Gå til innhold

Anabole steroider / legejournal

Gjest Kanskje-noe-bekymret?

Anbefalte innlegg

Hei,

på bakgrunn av plager etter relativt moderat misbruk av steroider (winstrol/sustanon250) har jeg endelig bestilt time hos legen min. Jeg ønsker i utgangspunktet å legge det hele frem for legen slik det er, og være 100 % ærlig. Derimot ble jeg noe betenkt etter en samtale med en bekjent. Vedkommende nevnte at i enkelte tilfeller (f. eks. ved inngåelse av livsforsikring med forsikringsselskaper) kan de ønske en underskrift på at man ikke har benyttet narkotiske midler. Ved et eventuelt dødsfall godtok man dermed at forsikringsselskapet sjekker legejournalen din. Inneholder denne informasjon om misbruk av narkotiske midler vil ingen utbetaling forekomme.

Dette er ikke problemstillingen i mitt tilfelle.. Jeg lurer kort sagt på om informasjonen i legejournalen kan benyttes "mot meg" på noen måte, dersom jeg ærlig når det gjelder steroidene. Dersom det er tilfelle må det være bedre å kun legge frem symptomene/plagene, uten å nevne anabole steroider, og håpe på at legen kan detektere problemene og finne en løsning.. samtidig ønsker jeg å gi ham mest mulig informasjon, for å være sikrere på at jeg får korrekt behandling.

Kan noen vennligst belyse dette litt for meg? Hvilke "farer" har jeg ved å eventuelt legge frem problemstillingen slik den er?

Setter stor pris på tilbakemelding(er). På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kan ikke svare deg ordentlig på det du egentlig spør om, uten at jeg vil tro dere kan ha en samtale om dette uten at legen din skriver ned alt, hvis du ønsker det slik?

Men, hva slags problemer har du fått av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan ikke svare deg ordentlig på det du egentlig spør om, uten at jeg vil tro dere kan ha en samtale om dette uten at legen din skriver ned alt, hvis du ønsker det slik?

Men, hva slags problemer har du fått av dette?

Hei,

alt jeg eventuelt forteller en lege (av relevant info) noteres i journalen. Det som bekymrer meg mest er i hvilken grad jeg min ærlighet kan få negative konsekvenser for meg senere i livet.. hvorvidt det eksisterer situasjoner tilsvarende den jeg beskrev, hvor journalnotater sjekkes/kan sjekkes..??

Når det gjelder de konkrete plagene kommer disse 99 % sikkert av uforsiktig bruk. Dosene var relativt moderate. Av årsaker jeg ikke skal gå inn på ble det svært vanskelig å unngå alkoholinntak en helg (noe man skal styre unna 100 % ved bruk). I etterkant av denne helgen kjente jeg svak smerte i både lever- og nyreregionen. Dette har gått flere uker, uten at plagene har forsvunnet. Vi snakker ikke om noen ekstrem smerte.. mer følelsen av å kontinuerlig være meget stiv. Men jeg må naturligvis få sjekket dette ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

alt jeg eventuelt forteller en lege (av relevant info) noteres i journalen. Det som bekymrer meg mest er i hvilken grad jeg min ærlighet kan få negative konsekvenser for meg senere i livet.. hvorvidt det eksisterer situasjoner tilsvarende den jeg beskrev, hvor journalnotater sjekkes/kan sjekkes..??

Når det gjelder de konkrete plagene kommer disse 99 % sikkert av uforsiktig bruk. Dosene var relativt moderate. Av årsaker jeg ikke skal gå inn på ble det svært vanskelig å unngå alkoholinntak en helg (noe man skal styre unna 100 % ved bruk). I etterkant av denne helgen kjente jeg svak smerte i både lever- og nyreregionen. Dette har gått flere uker, uten at plagene har forsvunnet. Vi snakker ikke om noen ekstrem smerte.. mer følelsen av å kontinuerlig være meget stiv. Men jeg må naturligvis få sjekket dette ut.

I dag er det dessverre mange unge som bruker steroider uten å vite som mye om hva dette er(mener ikke deg), og derfor kombineres dette ofte sammen med alkohol.

Dette sliter klart mye mer på lever, og kan gi skader over tid. Men aldri hørt om noen som har opplevd det slik du beskriver, over natten og etter endt bruk. Så ditt tilfelle er nok veldig sjeldent. Så greit å få sjekket det ut...

For å forebygge og reparere lever/nyreskader brukes mariatistel, ala, tranbærjuice. Så frem til du evt skulle få noe annet råd fra lege kan du bruke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har absolutt taushetsplikt! DU må godkjenne ev. vidreføring av informasjon.

Men forsikringselskaper kan be om egenerklæring fra deg, da er det opp til deg å være ærlig...

Men legen skal aldri gi bort den minste lille info uten ditt samtykke. Nettopp for at folk med "sensitive"(ulovlige gjerne) problemer skal kunne oppsøke lege. (narkotika, barnemishandling e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det dessverre mange unge som bruker steroider uten å vite som mye om hva dette er(mener ikke deg), og derfor kombineres dette ofte sammen med alkohol.

Dette sliter klart mye mer på lever, og kan gi skader over tid. Men aldri hørt om noen som har opplevd det slik du beskriver, over natten og etter endt bruk. Så ditt tilfelle er nok veldig sjeldent. Så greit å få sjekket det ut...

For å forebygge og reparere lever/nyreskader brukes mariatistel, ala, tranbærjuice. Så frem til du evt skulle få noe annet råd fra lege kan du bruke dette.

Hei Synch,

_mange_ takk for tilbakemeldingene! ALA og Mariatistel var jeg ikke klar over, mens tranbærjuice har jeg gitt opp å finne noe sted i byen.

Når det gjelder legejournal o.l. antar jeg at jeg vil legge frem symptomene/plagene, uten å gå mer i detaljer. Videre skal jeg anskaffe ALA/Mariatistel snarest.

Igjen, mange takk for informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...