Gå til innhold

Hva vi finner oss i!!!!!

Gjest flytter ut av Norge snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så dritt lei detta fuckingslandet.

På grunn av sykdom mottar jeg rehabiliteringspenger. Hver måned blir får jeg utbetalt ca 6000,- Etter skatt. (1500,-.)

Jeg får baksemll på 1000,- Hvordan i helvete skal jeg klare å betale det. Når det jeg får utbetalt ikke dekker livsoppholdet mitt!!!!

I tillegg til at vi betaler altfor mye skatt i dette landet, så finner vi oss i bompenger også.

Kan de ikke ta skatten å betale vegene med?

Helvetes møkkastyring!!!!!

Forbanna

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

9

• mil1365380270

8

• Dorthe

4

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest så d så
Skrevet

Tar de av skattepengene for å betale bompenger,ja,så får du større baksmell!

Smart tenkt.

mil1365380270
Skrevet

Tar de av skattepengene for å betale bompenger,ja,så får du større baksmell!

Smart tenkt.

Kommer vel litt an på hvordan skattepengene blir brukt det?

Skrevet

Et interessant innlegg sett i forhold til tråden nedenfor om "velferdsstatens" utfordringer.

Så vidt jeg skjønner, har du nå fått smake konsekvensene av politiske prioriteringer.

Landets bistandsbudsjett er 15 mrd. I tillegg betaler vi mange mrd til velferdssøkende som kommer hit.

Det er selvsagt ufint å sette trygdeytelser opp mot hjelp til trengende i andre land, men det er like fullt en påtrengende realitet.

En tusenlapp mer i måneden til de av landets uføre med lavest ytelse ville til sammenligning koste 1-2 mrd. kroner.

Gjest veldig anonym denne gang
Skrevet

Forstår jeg det riktig: du har fått en skattebaksmell på 1000 kroner. Det betyr at du ble trukket til sammen 1000 kroner for lite forskuddstrekk(="skattetrekk") totalt i hele 2003.

Beklager å måtte si det, men det tror jeg er din egen feil.

Når vi får skattekortet, der det står hvor mye vi skal trekkes, har ligningskontoret en liste over hva de vet om din økonomi, som grunnlag for trekkprosenten. Så hvis du for eksempel betalte mindre i huslånrenter i fjor, men ikke fortalte dem det, så er det ditt ansvar. Sorry....

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Du kan søke om å få etter gitt skatten om det er grunnlag for dette!

Men det er masse styr, må innhente alt fra kvitteringer på apoteket (for medisiner) til doumenter fra trygde/arbeidskontor eller andre plasser der du mottar penger, du må også legge ved alle regninger du har betalt i 2003 +++++++ masse mer!

Jeg fikk engang over 10000 i baksmell fordi jeg hadde tjent 14000 i en ekstra jobb, alt var rett etter det likningskontoret sa at jeg hadde betalt rett og de skyldet på at jeg ikke hadde levert inn sjølmeldinga... men det hadde jeg altså:)

Annonse

Gjest økonomi
Skrevet

Men hvem mener du skal betale for deg? Skal de som arbeider betale enda mer skatt for at slike som deg skal slippe skatt? Eller tror du at det bare er å trykke noen flere sedler i trykkeriet så er den saken OK? Vi bor i et rikt land og det har også du del i.

I USA f.eks. ville du vært henvist til å bo i bilen eller i en campingvogn, du ville vært nødt til å betale dyrt for lege og sykehushjelp osv. Jeg tror ikke USA har dårligere økonomi enn oss.....

petter smart
Skrevet

Kommer vel litt an på hvordan skattepengene blir brukt det?

Ja slutter vi å bruke dem på sykemeldte osv så......

petter smart
Skrevet

Norge er vel det landet i verden (med unntak av visse små fyrstedømmer o.l) som gir mest til sykemeldte o.l.

Tror ikke du vil tjene noe på å flytte.

Det er sikkert vanskelig å få ting til å gå rundt, men det er begrenset hvor mye samfunnet kan gi deg av penger.

Det blir litt morsomt når du klager på et høyt skattenivå. En viktig grunn til dette er de store summene som går til folk som av ulike grunner ikke jobber.

Skulle vi betalt veiene med skattepenger måtte vi betalt mer i skatt, evt kuttet ut f.eks. sykepenger o.l.

Skrevet

I prinsippet er det jo din egen feil at du får baksmell. Du kan ikke regne med at staten kan fortelle deg med sikkerhet hvor mye skatt du skal betale; du må regne det ut selv.

"............................"

