Gå til innhold

Hva er det med folk?!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Var en kjapp tur på joker nå og ble stående en halvtime lenger i kø en nødvendig fordi det sto en kjerring forann i køen og lagde helvete fordi hun ikke kunne få en type kvittering butikken dog ikke hadde.

Hun prøvde virkelig å ta knekken på den stakkars purunge jenta i kassen, som måtte ringe sjefen (som selvsagt sa akkurat det samme som jenta;)) og stå i verre. Jeg så hun svetta og var kort unna sammenbrudd etterhvert som køen utviklet seg til det abnorme.

Bitchen sto og brukte seg, og mer enn insinuierte at jenta var ikompetent og dum.

Jeg jobber selv i butikk. 95% av kundene er trivelige, eller i det minste normalt greie folk.

Men på meg virker det som om enkelte faktisk ikke synes de får valuta for pengene sine mede mindre de får personalets udelte oppmerksomhet, og det er likgyldig om den er positiv eller negativ, i minst en halvtime.

Burde man reinnføre gapestokken for sånne, eller er det bare vi som innimellom er på den andre siden av kassen/øldisken o.l som ser uhørte kunder? Kan man si hva man vil til folk når de tilfeldigvis er på jobb?

Det kunne ikke ramle meg inn å oppføre meg slik, og jeg tror jeg hadde dødd av skam om noen jeg var sammen med viste slike tendenser!

Fortsetter under...

Skrevet

Det er bestandig noen som skal klage vet du. Jeg har jobbet i butikk selv, og ble en gang kraftig utskjelt av en dame (det er bestandig damene som er gretne..) fordi jeg ikke hadde nok penger i kassa til å gi henne 1000 kr ekstra i kontanter. Klokka var fem over ni, butikken hadde akkurat åpnet, og da har man aldri mye kontanter i kassa. Er man heldig har man kanskje en hundrelapp, men ellers er det stort sett bare småpenger man har i veksel så tidlig. Hvordan kan noen forvente å få ta ut så mye penger da?

"Vi blir jo oppfordret av bankene våre til å ta ut penger i butikken", kom hun med. Ja, det er greit nok, hvis de klarer å komme på fornuftige tidspunkter. Er man første kunde den dagen kan man ikke forvente å få ut en tusenlapp.

Og hun skjelte meg regelrett ut foran alle.

laguna1365380434
Skrevet

Det er bestandig noen som skal klage vet du. Jeg har jobbet i butikk selv, og ble en gang kraftig utskjelt av en dame (det er bestandig damene som er gretne..) fordi jeg ikke hadde nok penger i kassa til å gi henne 1000 kr ekstra i kontanter. Klokka var fem over ni, butikken hadde akkurat åpnet, og da har man aldri mye kontanter i kassa. Er man heldig har man kanskje en hundrelapp, men ellers er det stort sett bare småpenger man har i veksel så tidlig. Hvordan kan noen forvente å få ta ut så mye penger da?

"Vi blir jo oppfordret av bankene våre til å ta ut penger i butikken", kom hun med. Ja, det er greit nok, hvis de klarer å komme på fornuftige tidspunkter. Er man første kunde den dagen kan man ikke forvente å få ut en tusenlapp.

Ja nettopp! Sånne folk.. Jeg lurer påom de får enslags sperre koblet på, sånn at de ikke skjønner at folkene inne i butikken også er mennesker,som bor et sted og går ut o.l;)

De hadde da vel aldri brukt seg sånn på mennesker i andre sammenhenger? Dessuten synes jeg det er ille at de alltid ser ut til å ta ut mest dritthumør på unge jenter. Det ser ut til at menn, og større jenter, får mindre kjeft.

Jeg fikk mer kjeft når jeg var helt ung, selvom jeg stort sett var flink og gjorde jobben min. Jeg får jo selvsagt mitt av enkelte førkjer enda, men ikke i samme grad som den stakkars jenta på joker.

Gjest Big Mac
Skrevet

Nå kan det jo ha vært sånn at hun trengte en skikkelig kvittering for å få igjen pengene for det hun kjøpte?

laguna1365380434
Skrevet

Nå kan det jo ha vært sånn at hun trengte en skikkelig kvittering for å få igjen pengene for det hun kjøpte?

Det tviler jeg på. All erfaring tilsier at slike mennesker sjelden har noen annen beveggrunn enn ønsket om å være bedritne og vanskelige..;)

Skrevet

Noen mennesker er slik ja... Tenker kun på seg selv og kun seg selv.

For de fleste besdrifter og organisasjoner holder det med vanlig kvittering med dato, sted, innkjøp. Til og med i kommunen..

Synes at folk skal huske vanlig høflighet når de beveger seg uten for sitt hjem! (jeg opplever dog at det gjelder både menn og kvinner..)

