Gå til innhold

Hva tenker dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

*puh* Ja, jammen bra at vi kom oss under grensa. ;)

*klem*

Ja, han er nok lettet:

"Beklager StoreT, men du er 1,95, så jeg er nødt å foreta en liten skalpering. Neida, du merker nok ikke så mye til det."

;-)

Alt godt.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

6

• ShitDiddelyDo

5

• cecily

4

• amber sun

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uffda, jeg trodde det først var når jentene ble lengre enn 180 at det ble problem å skaffe lange nok klær...

Jeg er 1,71 og har problemer med å skaffe lange nok bukser og venninna mi på 1,80 finner lettere enn meg fordi hun er større størrelse enn meg.

Skrevet

Det er sjelden jeg tenker noe spesielt om høyden til folk med mindre de utmerker seg veldig den ene eller andre veien. 163 er vel bare bittelitt lavere enn gjennomsnittet.

Skrevet

"Jeg synes det blir for stor forskjell med 33 cm. "

For stor for hva da?

Kanskje en bevisst bør satse på å rævkjøre et begynnende forhold, dersom det er sånn at det er mer enn 30 (eller kanskje mer enn 25) cm forskjell på hverandres høyde? Slik at alle par har en passende høyde i forhold til hverandre.

For det vil jo være dumt å velge kjærlighet framfor passende høyde i forhold til hverandre. Så kan en heller finne en nestbest, som har passe høyde.

;)

Ja, så er det lettere å kysse.

Gjest Wilhma
Skrevet

Ja, så er det lettere å kysse.

Har du hørt om trappe-trinn?

Det kan man ha mye glede av :-)

Skrevet

Uffda, jeg trodde det først var når jentene ble lengre enn 180 at det ble problem å skaffe lange nok klær...

Finner jo noe da, men ofte er det spesialdesignet fjortiser med null antydning til rumpe, lår og hofter.

Jeg har en kvinnelig figur, rumpa mi ser slett ikke ut som en gutterumpe. Noen butikker styrer jeg bare unna, jeg leter fortsatt etter den perfekte klesbutikk, der de har klær for høye jenter med hofter i normale størrelser og som ikke er tiltenkt de over 50.

Neida, ikke fullt så galt da. Men jeg er slank og høy, men har former, og det er ikke alltid en grei kombinasjon.

Skrevet

Jeg ser under her at det er mange som er 164 cm høye. Det er jeg også - så det må være en bra høyde, spør du meg (og jeg har aldri opplevd at høyden/lavden (fint ord) min har hindret meg i "mannevalg" :o)).

Det satt to jenter og snakka sammen om hvor høye de ønsket å bli. "Jeg vil bli 1,75 m", sa den ene. "Jeg vil bli 1,65 m" svarte den andre - "for da får jeg 10 cm mer gutter å velge mellom!"

:o)

Jeg er også 164!

Men jeg har alltid ønska jeg var litt høyere - sikkert fordi jeg har en god del høye folk rundt meg. (-etter vekta pr. dato hadde jeg nok fint tålt 10 cm ekstra...:-D)

laguna1365380434
Skrevet

Gjennomsnittslengden for norske kvinner er 166.4 cm.

Ah - takk, da vet jeg det..:)

Gjest gjennomsnitt
Skrevet

Jeg er 165 og har alltid trodd jeg var "litt liten". Inntil noen nylig fortalte meg at det var helt gjennomsnittlig for kvinner! Men jeg har ikke sett noen statisikk på det, så jeg vet ikke hva som stemmer.

petter smart
Skrevet

"Jeg synes det blir for stor forskjell med 33 cm. "

For stor for hva da?

Kanskje en bevisst bør satse på å rævkjøre et begynnende forhold, dersom det er sånn at det er mer enn 30 (eller kanskje mer enn 25) cm forskjell på hverandres høyde? Slik at alle par har en passende høyde i forhold til hverandre.

For det vil jo være dumt å velge kjærlighet framfor passende høyde i forhold til hverandre. Så kan en heller finne en nestbest, som har passe høyde.

;)

Jeg synes det ser dumt ut dersom det er stor høydeforskjell. Jeg sier ikke noe om at folk med ulik høyde ikke bør være sammen. Det er opp til dem. Jeg ville heller ikke droppet et forhold pga høyde. Min samboer er litt høyere enn meg, mange synes sikkert det ser dumt, og det skal de få lov å gjøre.

petter smart
Skrevet

Så bra at vi to er uenige da. Har du for vane å dømme folk etter utseendet?

Hvilke andre kriterier går du etter for å bestemme om folk passer sammen? Må de ha samme vekt, alder, hudfarge, eller er det bare lengden som er så kritisk for deg?

Snakker om å dømme andre....

Skrevet

Var det så vanskelig å svare på?

Når du dømmer folk ut i fra lengde, så er det da helt naturlig å lure på hvilke andre preferanser du har?

Gjest Wilhma
Skrevet

Hvem er det som dømmer?

petter smart
Skrevet

Var det så vanskelig å svare på?

Når du dømmer folk ut i fra lengde, så er det da helt naturlig å lure på hvilke andre preferanser du har?

Vanskelig... nei.

Jeg synes også det ser dumt ut 33 års aldersforskjell.

Når to personer er svært ulike hverandre i høyde, alder, evt stil så ser det rart/dumt ut. Jeg sier ikke dermed at de verken bør bryte eller at jeg ville gjort det.

Gjest Uglemor
Skrevet

Passe stor! Selv er jeg bare et par cm høyere, og jeg føler meg helt vel med den høyden. Jeg finner alltid klær som passer og jeg har ingen problemer med å nå opp til ting :o)

Skrevet

Jeg er 165 og har alltid trodd jeg var "litt liten". Inntil noen nylig fortalte meg at det var helt gjennomsnittlig for kvinner! Men jeg har ikke sett noen statisikk på det, så jeg vet ikke hva som stemmer.

Leste en gang i Illustrert Vitenskap at gjennomsnittshøyden for kvinner nå er 1,68.

Og det er jeg;o)

(derfor jeg la merke til det)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...