Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest fantasiløs...
Skrevet

Noen forslag? Er alene hjemme, så det bør helst være noe veldig godt og lettvindt. Og ingredienser må kunne skaffes på vanlig matvareforetning... :-)

Fortsetter under...

Gjest mor i sep
Skrevet

spagetti?

åhh det hørtes godt ut og har allerede sjekket om jeg har det som trengs..og det hadde jeg=)

siden du er alene kan jo du lage deg nudler med grønnsaker, posemiddager(pasta,gryteretter,supper)

nei ikke vet jeg..

Skrevet

pizza?

Hva med pasta de parma, med babygulrøtter og bacon. Og ennå bedre, gratiner det i ovnen og ha salat til. Yammi!

Gjest fantasiløs...
Skrevet

pizza?

Hva med pasta de parma, med babygulrøtter og bacon. Og ennå bedre, gratiner det i ovnen og ha salat til. Yammi!

pizza ja! DET skal jeg ha til middag i dag! Tusen takk :-)

Bare sånn før jeg løper i vei til butikken, så kom gjerne med flere forslag! Er alene hjemme i morra også jeg... :-(

Skrevet

pizza ja! DET skal jeg ha til middag i dag! Tusen takk :-)

Bare sånn før jeg løper i vei til butikken, så kom gjerne med flere forslag! Er alene hjemme i morra også jeg... :-(

Syns det er godt med maiskolber jeg.. kokte, og spises med smør.

Jeg bruker å ha brokkoli til. Kokt, og satt i ovnen, med ost på (bare til osten smelter)

Kan også ha brød og/eller salat til :)

laguna1365380434
Skrevet

Røkte koteletter med sommerkål og potetsalat?

Ostesmørbrød? Kylling smørbrød? Biffsmørbrød?

Spaghetti carbonara?

Laks, med potet og agurksalat?

Omelett med røkelaks?

En av disse tingene skal JEG ha til middag i dag. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg helt enda..

Uansett, god middag!:-)

Annonse

Gjest fantasiløs...
Skrevet

Røkte koteletter med sommerkål og potetsalat?

Ostesmørbrød? Kylling smørbrød? Biffsmørbrød?

Spaghetti carbonara?

Laks, med potet og agurksalat?

Omelett med røkelaks?

En av disse tingene skal JEG ha til middag i dag. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg helt enda..

Uansett, god middag!:-)

Har du en god oppskrift på carbonara? Jeg har aldri smakt det, men hvis du har en god oppskrift kan man jo alltids prøve! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Har du en god oppskrift på carbonara? Jeg har aldri smakt det, men hvis du har en god oppskrift kan man jo alltids prøve! :-)

Har det et sted.. Kan du få den til i morgen tror du..? Så kan du ha carbonara til middag da, det er kjempegodt!

Så skriver jeg den enten inn i tråden her, eller på meldinger..?

Jeg rydder kjøkken, og oppskriftene mine er i skrivende stund nederst i en diger haug med ting jeg "rydder! i..;)

Gjest fantasiløs...
Skrevet

Har det et sted.. Kan du få den til i morgen tror du..? Så kan du ha carbonara til middag da, det er kjempegodt!

Jeg rydder kjøkken, og oppskriftene mine er i skrivende stund nederst i en diger haug med ting jeg "rydder! i..;)

Høres kjempefint ut!! :-))

Skriv den gjerne inn på denne tråden, så kommer den "automatisk" til meg.

Tusen hjertelig takk!

Skrevet

Jeg har en god oppskrift:

Kok makaroni, ønsket mengde. Stek smårettsbacon, og ha dette i makaronien. Hell over fløte (jeg tar det på feelingen, f.eks. en halv sånn liten kartong, eller helst litt mer. Men det skal ikke bli sånn flytende suppe, da) og ett egg, og bland i litt revet ost. Husk salt og pepper!

Skrevet

Syns det er godt med maiskolber jeg.. kokte, og spises med smør.