Annonse

Skrevet

Det tviler jeg på. All erfaring tilsier at slike mennesker sjelden har noen annen beveggrunn enn ønsket om å være bedritne og vanskelige..;)

En ørliten generalisering ute og går kanskje...?

Jeg kan godt klare å oppdrive noen tilsvarende historier om folk bak disken eller i kassa, men antar sjelden at de er imkompetente og uhøflige fordi det gleder dem.

Gjest Jeg er bare den jeg er!
Skrevet

jeg har også jobbet i butikk, og vi fikk kun gi ut maks 500kr utenom det du kjøper, og i tillegg kunne vi ikke gi ut tidlig på morgenen, når det er lite penger i kassa, heldigvis møtte jeg ikke noen sure kunder angående det da.

laguna1365380434
Skrevet

En ørliten generalisering ute og går kanskje...?

Jeg kan godt klare å oppdrive noen tilsvarende historier om folk bak disken eller i kassa, men antar sjelden at de er imkompetente og uhøflige fordi det gleder dem.

Hvorfor er de da?

Jeg har faktisk grådig vanskelig for å se noen annen motivasjon enn et ønske om å forsure dagen til folk, få mest mulig oppmerksomhet, og i det hele tatt, være ufordragelige.

Mulig at dette er sånne som er litt forkrøplet emosjonellt og sånn, og at vi egentlig skulle synes synd i dem, men altså, tja..;)

Skulle gjerne sett sånne folk i et forklarende og forskjønnende lys jeg, men tror, pessimistisk nok, at en god del mennesker er smålige, selvhaverske drittsekker..;)

Merk deg at de alltid velger seg ut det svakeste leddet(gjerne den yngste jenta/den ferskeste ansatte)

laguna1365380434
Skrevet

Noen mennesker er slik ja... Tenker kun på seg selv og kun seg selv.

For de fleste besdrifter og organisasjoner holder det med vanlig kvittering med dato, sted, innkjøp. Til og med i kommunen..

Synes at folk skal huske vanlig høflighet når de beveger seg uten for sitt hjem! (jeg opplever dog at det gjelder både menn og kvinner..)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte MÅ være sånn..;)

For det er ofte de samme som er sånn i flere foretninger..Kan godt skjønne at folk blir sure om det faktisk blir begått en urett mot dem, men sånn er det jo gjerne ikke! Bare kjeftbruk og dill for sakens egen skyld,liksom. Huff.

Godt mulig dette er jevnt fordelt mellom kjønnene egentlig, men min personlige erfaring tilsier at damene er verst..;) Mennene puffer seg opp på en dum, letthåndterlig måte, mens damene er spisse, infame og jævlige, og liker å si ting halveis, samt å forlange sjefer..;)

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Har selv jobbet i butikk, og vet at endel kunder kan være rett og slett motbydelige, men det gjelder også motsatt, at betjeningen kan være det samme!

Sto for en tid siden på en bensinstasjon som leier ut video, og sto intetanende i kø og tenkte på mitt, masse folk var der også, plutselig hører jeg en dame bak disken (hun ekspederte ingen men såg meg) heter du .......... ehee.. ja svarte jeg, ja du får ikke låne flere videoer her, fordi du ikke har levert inn den og den, og fordi har du så og så mye gjeld her!!! mange såg ganske så rart på meg, og flau som jeg var (og forbannet som jeg ble) kunne jeg ønske at jorden opnet seg under meg... Saken der var (noe jeg har tatt opp med de) at de videoen jeg "liksom" hadde glemt å levere inn, har jeg kranglet på flere ganger, fordi jeg har levert dem inn og vedkommende som ropte på meg var den som tok imot de, og den samme som hadde glemt å legge det inn på dataen! og dette har vi ordent opp i... men uansett så kan jeg ikke vise trynet mitt der om hun er der fordi hun fortsatt påstår at jeg ikke har levert inn filmene, menst andre sier at de har fått inn igjen filmene og alt er i skjønneste orden!!!

De har nå mistet en kunde:)

Skrevet

Det mest virkningsfulle (etter min erfaring) er at vi andre går verbalt løs på kverulanten, og gjør vedkommende oppmerksom på at vi har annet å bestille enn å vente på at opptrinnet skal gå over.

laguna1365380434
Skrevet

Har selv jobbet i butikk, og vet at endel kunder kan være rett og slett motbydelige, men det gjelder også motsatt, at betjeningen kan være det samme!

