Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest mor-til-gutt
Skrevet

Jeg og min familie skal til Gran Canaria på onsdag, 2 uker, og her sitter(ligger) jeg med feber og er snydens forkjølet....

Reiser jeg eller er det uansvarlig av meg? Det er en halsinfeksjon som min samboer har hatt som jeg mest sansynlig er smittet av. Kanskje jeg burde gå til lege. På den annen side får man jo ikke antibiotika for virus.

Hva hadde dere gjort? Jeg har vært syk siden lørdag, så det må jo ha nådd toppen snart...

Fortsetter under...

Gjest gå til legen uansett
Skrevet

Gå til legen og ta en test, så vet du om det er noe du bør behandles for. legen kan også gi sin mening om du bør reise. Hvis du ikke skal reise, må du vel ha en legeerklæring uansett til reiseforsikringen / avbestillingen.

Utstyr deg med nesespray, paracet etc. Bruk masse nesespray før takeoff / landing.

Skrevet

Sjekk hos legen at du ikke har noe du kan behandle, og skaff deg resept på rinoxin-tabeletter (nesespraytabeletter - uhyre effektive) slik at du slipper å være vrak i en uke etter hver smertefulle flyreise.

Gjest syple
Skrevet

Siden du skal ut og reise snart ville jeg gått til lege. Du får nok ikke medisin for virus nei, men legen kan få ordna med en test og som sier noe om hvor stor sjanse det er for at det er bare virus eller det er bakterielt.

Etter det trur jeg at jeg hadde reist, om jeg ikke var _veldig_ medtatt, i håp om å bli bra og få nyte deler av ferien i alle fall.

God bedring og evt. god tur!

Gjest mor-til-gutt
Skrevet

Siden du skal ut og reise snart ville jeg gått til lege. Du får nok ikke medisin for virus nei, men legen kan få ordna med en test og som sier noe om hvor stor sjanse det er for at det er bare virus eller det er bakterielt.

Etter det trur jeg at jeg hadde reist, om jeg ikke var _veldig_ medtatt, i håp om å bli bra og få nyte deler av ferien i alle fall.

God bedring og evt. god tur!

Tusen takk for det:)

Jeg har "bare" rennende nese nå, ellers helt fin. Får vel komme meg avgårde til varmen og tørke opp litt i nese/hals/øre-systemet:)

God sommer!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...