Gå til innhold

Luft i magen :-(

Gjest sikkerhetsventilen

Anbefalte innlegg

Gjest osiris
Skrevet

Forsøk å kutte ut kumelk. Drikk geitemelk om du liker den, eller rismelk eller soyamelk. Rismelka er faktisk god

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Er ikke "luft-i-magen" vanligvis luftsmerter i øvre del av magen? Det er liksom mye mer akseptabelt, synes jeg, og ikke flaut å snakke om...

Skal nevne det neste gang hos legen.

alle sier da 'luft-i-magen' - for liksom å komme inn på temaet. Så lurer vel legen på om den kommer ut oppe (rap) eller nede (promp). På latin heter vist en promp 'flatus' .. men det høres jo mer ut som flatlus. Og på engelsk sier de så pent å være "windy".

Øv deg først, da. Sitt på rommet ditt og rop ut at du promper, fiser, promper, fiser. Så kanskej du får et mer avslappet forhold til å snakke om det. 'En fjert' er også et pent begrep. F.eks: 'Det hender jeg slipper en fjert. Dvs det hender jeg slipper MANGE fjerter. Og dessuten er de ikke små de er STORE. Og egentlig gjør jeg det hele tiden, hver dag."

Lykke til. Jeg kjenner en som måtte bytte kontorstol, for han hadde pumpet den full av luft.. eller av fjertene sine..!! Og den luktet.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

"luftavgang"

Noe mer jeg skal si?

c",)

"luftavgang"...?

.."departures by air"? ... "going abroad this summer"??

;)

Skrevet

"luftavgang"...?

.."departures by air"? ... "going abroad this summer"??

;)

Dessverre ikke.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...