Gå til innhold

migrene flere ganger i uken

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sign
Skrevet

Er det vanlig? Tar maxalt med god effekt, men tar det for ofte. Var hos legen nettopp, skal prøve å forebygge. Altså ta en tablett hver dag (atacand), som egentlig er blodtrykksmedisin. En uke nettopp hadde jeg fem dager med vondt i hodet/migrene, og den uken tok jeg fire maxalt. Altfor mye. Har hormonspiral. Er redd for at jeg uventet skal bli gravid, og da "ødelegge" fosteret med alt jeg tar. Trist å ta medisiner hver dag. Vondt å ha migrene. Det tar så mye tid. Andre som har det slik? Prøver å redusere stress. Fikk migrene på jobb i går kveld, og hadde det også torsdag. :(

Fortsetter under...

Skrevet

Noen får migrene flere ganger i uken - andre noen ganger i året.

Regelmessige måltider, jevnt med søvn, lite stress, kan hjelpe på migrene. Be om å få ordentlig utredning hos spesialist.

Sjekk syn (mange får hodepine/migrene av dårlig syn), sjekk om du har spenninger i nakke/kjeve/rygg. Sjekk bitt-stilling. Alle er faktorer som kan være med å å forværre..

Utstrakt bruk av hodepinetabletter kan faktisk gi hodepine...(en av bivirkningene)

Lykke til!

Gjest ikke sign
Skrevet

Noen får migrene flere ganger i uken - andre noen ganger i året.

Regelmessige måltider, jevnt med søvn, lite stress, kan hjelpe på migrene. Be om å få ordentlig utredning hos spesialist.

Sjekk syn (mange får hodepine/migrene av dårlig syn), sjekk om du har spenninger i nakke/kjeve/rygg. Sjekk bitt-stilling. Alle er faktorer som kan være med å å forværre..

Utstrakt bruk av hodepinetabletter kan faktisk gi hodepine...(en av bivirkningene)

Lykke til!

Takk for svar:) Passer på måltider, bruker ikke parfyme osv. Vanskelig det med søvn; har to små barn. Men sover godt om natten, selv om jeg ikke alltid kan hvile om dagen etter jobb. Hvorfor har ikke legen henvist meg til spesialist allerede..? Har dårlig syn på ett øye, men det brukes ikke (kun når jeg leser/ser tett på). Har blitt fortalt dette ikke har noe med vondt i hodet å gjøre! Har lagt merke til at jeg ofte biter tennene hardt sammen, og er stresset ja.. Prøver å slappe av, men er altså stresset over alt og ingenting.. Igjen takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...