Gå til innhold

Svarer dere alltid på meldinger dere får?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Selv om mange folk synes det er litt rart, så GÅR det jo faktisk an å skru av mobilen innimellom og/eller ikke ha den innen rekkevidde 24/7.

Man blir ikke automatisk slave av tingene.

:-)

Jeg skrur av telefonen titt og ofte jeg, men det har jo blitt slik at det forventes effektivitet;) og at folk FORLANGER kontakt med deg..

Har du skrudd av en dag ligger det gjerne ekstra meldinger som blir mer og mer utålmodige.. Og da forventes det jo at du setter deg ned og skriver forklarende meldinger om hvorfor du har vært så frekk å skru av telefonen;) FÅ grunner kvalifiserer.. "Jeg er lei av å være tilgjengelig" regnes ofte som en dårlig og snobbete grunn;)

Savner litt den tiden folk ringte hustelefon og du kunne svare eller la være, og folk ikke kunne melde og forlange tilbake melding på alt mulig sprøyt.. Var du på butikken, så var du det.

Dessuten og helt malapropos : Hva er det med noen av disse slavene av sms? Jeg har sett mange som sitter på byen med venner, som faktisk ikke klarer å snakke med de som er tilstede fordi de er så oppptatt med å melde de som ikke er..hmm. Tror sms er godt våpen for sånne slitsomme mennesker med gjeterhund innstinkt som MÅ vite hvor alle er..;)

Skrevet

Det er faktisk helt frivillig om man vil svare på både meldinger og telefon. Har jeg ikke lyst, lar jeg være.

Dette er slett ikke dårlig oppførsel. Hvorfor skal man være tilgjengelig bestandig?

Det er heller ikke uhøflig å si nei takk til besøk hvis folk stikker innom og det ikke passer.

Gjest grrr3
Skrevet

Det er faktisk helt frivillig om man vil svare på både meldinger og telefon. Har jeg ikke lyst, lar jeg være.

Dette er slett ikke dårlig oppførsel. Hvorfor skal man være tilgjengelig bestandig?

Det er heller ikke uhøflig å si nei takk til besøk hvis folk stikker innom og det ikke passer.

Det går an å svare på en sms, på en høflig måte også...Dersom en ikke svarer ignorerer du personen, og det regnes i min verden for å være uhøflig.

Hilser noen på deg i gata, hilser du vel tilbake?

PÅ en melding har en mulighet til å svare seinere, men å ikke svare i det hele tatt synes jeg er en uhøflig gest mot venner.

Skrevet

Det går an å svare på en sms, på en høflig måte også...Dersom en ikke svarer ignorerer du personen, og det regnes i min verden for å være uhøflig.

PÅ en melding har en mulighet til å svare seinere, men å ikke svare i det hele tatt synes jeg er en uhøflig gest mot venner.

Hvis folk vil meg noe viktig slik at de ønsker svar, kan de ringe meg. Eller sende meg en mail. Å skrive SMS er kjedelig.

Dersom det ikke passer å svare på telefonen, ringer jeg oftest tilbake når det passer.

Skrevet

Hvis folk vil meg noe viktig slik at de ønsker svar, kan de ringe meg. Eller sende meg en mail. Å skrive SMS er kjedelig.

Dersom det ikke passer å svare på telefonen, ringer jeg oftest tilbake når det passer.

"Hvis folk vil meg noe viktig slik at de ønsker svar, kan de ringe meg. Eller sende meg en mail. Å skrive SMS er kjedelig."

Ikke alle liker å ringe. Jeg sender mye heller en SMS eller en mail, enn å ringe. Kan ikke utstå å snakke i telefonen, og dersom jeg skal spørre om noe, og kan få svar via SMS eller mail, gjør jeg heller det. For meg er det skikkelig pes å skulle ringe.

Hvis du som mottar SMS vil svare på det noen spør om, og ikke vil bruke SMS tilbake, kan jo du ringe og svare.

Det er vanlig høflighet å svare. Hvis mottaker ikke liker mediet, er han/hun ansvarlig for å finne et annet medium (eller heter det media?) å svare gjennom, som han/hun liker bedre. Å la være å svare fordi en ikke liker SMS er uhøflig, syns jeg.

Snakker ikke om massesendte vitser osv nå, da.

Skrevet

"Hvis folk vil meg noe viktig slik at de ønsker svar, kan de ringe meg. Eller sende meg en mail. Å skrive SMS er kjedelig."

Ikke alle liker å ringe. Jeg sender mye heller en SMS eller en mail, enn å ringe. Kan ikke utstå å snakke i telefonen, og dersom jeg skal spørre om noe, og kan få svar via SMS eller mail, gjør jeg heller det. For meg er det skikkelig pes å skulle ringe.

Hvis du som mottar SMS vil svare på det noen spør om, og ikke vil bruke SMS tilbake, kan jo du ringe og svare.

Det er vanlig høflighet å svare. Hvis mottaker ikke liker mediet, er han/hun ansvarlig for å finne et annet medium (eller heter det media?) å svare gjennom, som han/hun liker bedre. Å la være å svare fordi en ikke liker SMS er uhøflig, syns jeg.

Snakker ikke om massesendte vitser osv nå, da.

Hvis det er noe jeg føler at jeg må svare på, ringer jeg. Men det kan gå lang tid, gjerne et par dager hvis jeg ikke føler for å engasjere meg i saken. Eller hvis det er noe jeg må bestemme meg for.

