Gå til innhold

Hva er det med folk?!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

I et slikt tilfelle ville jeg nok ha bedt denne kunden om å vennligst bli ferdig men handelen slik som det skal gjøres, slik at jeg slapp å kaste bort mer tid p.g.a henne. Det som av og til er litt patetisk her til lands er at andre folk gjerne står rundt når slikt skjer, men ser i luften og later som ingenting.

"............................"

Jepp, det ser teit ut:) Alle prøver så godt de kan å høre alle enkeltheter, samtidig som de ser ut som de ikke har merket seg noe..;)

Jeg begrenset meg til å prøve å se veldig hardt på damen, samt å si at man skal støte på så mangt, i symp, til kassadamen, når det endelig ble min tur...Det var mange som ble mer veltalende, men denne spesielle damen så ut til å være immun mot både kritikk og logikk..

Fortsetter under...

Skrevet

Du skulle bedt kjerringa fått ræva si ned på Rimi eller Kiwi hvor de sikkert har "riktige" kvitteringer.

Gjest malun
Skrevet

Jeg har grepet inn i sånne situasjoner før, og bedt folk om å vise folkeskikk - når jeg har vært i "riktig" lune.

Det har for øvrig vært aktuelt overfor folk på begge sider av kassa. Like irriterende begge deler.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ille.

Jeg håper selv at jeg, dersom jeg opplever noe sånt når jeg engang står i kø, er mann nok til å si fra. Sette på plass bermedama litt skikkelig, i påsyn av alle de andre.

Jeg har for øvrig litt erfaring fra et serviceyrke selv, og min erfaring er at kunden ikke alltid har rett, og dette hender det at kunden fortjener å få høre i form av et par velplasserte knyttnever.

laguna1365380434
Skrevet

Du skulle bedt kjerringa fått ræva si ned på Rimi eller Kiwi hvor de sikkert har "riktige" kvitteringer.

Det er det ikke brått sikkert de hadde hatt..;) Jeg fikk ikke med meg alle enkeltheter, men skjønte såpass at det ikke var rent lite hun forlangte av den kvitteringen..

(noe med at det ikke sto helt på hennes måte hva som var kontantuttak og hva som var varekjøp. Og det hjalp ikke at hun fikk håndkvittering i tillegg til kassautskrift..!!)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har grepet inn i sånne situasjoner før, og bedt folk om å vise folkeskikk - når jeg har vært i "riktig" lune.

Det har for øvrig vært aktuelt overfor folk på begge sider av kassa. Like irriterende begge deler.

Klart det finnes folk på begge sider av disken..:)

Men jeg mener at det er lettere å la megge-tilløp leve ut på kundesiden, da det jo gjerne medfører foten å være totalt urimelig på jobb..

Det hender jeg også griper inn, men det hender også at jeg bare blir matt.

:-)

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Ille.

Jeg håper selv at jeg, dersom jeg opplever noe sånt når jeg engang står i kø, er mann nok til å si fra. Sette på plass bermedama litt skikkelig, i påsyn av alle de andre.

Jeg har for øvrig litt erfaring fra et serviceyrke selv, og min erfaring er at kunden ikke alltid har rett, og dette hender det at kunden fortjener å få høre i form av et par velplasserte knyttnever.

Ja, hun der var en urmegge, flau sak..

Og, kunden har selvsagt ikke alltid rett, nei.. Jeg har sett mange kunder som har vært, akk, så på jordet. Stort sett er jeg grei, men andre ganger gidder jeg ikke det,om de er helt urimelge, sånn ala hun der;)

Jeg husker jeg var i trøbbel engang da jeg jobbet som hamburgerkokk i USA. Ei dame, en skikkelig bitch, som jeg hadde hatt trøbbel med i flere uker, så på munnnen min at jeg kalte henne akkurat det, når jeg måtte lage ny chips til henne, etter at hun på telefonen hadde presisert at maten skulle være ferdig når hun kom.

Men nei, hun skulle SE at jeg lagde chipsen, så da var det bare å kaste den gamle og ferdigpakkede, og starte på nytt midt i rushet.

Vel, hun ringte sjefen min og klagde på at hun hadde sett meg kalle henne en bitch, og det hele fikk en lykkelig slutt da sjefen spurte henne om hva som var galt med å adressere henne med riktig tittel.. For det er du da, mente hun.:-D

Det var jævlig kult. Noen ganger seirer rettferdigheten!

Skrevet

Det er det ikke brått sikkert de hadde hatt..;) Jeg fikk ikke med meg alle enkeltheter, men skjønte såpass at det ikke var rent lite hun forlangte av den kvitteringen..

(noe med at det ikke sto helt på hennes måte hva som var kontantuttak og hva som var varekjøp. Og det hjalp ikke at hun fikk håndkvittering i tillegg til kassautskrift..!!)

Det hørtes ut som en meget vanskelig dame.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja nettopp! Sånne folk.. Jeg lurer påom de får enslags sperre koblet på, sånn at de ikke skjønner at folkene inne i butikken også er mennesker,som bor et sted og går ut o.l;)

De hadde da vel aldri brukt seg sånn på mennesker i andre sammenhenger? Dessuten synes jeg det er ille at de alltid ser ut til å ta ut mest dritthumør på unge jenter. Det ser ut til at menn, og større jenter, får mindre kjeft.

Jeg fikk mer kjeft når jeg var helt ung, selvom jeg stort sett var flink og gjorde jobben min. Jeg får jo selvsagt mitt av enkelte førkjer enda, men ikke i samme grad som den stakkars jenta på joker.

Vær glad du aldri har måttet forsvare deg fysisk mot en kunde. Det var ikke morsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...