Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg av disse gamle merkene greiest mulig? Det begynner å bli noen lag nå. :-P

Tidligere har jeg forsøkt med kniv.. oblatet (-ene) står der fortsatt, men det ble ripe både i skiltet og i fingeren min. dét gidder jeg ikke en gang til. *s*

Kanskje noen har en mer "kjemisk" løsning på dette?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150512-f%C3%A5-av-%C3%A5rsavgift-oblat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er å skrape dem av med en flat skrutrekker!

Jeg har forsøkt kjemiske løsninger, men det løser opp skiltet før oblatet!

Med vennlig hilsen

*titte bekymret på fingrene sine*

Det er ti fingre nå.. er det det etter oblatoperasjoen også tro?

*ta på strykejernbrannsåret fra i morges og tenke seg nøøøøøye om*

;o)

;o)

Du brukte strykejern for å få av gamle oblater?

*hikste-ler*

Det er enkelt med en skrutrekker, fordi "bladet" sitter jo i rett vinkel, slik at du bare kan skyve vekk fra deg. Med en kniv må du jo gjøre det "sidelengs".

Evt. limer du bare elendigheten av et oblat over de gamle. Legg resten av papiret i hanskerommet, slik at du kan bevise at du limte de på (selv om de evt. faller av!)

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Du brukte strykejern for å få av gamle oblater?

*hikste-ler*

Det er enkelt med en skrutrekker, fordi "bladet" sitter jo i rett vinkel, slik at du bare kan skyve vekk fra deg. Med en kniv må du jo gjøre det "sidelengs".

Evt. limer du bare elendigheten av et oblat over de gamle. Legg resten av papiret i hanskerommet, slik at du kan bevise at du limte de på (selv om de evt. faller av!)

Lykke til!

Med vennlig hilsen

"Du brukte strykejern for å få av gamle oblater?"

Neineinei.. _det_ var en helt (u-)alminnelig gardin-stryke-ulykke :-P

Du har et poeng med skrutrekkeren, dog :-) Det kan kankje gå bra? Er så lei av oblat-tårnet jeg har bygd, nemlig.

Men, dette er jo framtidens problemer.. først må oblatet komme *hehe*

Og jeg bør vel finne dyna!

Nattinatt!

"Du brukte strykejern for å få av gamle oblater?"

Neineinei.. _det_ var en helt (u-)alminnelig gardin-stryke-ulykke :-P

Du har et poeng med skrutrekkeren, dog :-) Det kan kankje gå bra? Er så lei av oblat-tårnet jeg har bygd, nemlig.

Men, dette er jo framtidens problemer.. først må oblatet komme *hehe*

Og jeg bør vel finne dyna!

Nattinatt!

God natt!

Ikke stryk dynetrekket mens du ligger i sengen! *advarer*

Alt godt!

Annonse

;o)

Jeg har bare limt på de nye oppå stabelen av de gamle :)

Og jeg tror jeg har klart å få et noe mer uvanlig uhell med strykjernet da jeg brant meg skikkelig på overarmen sist jul. Det var lett å se på armen at jeg har dampstrykjern *s*

Ikke noen kjemisk løsning. Men vinkelsliper løser de fleste problemer :-)

(evt. dynamitt, men det er kanskje for oss spesiellt interesserte)

"....................."

*Hehehe*

Jeg noterer begge forslagene jeg - men er det i orden at jeg venter med å bruke dem til evt. alt annet feiler? *trygle*

:o)

Jeg har bare limt på de nye oppå stabelen av de gamle :)

Og jeg tror jeg har klart å få et noe mer uvanlig uhell med strykjernet da jeg brant meg skikkelig på overarmen sist jul. Det var lett å se på armen at jeg har dampstrykjern *s*

Så du har sånn bryllupskakeoblater du også? *s*

Litt kult med fargene når man plasserer det litt skjevt - men rasfaren da. ;o)

"Og jeg tror jeg har klart å få et noe mer uvanlig uhell med strykjernet da jeg brant meg skikkelig på overarmen sist jul. Det var lett å se på armen at jeg har dampstrykjern *s* "

Hehe, huff da *s*. men overarmen?? Hvordan i svarte? ;-)

Det er egentlig litt lett å se at jeg griper om strykejernet på undersiden istedet for oversiden...

Et gratis råd til alle dolere der ute: Varmt strykejern skal _ikke_ løftes fra metallsiden! ;o)

Så det så :-P

Så du har sånn bryllupskakeoblater du også? *s*

Litt kult med fargene når man plasserer det litt skjevt - men rasfaren da. ;o)

"Og jeg tror jeg har klart å få et noe mer uvanlig uhell med strykjernet da jeg brant meg skikkelig på overarmen sist jul. Det var lett å se på armen at jeg har dampstrykjern *s* "

Hehe, huff da *s*. men overarmen?? Hvordan i svarte? ;-)

Det er egentlig litt lett å se at jeg griper om strykejernet på undersiden istedet for oversiden...

Et gratis råd til alle dolere der ute: Varmt strykejern skal _ikke_ løftes fra metallsiden! ;o)

Så det så :-P

Jeg sto og strøk juledukene og skulle legge en på en pidestall som sto bak strykebrettet. Da jeg hadde gjort det og trakk armen tilbake kom jeg borti strykejernet. Det tok litt tid før jeg oppfattet hva jeg var kommet borti så brannsåret ble ganske stort og stygt. Da jeg oppfattet hva som skjedde gned jeg på såret og skrellet av huden. Det var ikke så ille den dagen, men dagen etter var det forferdelig vondt. Jeg hadde hvite prikker rundt kanten av såret etter hullene for damp.

*Hehehe*

Jeg noterer begge forslagene jeg - men er det i orden at jeg venter med å bruke dem til evt. alt annet feiler? *trygle*

:o)

Helt i orden. Få du det ikke til, så bare si ifra - så skal jeg komme med hjemmekokt nitroglyserin :-)

"..........................."

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...