Gå til innhold

kløe rundt endetarmsåpningen

elise-linnea

Anbefalte innlegg

elise-linnea

Har hatt dette problemet helt siden min siste graviditet for 13 år (!!) siden. Har forsøkt ulike kremer uten resept (alcosanal, canesten, ormemiddel) og Sheriproct (tror jeg det var), uten effekt.

Da jeg hadde hatt denne plagen i noen år, uten å ha klart å "helbrede" meg selv, gikk jeg endelig til lege. Hun ga meg resept på Kenacutan og den hjalp nesten med en gang!

Jeg trodde at nå er dette helvete over, men nei, etter endt kur dukket problemet opp igjen og opp igjen og opp igjen......... Nå virker ikke salven lenger, og mitt spørsmål er derfor som følger:

HVA NÅ????

Skal jeg bare orke å leve med dette, eller hva gjør jeg? Må si at jeg ikke har lyst til å gå til min mannlige lege som jeg har nå, og brette ut rompa, det var så forferdelig sist gang.......

Jeg har tatt en masse allergi-prøver, men de ga ingen utslag. Jeg har hatt kronisk diare i mange år og jeg er nesten helt sikker på at det var derfor kløen oppstod. Nå har jeg fått orden på magen, men kløen er like ille.

Håper du kan gi meg et håp om at jeg kan bli kvitt problemet. Syns det er så skamfullt og har aldri snakket med noen andre enn legen om dette.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kanskje bør du ha en lengre kur med en enda sterkere krem som heter Dermovat. Denne er reseptbelagt. Kanskje bør du få tatt en gynekologisk sjekk samtidig; gynekologen vil kunne se om det er en spesiell form for eksem du har, eventuelt ta en liten vevsprøve. Det er viktig at du ikke gnir med toalettpapiret. Du kan med fordel bruke zink-salve fast. Prøv å spis mye c-vitaminer, og drikk gjerne 1-2 glass biola-melk daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...