på - de skalter og valter allikevel, syns jeg ...

Ikke det at jeg har så mye greie på politikk og storting og sånn, men jeg trodde det var det partiet som fikk flest stemmer som vant, men ettersom jeg har forstått, så har ikke de partiene som har makta flest stemmer?

Skrevet

Det hjelper vel ikke hva vi stemmer på - de skalter og valter allikevel, syns jeg ...

Ikke det at jeg har så mye greie på politikk og storting og sånn, men jeg trodde det var det partiet som fikk flest stemmer som vant, men ettersom jeg har forstått, så har ikke de partiene som har makta flest stemmer?

Nei, vi har en mindretallsregjering. Men nå skal arbeiderpartiet, sosialistisk venstreparti og senterpartiet se om de klarer å samarbeide om en flertallsregjering og så får vi se om de kan gjøre en bedre jobb enn denne regjeringen har gjort.

Personlig tror jeg absolutt det er noe å satse på :o)

Skrevet

Nei, vi har en mindretallsregjering. Men nå skal arbeiderpartiet, sosialistisk venstreparti og senterpartiet se om de klarer å samarbeide om en flertallsregjering og så får vi se om de kan gjøre en bedre jobb enn denne regjeringen har gjort.

Personlig tror jeg absolutt det er noe å satse på :o)

Syns det høres skummelt ut, jeg... med at de skal prøve å se om det kan klare å samarbeide.

Men er det ikke litt for dumt at vi har en statsminister som ikke har mange nok prosent oppslutning?

Skrevet

Syns det høres skummelt ut, jeg... med at de skal prøve å se om det kan klare å samarbeide.

Men er det ikke litt for dumt at vi har en statsminister som ikke har mange nok prosent oppslutning?

Jeg synes det er utrolig rart men Bondevik er statsminister fordi Kr.F ikke ville være med i regjeringa hvis ikke han fikk den jobben. Snakk om utpressing....

Skrevet

Jeg synes det er utrolig rart men Bondevik er statsminister fordi Kr.F ikke ville være med i regjeringa hvis ikke han fikk den jobben. Snakk om utpressing....

...minner om sutrete unger... og det er ganske skummelt å tenke på at det går an å gjøre noe slikt med tanke på at det ikke er et lekerom han presser seg inn i, men faktis et helt land...

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

...minner om sutrete unger... og det er ganske skummelt å tenke på at det går an å gjøre noe slikt med tanke på at det ikke er et lekerom han presser seg inn i, men faktis et helt land...

Personlig så mener jeg at de fleste som sitter på stortinget ikke har noe der å gjøre....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...