Gå til innhold

Må få ut litt guffe!!!!!(Litt langt, men les please)

Anbefalte innlegg

Gjest Solemio
Skrevet

Er sammen med en mann på tredje året. Han har en sønn fra før av som er 11 år.

Denne gutten , la oss kalle han Nils, bor hos sin mor, men er hos oss annenhver helg. Og en dag i uken. De har også delte ferier.

Nils er veldig usikker. Han er livredd for at vi skal sovne før han. Han stiller titalls spørsmål hver dag. Moren hans har latt gutten tar del i en voksen verden han ikke skulle vært i. grunnen til at viv et dette er fordi Nils kommer til oss og spør om hvorfor mamma og pappa kranglet om "det", hvorfor pappa sa "det " til mamma..... Dette hadde han ikke visst hvis ikke moren har fortalt det.

Nils prater om mat hele tiden.Frokost, lunsj middag kvelds. Lørdagsgodt. Hva vi spiser..... Det er så vi blir slitne av det. Vi har pratet om dette oss i mellom. Nils er en stor gutt. Han veier mye mer enn han skal veie. Har pratet med helsesøster om det.

Nils er klønete. Det er ting han ikke vet hvordan man skal gjøre.Ting som er helt vanlig at 11 åringer vet.( knyte skolisser. Vi øver hver gang han er her, moren kjøper borrelås!! gre håret sitt. Hygiene er gresk!)

Nå har han begynt å slite litt med psyken. Han har mild grad av tvangstanker. Dette er frustrerende for meg. Selvsagt skjønner jeg at gutten sikkert ikke har det noe godt. Men jeg blir jævlig sliten selv. Jeg har slitt med angst, depresjoner og tvangstanker selv i mange, mange år. Og det blir tungt for meg å takle dette i tillegg til mitt eget.

( Ja, jeg har tvangstanker, men ikke så ille som det jeg var, og jeg har skjult det for Nils hele tiden. Bevisst)

Høres sikkert litt egoistisk ut dette innlegget, at jeg kun tenker på meg selv og ikke han og min samboer. Men jeg tenker på dem.Jeg er bare så dritt lei i dag

Min samboer har en klin gærn eks( Nils mor), en sønn som som ligner henne veldig. En sønn som er veldig tidkrevende.....

Blæh er så møkka lei i dag.

Jeg elsker min samboer. Og vil ikke ta dette ut på han. Og jeg vil ikke at dette skal gå utover NIls, derfor må jeg få ut litt guffe her på DOL.

Er det noen som kjenner seg litt igjen?

Kom gjerne med synspunkter uansett.

PHU!!!

Skrevet

Høres ut som gutten trenger hjelp.

Pappa bør kontakte lærerne i første omgang,og høre hvordan han er der.

Det neste blir vel ppt og Bup.

Gjest Solemio
Skrevet

Høres ut som gutten trenger hjelp.

Pappa bør kontakte lærerne i første omgang,og høre hvordan han er der.

Det neste blir vel ppt og Bup.

Pappa`n har pratet med lærer, og Nils er en utadvendt gutt på skolen. Mange venner og aktiv i time og i friminutt.

Da Nils åpnet seg for oss for ca 2 uker siden, og fortalte oss om tvangstankene, kontaktet vi helsesøster.Pappa`n ringte også til BUP, for å spørre om råd.

Nils har fått beskjed om å jobbe med en ting av gangen. Og skulle det dukke opp flere problemer, så måtte han kontakte helsesøster på nytt.

Skrevet

Pappa`n har pratet med lærer, og Nils er en utadvendt gutt på skolen. Mange venner og aktiv i time og i friminutt.

Da Nils åpnet seg for oss for ca 2 uker siden, og fortalte oss om tvangstankene, kontaktet vi helsesøster.Pappa`n ringte også til BUP, for å spørre om råd.

Nils har fått beskjed om å jobbe med en ting av gangen. Og skulle det dukke opp flere problemer, så måtte han kontakte helsesøster på nytt.

Jeg syns foreldrene hans bør stå på og få ham til BUP nå, ikke vente. De kan få henvisning fra fastlegen. Begge foreldrene må godta at han henvises. Det høres ut for meg som en gutt som trenger hjelp før det utvikler seg for langt. Jeg har selv jobbet ved en BUP, derfor sier jeg dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...