Sto for en tid siden på en bensinstasjon som leier ut video, og sto intetanende i kø og tenkte på mitt, masse folk var der også, plutselig hører jeg en dame bak disken (hun ekspederte ingen men såg meg) heter du .......... ehee.. ja svarte jeg, ja du får ikke låne flere videoer her, fordi du ikke har levert inn den og den, og fordi har du så og så mye gjeld her!!! mange såg ganske så rart på meg, og flau som jeg var (og forbannet som jeg ble) kunne jeg ønske at jorden opnet seg under meg... Saken der var (noe jeg har tatt opp med de) at de videoen jeg "liksom" hadde glemt å levere inn, har jeg kranglet på flere ganger, fordi jeg har levert dem inn og vedkommende som ropte på meg var den som tok imot de, og den samme som hadde glemt å legge det inn på dataen! og dette har vi ordent opp i... men uansett så kan jeg ikke vise trynet mitt der om hun er der fordi hun fortsatt påstår at jeg ikke har levert inn filmene, menst andre sier at de har fått inn igjen filmene og alt er i skjønneste orden!!!

De har nå mistet en kunde:)

Joda, problemet finnes sikkert på begge sider av disken!

Men jeg innbiller meg at om jeg hadde levd ut mitt verste humør på jobb, mot tilfeldige jeg av diffuse årsaker ikke likte trynet på, hadde jeg fort fått foten..;) Da i tillegg til at jeg rett og slett ikke ville finne på å la mine impulser styre hvorvidt jeg skal være ubehagelig mot villt ukjente..Jeg har sjelden lyst, det skal sies, og får jeg denslags ideeer klarer jeg å legge bånd på meg..;)

På andre siden av kassen har en jo ingen slik regulerende ytre trussel, og hva som går an og hva som er rimelig, er tydeligvis ikke regulativt nok for enkelte drittsekker og burugler..

Hørtes ut som en kjip dame du var utsatt for, forresten. Det går jo ikke å stå å rope slikt ut i butikken..Og særlig ikke når hun tok feil..;)

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Det mest virkningsfulle (etter min erfaring) er at vi andre går verbalt løs på kverulanten, og gjør vedkommende oppmerksom på at vi har annet å bestille enn å vente på at opptrinnet skal gå over.

DET pleier å hjelpe! Jeg har fått mye hjelp av andre kunder, både i butikk og i bar av andre kunder, da de kan være mer fritttalende enn personalet. Terskelen for hva som er en "frekk" tilbakemelding fra en ansatt blir fort veldig lav..;)

Jeg går også i blandt i mellom og ber folk prøve å styre seg litt.

Denne her var derimot helt immun. Sto på sitt og ignorerte både utålmodig rasling med varer og fingerknepping, anmodninger om å ta det etterpå, samt om å gi den stakkars damen en sjanse, og noen mindre subtile henvendelser fra et par mer frittsnakkende herrer bak i køen..

:-)

Skrevet

DET pleier å hjelpe! Jeg har fått mye hjelp av andre kunder, både i butikk og i bar av andre kunder, da de kan være mer fritttalende enn personalet. Terskelen for hva som er en "frekk" tilbakemelding fra en ansatt blir fort veldig lav..;)

Jeg går også i blandt i mellom og ber folk prøve å styre seg litt.

Denne her var derimot helt immun. Sto på sitt og ignorerte både utålmodig rasling med varer og fingerknepping, anmodninger om å ta det etterpå, samt om å gi den stakkars damen en sjanse, og noen mindre subtile henvendelser fra et par mer frittsnakkende herrer bak i køen..

:-)

Si irriterende vennlig;

Jeg er villig til å drøfte problemet,om De kan komme tilbake etter stengetid,for akkurat nå er det vanskelig å gi et konkret svar på spørsmålet Deres.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Joda, problemet finnes sikkert på begge sider av disken!

Men jeg innbiller meg at om jeg hadde levd ut mitt verste humør på jobb, mot tilfeldige jeg av diffuse årsaker ikke likte trynet på, hadde jeg fort fått foten..;) Da i tillegg til at jeg rett og slett ikke ville finne på å la mine impulser styre hvorvidt jeg skal være ubehagelig mot villt ukjente..Jeg har sjelden lyst, det skal sies, og får jeg denslags ideeer klarer jeg å legge bånd på meg..;)

På andre siden av kassen har en jo ingen slik regulerende ytre trussel, og hva som går an og hva som er rimelig, er tydeligvis ikke regulativt nok for enkelte drittsekker og burugler..

Hørtes ut som en kjip dame du var utsatt for, forresten. Det går jo ikke å stå å rope slikt ut i butikken..Og særlig ikke når hun tok feil..;)

Har stått i køer og hørt diverse fra kunder til ansatte, og endel ansatte til kunder:)

Av og til kan man få seg en latter, da situasjonene kan være ganske så absurd...

