Gjest det lurer jeg på! Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 Vil gjerne vite pr time....Noen sa 5 kr timen. Stemmer det?? 0 Siter
fresja Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 Handel og Kontor har flere avtaler, alt ettersom du f.eks. arbeider i vasnlig butikk, Coop eller kontor, og det har vel noe¨å si om dere også forhandler privat. Jeg jobber på kontor i industribedrift. Vi har nettopp stemt over et sentralt forslag på 1 kr i tillegg pr time fra 1 april. Desssuten ble minstelønnssatsene hevet ganske mye, men de har vært så lave at vi vissnok ligger høyere. Og i Oslo er f.eks lønningene høyere enn her ute på "bondelandet" Vi forhandler med bedriften, og får som oftest et lite lokalt tillegg. De siste årene har lønnsøkningen vært minimal. Men butikkene får alltid mye mer enn oss, så nå har de nok snart tatt oss igjen eller gått forbi. 0 Siter
Gjest det lurer jeg på! Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 Handel og Kontor har flere avtaler, alt ettersom du f.eks. arbeider i vasnlig butikk, Coop eller kontor, og det har vel noe¨å si om dere også forhandler privat. Jeg jobber på kontor i industribedrift. Vi har nettopp stemt over et sentralt forslag på 1 kr i tillegg pr time fra 1 april. Desssuten ble minstelønnssatsene hevet ganske mye, men de har vært så lave at vi vissnok ligger høyere. Og i Oslo er f.eks lønningene høyere enn her ute på "bondelandet" Vi forhandler med bedriften, og får som oftest et lite lokalt tillegg. De siste årene har lønnsøkningen vært minimal. Men butikkene får alltid mye mer enn oss, så nå har de nok snart tatt oss igjen eller gått forbi. Jeg jobber i coop. Vi har ikke forhandlet lokalt mener jeg. 0 Siter
fresja Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 Jeg jobber i coop. Vi har ikke forhandlet lokalt mener jeg. Jeg hørte for lenge siden at de på Coop får litt mer (eller at de har litt mer?) enn de i andre butikker. Men dette vet nok tillitsmennene deres mye mer om enn jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.