Gå til innhold

Enslig forsørger

Anbefalte innlegg

Gjest boligen
Skrevet

I en kort periode kan man overleve greit på stønadee, men det er ikke noe å basere seg på i lengden. Du kan helle ikke kjøpe leilighet på denne inntekten (hvis du ikke bor veldig grisgrendt, da).

Når du har skaffet deg jobb og kan vise til en fornuftig budsjett, kan du søke kommunen (www.startlan.no) om støtte til leilighetskjøp. Lånet må kombineres med annen finansiering, f.eks. bank.

Det er stort sett lettere å få boliglån i bank. Bedre betingelser er det også.

Skrevet

Det er stort sett lettere å få boliglån i bank. Bedre betingelser er det også.

Men du får som regel bare max 80%. Startlånet kan sørge for toppfinasiering, med 2. prioritet. Bertingelsene er noenlunde like.

Skrevet

Bostøttedama di er ikke riktig klok. Selvfølgelig får man bostøtte om man eier en borettslagsleilighet, hvis inntektene ellers er for lave. Gå inn på www.husbanken.no, skriv ut regelverket og sleng det i bordet til henne.

Kanskje forklaringen er at du har for mye inntekter?

Nei, jeg har bare trygd med et barnetillegg og 530 kr i barnebidrag og 2 unger og forsørge.

Det er dama som er umulig. Antageligvis liker hun ikke trynet mitt.

skorpionfisken
Skrevet

Nei, jeg har bare trygd med et barnetillegg og 530 kr i barnebidrag og 2 unger og forsørge.

Det er dama som er umulig. Antageligvis liker hun ikke trynet mitt.

Men så klag på vedtaket. Vis til regelverket. Da er det en høyere instans enn henne som behandler saken.

Skrevet

Men så klag på vedtaket. Vis til regelverket. Da er det en høyere instans enn henne som behandler saken.

Hun sender ikke ankene videre til husbanken. Jeg fatter ikke at hun tør men jeg venter på et etableringstilskudd som hun skal avgjøre nå så jeg kan ikke lage bråk akkurat nå.

Men gjett hva jeg skal gjøre seinere.

skorpionfisken
Skrevet

Hun sender ikke ankene videre til husbanken. Jeg fatter ikke at hun tør men jeg venter på et etableringstilskudd som hun skal avgjøre nå så jeg kan ikke lage bråk akkurat nå.

Men gjett hva jeg skal gjøre seinere.

Helt klart. Send ankene direkte til husbanken du, med kopier av vedtakene hennes....

Skulle sette henne på plass det tenker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...