Men "burugla" som ropte etter meg, har vel endel mot meg da... men det henger tilbake til 16 års alderen, og jeg kjennte henne ikke da, og ikke nå (takk og lov) men jeg vet jeg har tråkket henne på tærne ved å sitte på med, og være kompis (ikke kjæreste eller intressert) med en hun forgudet i ungdomstiden, men jøsses det er jo maaaange år siden det da!!!;)

Skrevet

Jeg har vært ute for lignende da jeg jobbet i butikk, og det virker som om det er noen få som bevisst prøver å gjøre livet surt for de som tilfeldigvis jobber der.

De aller fleste kundene var kjempegreie og hyggelige.

Men så var det noen som enten lette etter feil i butikken på et eller annet; som ikke kunne gå ut igjen uten å klage på noe.

Og så var det sånne som henne du skriver om, som henger seg totalt opp i noe som en dessverre ikke kan gjøre mer med. En forklarer og forklarer, men til ingen nytte. Som ansatt skal en være høflig, serviceinnstilt og blid, men det er neimen ikke like greit alltid når kvinnfolk med sånne kjerringtendenser regelrett skjeller en ut for noe en ikke kan gjøre annerledes, eller har lov til å gjøre.

Jeg ringte et par ganger på sjefen, jeg, og sa så blidt jeg maktet at hun gjerne kunne få prate med ham om dette. Og at jeg skjønte problemet hennes, men dessverre ikke kunne gjøre noe annet/hadde lov til å gjøre noe annet.

Så tilslutt tramper kjerringa ut med et bistert uttrykk i ansiktet, sånn at alle skal være fullstendig klar over at hun er urettferdig behandlet.

*ler*

Det er ikke greit når målet med handleturen er å gjøre livet surt for andre.

Heldigvis er de fleste hyggelige og greie. Som regel kan det meste løses med litt velvilje.

petter smart
Skrevet

Har stått i køer og hørt diverse fra kunder til ansatte, og endel ansatte til kunder:)

Av og til kan man få seg en latter, da situasjonene kan være ganske så absurd...

Men "burugla" som ropte etter meg, har vel endel mot meg da... men det henger tilbake til 16 års alderen, og jeg kjennte henne ikke da, og ikke nå (takk og lov) men jeg vet jeg har tråkket henne på tærne ved å sitte på med, og være kompis (ikke kjæreste eller intressert) med en hun forgudet i ungdomstiden, men jøsses det er jo maaaange år siden det da!!!;)

Hun jobber på en bensinstasjon!! Og har tydeligvis ikke kommet seg videre her i livet. Slike personer lever gjerne det samme livet som når de var 16.

Skrevet

I et slikt tilfelle ville jeg nok ha bedt denne kunden om å vennligst bli ferdig men handelen slik som det skal gjøres, slik at jeg slapp å kaste bort mer tid p.g.a henne. Det som av og til er litt patetisk her til lands er at andre folk gjerne står rundt når slikt skjer, men ser i luften og later som ingenting.

"............................"

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har vært ute for lignende da jeg jobbet i butikk, og det virker som om det er noen få som bevisst prøver å gjøre livet surt for de som tilfeldigvis jobber der.

De aller fleste kundene var kjempegreie og hyggelige.

Men så var det noen som enten lette etter feil i butikken på et eller annet; som ikke kunne gå ut igjen uten å klage på noe.

Og så var det sånne som henne du skriver om, som henger seg totalt opp i noe som en dessverre ikke kan gjøre mer med. En forklarer og forklarer, men til ingen nytte. Som ansatt skal en være høflig, serviceinnstilt og blid, men det er neimen ikke like greit alltid når kvinnfolk med sånne kjerringtendenser regelrett skjeller en ut for noe en ikke kan gjøre annerledes, eller har lov til å gjøre.

Jeg ringte et par ganger på sjefen, jeg, og sa så blidt jeg maktet at hun gjerne kunne få prate med ham om dette. Og at jeg skjønte problemet hennes, men dessverre ikke kunne gjøre noe annet/hadde lov til å gjøre noe annet.

Så tilslutt tramper kjerringa ut med et bistert uttrykk i ansiktet, sånn at alle skal være fullstendig klar over at hun er urettferdig behandlet.

*ler*

Det er ikke greit når målet med handleturen er å gjøre livet surt for andre.

Heldigvis er de fleste hyggelige og greie. Som regel kan det meste løses med litt velvilje.

Jepp, heldigvis er de fleste hyggelige..:-)

Men jeg klarer ikke å la være å synes skikkelig dårlig om sånne smålige, sure folk som MÅ lage trøbbel og som MÅ være ubehagelige..Jeg fatter ikkew at de ikke skammer seg noe jævlig, jeg hadde blitt så flau at jeg hadde dødd om jeg hadde blitt assosiert med en sånn..;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...