Gå til innhold

Vonde hvite sår i munnen!

Anbefalte innlegg

Gjest Det gjør så vondt!!!
Skrevet

Jeg har et sånt akkurat nå. Det er sikkert en cm i diameter. Hvertfall grusomt stort. Og det ligger på innsiden av leppa slik at jeg kommer borti det uansett. klarer nesten ikke spise, og har ikke fått pusset tennene på et ordentlig vis siden jeg fikk såret.

Jeg er heldigvis ikke så plaget med sånne sår nå lenger. Begynte å spise vitaminer, og da ble det bedre. Men hvis jeg biter meg, så er det garantert at det kommer et sår! Nå smører jeg hydrogenperoxid på flere ganger om dagen, og jeg håper og tror at såret er på tur tilbake.

Er det noen som har noen andre tips til hvordan man kan bli kvitt slike sår raskt??

Gjest Uglemor
Skrevet

Urk, jeg har tendens til sånne sår i munnen, jeg også. Det kommer visstnok av aftevirus, og på meg kan de dukke opp hvis jeg biter meg, eller hvis f.eks en forkjølelse er på vei. Det har hjulpet meg veldig å bytte tannkrem, etter råd fra tannlegen. Bruker nå zendium, (de har på apoteket) og har ikke hatt munnsår på noen måneder, faktisk!

Skrevet

Peppermynteolje eller ren sprit.

Svir noe j... men det hjelper raskt.

Skrevet

Urk, jeg har tendens til sånne sår i munnen, jeg også. Det kommer visstnok av aftevirus, og på meg kan de dukke opp hvis jeg biter meg, eller hvis f.eks en forkjølelse er på vei. Det har hjulpet meg veldig å bytte tannkrem, etter råd fra tannlegen. Bruker nå zendium, (de har på apoteket) og har ikke hatt munnsår på noen måneder, faktisk!

Det er sinnsykt lenge siden jeg har hatt sånne sår nå også. Og nå er jeg forkjølet,og jeg beit meg et par ganger på samme stedet. Håper bare det forsvinner snart.....

Skrevet

Peppermynteolje eller ren sprit.

Svir noe j... men det hjelper raskt.

Peppermynteolje??? Sprit har jeg ikke på, for det er grusomt!

Skrevet

Peppermynteolje??? Sprit har jeg ikke på, for det er grusomt!

Ja det er grusomt,men til gjengjeld så er smertene med stor sannsynlighet,borte i morgen!

Advarer mot at peppermynteolje svir like mye som sprit.

Gjest midia
Skrevet

Det er sinnsykt lenge siden jeg har hatt sånne sår nå også. Og nå er jeg forkjølet,og jeg beit meg et par ganger på samme stedet. Håper bare det forsvinner snart.....

Har ingen gode råd å gi deg nå,men forebyggende er det lurt å bruke zendium tannkrem som uglemor sier.

Gjest pekka
Skrevet

østens tankegang vil si at problemet kommer fra tykktarmen...

Gjest lille rosinen
Skrevet

Listerine! Listerine (tror det var det det het... :-) skal du bruke. Husker ikke hvor ofte, men MINST en gang om dagen når du får slike "hvite". Det hjalp meg hvertfall :-)

Listerine er blått munnskyllevann som du får kjøpt på apoteket.

Lykke til!

Gjest prust
Skrevet

Bruk zendium tannkrem. Bruker hydrogenperoksid eller Hibitane på såret, og da forsvinner det i løpet av noen dager.

Grusomt vondt, ja!

Skrevet

Tannlegen min skriver resept på munnsalve for dette.

Den fungerer ofte bra, gir seg over natta dersom jeg har det på om kvelden.

Husker ikke navn, men spør tannlegen.

Anbefaler også å bytte tannkrem til zendium.

Gjest Saigon
Skrevet

Bruk vademekum rett på såret. Det svir men det lindrer samtidig smerten.

Bente831365380491
Skrevet

Tannlegen min skriver resept på munnsalve for dette.

Den fungerer ofte bra, gir seg over natta dersom jeg har det på om kvelden.

Husker ikke navn, men spør tannlegen.

Anbefaler også å bytte tannkrem til zendium.

Har en sånn salve, men synes det blir bare verre da. Den tar bort ett eller annet på såret slik at det blir dobbelt så vondt når salven tas bort. Også er det så ekkelt å ha det på, for den er sånn tykk, geleaktig...

Skrevet

Har en sånn salve, men synes det blir bare verre da. Den tar bort ett eller annet på såret slik at det blir dobbelt så vondt når salven tas bort. Også er det så ekkelt å ha det på, for den er sånn tykk, geleaktig...

Ja, er ikke noe særlig å ha den på.

Men til meg fører den ofte (men absolutt ikke ofte nok) til at det lukker seg.

Ekkel å ha på også, så jeg bruker den ikke så ofte.

Akkurat nå har jeg et bak tennene, i grenseland mellom tannkjøtt og "under tunga".

Urk.

Bente831365380491
Skrevet

Ja, er ikke noe særlig å ha den på.

Men til meg fører den ofte (men absolutt ikke ofte nok) til at det lukker seg.

Ekkel å ha på også, så jeg bruker den ikke så ofte.

Akkurat nå har jeg et bak tennene, i grenseland mellom tannkjøtt og "under tunga".

Urk.

Men det er overlevbart. Det er verre å ha dem på leppa slik at man ikke klarer å spise på et ordentlig vis. Og tennene kommer borti hele tiden når jeg prater...Pyton! Glad det snart er borte!!

Skrevet

Men det er overlevbart. Det er verre å ha dem på leppa slik at man ikke klarer å spise på et ordentlig vis. Og tennene kommer borti hele tiden når jeg prater...Pyton! Glad det snart er borte!!

Ja vet, har akkurat blitt kvitt 3 stk på leppa .. ;(

Det eksploderte mens jeg hadde en infeksjon et annet sted i kroppen.

Gjest batteri
Skrevet

jeg var seriøst sinnsykt plaget med dette for en liten stund siden, fikk fullt av hvite, store sår i munnen en gang i måneden,og det var grusomt.jeg brukte zendium tannkrem,men d hjalp lite. så fikk jeg ett tips om en tannkrem som heter Q10 eller noe sånt..selges på helsekosten og koster rundt hundrelappen, men det har faktisk hjulpet meg.enten har jeg bare hatt flaks og sluppet unna i de so siste månedene,eller så gjorde den tannkremen underverker...jippiiii!!!:) jeg vil virkelig anbefale deg den viss du er mye plaget!!

Gjest Aina E
Skrevet

Aloe vera gele og aloe vera tannkrem vettu... Hjalp meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...