Gjest siden du spør
Skrevet

Flytt umiddelbart, og send oss en melding straks du har funnet et annet land som gir mer penger til dem som ikke jobber.

Det høye skattenivået skyldes nettopp alle som mottar uføretrygd, rehabiliteringspenger, sykepenger, a-trygd, sosialstøtte, bostøtte osv osv

Skrevet

Men hvem mener du skal betale for deg? Skal de som arbeider betale enda mer skatt for at slike som deg skal slippe skatt? Eller tror du at det bare er å trykke noen flere sedler i trykkeriet så er den saken OK? Vi bor i et rikt land og det har også du del i.

I USA f.eks. ville du vært henvist til å bo i bilen eller i en campingvogn, du ville vært nødt til å betale dyrt for lege og sykehushjelp osv. Jeg tror ikke USA har dårligere økonomi enn oss.....

Hvem snakker om USA?

Skrevet

Forstår jeg det riktig: du har fått en skattebaksmell på 1000 kroner. Det betyr at du ble trukket til sammen 1000 kroner for lite forskuddstrekk(="skattetrekk") totalt i hele 2003.

Beklager å måtte si det, men det tror jeg er din egen feil.

Når vi får skattekortet, der det står hvor mye vi skal trekkes, har ligningskontoret en liste over hva de vet om din økonomi, som grunnlag for trekkprosenten. Så hvis du for eksempel betalte mindre i huslånrenter i fjor, men ikke fortalte dem det, så er det ditt ansvar. Sorry....

Nettopp. Jeg endret skattetrekket mitt i fjor, for å slippe baksmell i år.

Annonse

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Flytt umiddelbart, og send oss en melding straks du har funnet et annet land som gir mer penger til dem som ikke jobber.

Det høye skattenivået skyldes nettopp alle som mottar uføretrygd, rehabiliteringspenger, sykepenger, a-trygd, sosialstøtte, bostøtte osv osv

Ja for gud forby om folk blir så syke at de ikke kan jobbe, og at de da skal miste både hus og menneskeverd i samma slengen!

Skrevet

Norge er vel det landet i verden (med unntak av visse små fyrstedømmer o.l) som gir mest til sykemeldte o.l.

Det er sikkert vanskelig å få ting til å gå rundt, men det er begrenset hvor mye samfunnet kan gi deg av penger.

Det blir litt morsomt når du klager på et høyt skattenivå. En viktig grunn til dette er de store summene som går til folk som av ulike grunner ikke jobber.

Skulle vi betalt veiene med skattepenger måtte vi betalt mer i skatt, evt kuttet ut f.eks. sykepenger o.l.

Utrolig!!

Du dømmer folk som ikke jobber, uten å vite grunnen til det.

Hadde du hatt et annet syn kanskje hvis du hadde vært i samme båt.

Dette gjelder forøvrig alle dere andre snevresynte. Dere som JOBBER og ser ned på dem som ikke gjør det!

Gjest flytter fra Norge snart
Skrevet

Sorry, jeg blandet litt, den var mer beregnet på en høyere opp på innleggslista.

Skrevet

Baksmellen er du selv skyld i. Sykdommen mest sannsynlig ikke.

Men restskatt på under 1000,- skal ikke betals før senest den 20 august. Er den på 1000,- eller kan den betales i to terminer.

Du har fått god tid på deg til å sette av penger for å betale den.

Og du vet at du kan trekke ekstra skatt? Det kan lønne seg og, for renten på tilgodebeløpet ligger på 2,5%

Skrevet

.. og likevel stemmer de fattigste i landet på de partiene som ønsker å heve skatten...

Skrevet

.. og likevel stemmer de fattigste i landet på de partiene som ønsker å heve skatten...

De partiene som "ønsker å heve skatten" ønsker å gjøre dette nettopp for å kunne bruke mer penger på de fattige.

Å tro at "Frp-politikk" gjør livet lettere for de som er fattige er så naivt at det grenser til det latterlige.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja for gud forby om folk blir så syke at de ikke kan jobbe, og at de da skal miste både hus og menneskeverd i samma slengen!

Mange blir syke en eller annen gang i løpet av livet. De aller aller fleste av oss blir imidlertid ikke så syke at de ikke kan gjør NOE. Å sette seg ned på rævva (for å benytte et vakkert norsk uttrykk) og synes synd på seg selv er den aller dårligste medisinen som finnes. Det finnes aktive sykemeldinger, det finnes stillesittende jobber, det finnes terapi og behandling. Lange sykefravær gir først og fremst depresjoner som forlenger fraværet ytterligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...