Skrevet

Hvis det er noe jeg føler at jeg må svare på, ringer jeg. Men det kan gå lang tid, gjerne et par dager hvis jeg ikke føler for å engasjere meg i saken. Eller hvis det er noe jeg må bestemme meg for.

Men da er deg jo greit. Da svarer du jo. :)

Skrevet

Men da er deg jo greit. Da svarer du jo. :)

He he - du fikk meg til og med til å ringe en telefon jeg burde ha ringt for mange dager siden.

Skrevet

Jeg svarer ikke på alle meldinger jeg får. Noen ganger gidder jeg ikke. Andre ganger er jeg opptatt når meldingen kommer, og glemmer siden å svare på den. Vitser og sånne kjedemeldinger svarer jeg aldri på.

Jeg synes ikke det er grunn til å bli dødelig såra for at en ikke får svar på småpludrete meldinger. Skulle det være sånn at meldingen omhandlet noe alvorlig, eller var viktig på et eller annet vis er det en annen sak. Selv hadde jeg nok heller ringt enn å sende melding hvis det var noe viktig, da.

Synes du overreagerer litt.

Skrevet

He he - du fikk meg til og med til å ringe en telefon jeg burde ha ringt for mange dager siden.

Se det. -

Bra gjort *klappe på skulderen*

;)

Gjest hellihopp
Skrevet

Jeg synes det er uhøflig å ikke svare. Jeg slutter å sende meldinger etterhvert, og siden alle daglig-avtaler går per sms, så faller ikke-svarerne ut.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Så lenge det koster folk penger å svare synes jeg ikke du kan forvente at man skal svare absolutt hele tiden - det kommer jo an på hvor mange meldinger du sender, hvor mange de også får fra andre - og hvor viktige medlingene er. Det er noe helt annet å hilse på folk på gata, det er tross alt gratis.

Hvis du sender konkrete spørsmål om dere skal treffes e.l. kan du forvente svar, men ikke nødvendigvis med en gang. Hvis det bare er tørrprat "åssen går det" etc. kan du ikke bli sur for at de ikke gidder å svare hver gang.

Skrevet

Jeg svarer stort sett. Men blir irritert når folk vil ha lange samtaler via sms, det koster jo penger! Hvis noe er viktig, så ring.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Jeg har kontant kort og det er svært sjeldent jeg har penger på kortet, derfor svarer jeg sjeldent på meldinger, ikke gidder jeg å ringe heller for å gi svaret på meldingene, det spørs jo hvor viktig dette er for meg!

De får heller ringe isteden for å sende melding på melding med spørsmål, før man får "er du sur på meg?" "hva er galt" osv osv *slitsomt* da får det heller RINGE

Skrevet

For at vi skal forstå hvilke meldinger dette er, så bør du skrive (ikke direkte situasjonen) noe som omhandler spørsmålet!

Syntes du det er uhøflig å ikke svare fordi man ikke har penger på kortet, eller man må spare inn på ab fordi man rett og slett ikke har råd til å sende meldig på melding?

Det koster jo en del penger å sende tekstmeldinger også... men det tenker du vel ikke på?

Gjest Grrr3
Skrevet

For at vi skal forstå hvilke meldinger dette er, så bør du skrive (ikke direkte situasjonen) noe som omhandler spørsmålet!

Syntes du det er uhøflig å ikke svare fordi man ikke har penger på kortet, eller man må spare inn på ab fordi man rett og slett ikke har råd til å sende meldig på melding?

Det koster jo en del penger å sende tekstmeldinger også... men det tenker du vel ikke på?

Ok. Denne konkrete meldingen gjaldt om vi skulle finne på noe den kvelden.

Dersom det ikke passet, kunne han ha svart det. Eller: "Jeg leste ikke meldingen din før nå..."

Å ikke svare i det hele tatt, får meg til å føle at jeg ikke betyr så meget for denne personen...Og derfor skrev jeg at jeg ikke gadd å stresse mer.

Men, i utgangspunktet var det generelle svar jeg ønsket her...

Hva synes andre er grei kotyme...? Jeg lurte på om andre ble irritert over det samme.

JEG svarer personlig alltid på meldinger som er stilt som et spørsmål.

Sender gjerne også en vits tilbake dersom noen sender en oppmuntring...Men ikke alltid.

Skrevet

Ok. Denne konkrete meldingen gjaldt om vi skulle finne på noe den kvelden.

Dersom det ikke passet, kunne han ha svart det. Eller: "Jeg leste ikke meldingen din før nå..."

Å ikke svare i det hele tatt, får meg til å føle at jeg ikke betyr så meget for denne personen...Og derfor skrev jeg at jeg ikke gadd å stresse mer.

Men, i utgangspunktet var det generelle svar jeg ønsket her...

Hva synes andre er grei kotyme...? Jeg lurte på om andre ble irritert over det samme.

JEG svarer personlig alltid på meldinger som er stilt som et spørsmål.

Sender gjerne også en vits tilbake dersom noen sender en oppmuntring...Men ikke alltid.

Klart man svarer på meldinger om man kan, men som sagt har man kontantkort så er det ikke alltid man har penger på kortet, og da er det LITT for mye forlangt at de skal kjøpe nytt bare for å svare på en melding fra deg!

Gjest selvfølgelig gjør jeg det
Skrevet

JA !!! jeg svarer da selvfølgelig på spørsmål jeg får via mobilen min. Høflighet kalles det på godt norsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...