Jeg bruker å ha brokkoli til. Kokt, og satt i ovnen, med ost på (bare til osten smelter)

Kan også ha brød og/eller salat til :)

Har du prøvd å grille maiskolbene? Det smaker mye bedre! Da også med smør på, men obs: Maiskolbene må være ferskvare, har de vært frosset blir de utrolig vassne.

Skrevet

Har du prøvd å grille maiskolbene? Det smaker mye bedre! Da også med smør på, men obs: Maiskolbene må være ferskvare, har de vært frosset blir de utrolig vassne.

Jeg har grillet maiskolber ja. Men har vanligvis ikke tilgang til grill, på min lille studenthybel.

Jeg pleier å bruke hermetiske maiskolber, da.. men kan tenke meg at ferske er bedre.

Skrevet

Jeg har en god oppskrift:

Kok makaroni, ønsket mengde. Stek smårettsbacon, og ha dette i makaronien. Hell over fløte (jeg tar det på feelingen, f.eks. en halv sånn liten kartong, eller helst litt mer. Men det skal ikke bli sånn flytende suppe, da) og ett egg, og bland i litt revet ost. Husk salt og pepper!

Den oppskriften skal jeg prøve!

De posetingene er ikke så gode som de på restaurent.

Tusen hjertelig!

Annonse

Gjest fantasiløs...
Skrevet

Fant du den oppskriften på sphagetti carbonara?

Venter fremdeles spent :-)

laguna1365380434
Skrevet

Fant du den oppskriften på sphagetti carbonara?

Venter fremdeles spent :-)

Oops! Glemte det helt, men her er nå altså oppskrift på carbonara slik jeg pleier å lage den!

Kok spaghetti på vanlig måte (fosskok den i fem - ti min, med salt og smør/olje). Jeg bruker enten båndspaghetti (samme om den er fersk eller tørr) eller helt ordinær sopps.

Kutt bacon(en god pakke bør holde) i småbiter. Hakk hvitløk. Jeg bruker ganske mye hvitløk, synes en hel til halvannen er passe. Særlig om den er mild, den spanske fedløse er god, og stjeler ikke all smaken!

Stek! Jeg steker godt, da jeg ikke kan fordra smaken av slappstekt bacon. Jeg skjærer også bort, hvis det er altfor mye hvitt.

Visp sammen 2 egg med ca 4-5 ss fløte, salt, sitronpepper og en blanding av revet parmesan og revet norvegia eller annen ost(jeg synes ridder er godt!). Dess mere, dess bedre;) Blandingen bør være ca 70 % parmesan.

Renn av spaghettien. Ha innholdet fra stekepannen, samt sausen du har vispet sammen over og bland. Sausen stivner av varmen fra spaghettien.

Server gjerne med ekstra revet parmesan på, og et par basilikum blader.. yummi!

Kilde : mutter, personligjort av meg!

Håper det smaker!

:-)

Gjest fantasiløs...
Skrevet

Oops! Glemte det helt, men her er nå altså oppskrift på carbonara slik jeg pleier å lage den!

Kok spaghetti på vanlig måte (fosskok den i fem - ti min, med salt og smør/olje). Jeg bruker enten båndspaghetti (samme om den er fersk eller tørr) eller helt ordinær sopps.

Kutt bacon(en god pakke bør holde) i småbiter. Hakk hvitløk. Jeg bruker ganske mye hvitløk, synes en hel til halvannen er passe. Særlig om den er mild, den spanske fedløse er god, og stjeler ikke all smaken!

Stek! Jeg steker godt, da jeg ikke kan fordra smaken av slappstekt bacon. Jeg skjærer også bort, hvis det er altfor mye hvitt.

Visp sammen 2 egg med ca 4-5 ss fløte, salt, sitronpepper og en blanding av revet parmesan og revet norvegia eller annen ost(jeg synes ridder er godt!). Dess mere, dess bedre;) Blandingen bør være ca 70 % parmesan.

Renn av spaghettien. Ha innholdet fra stekepannen, samt sausen du har vispet sammen over og bland. Sausen stivner av varmen fra spaghettien.

Server gjerne med ekstra revet parmesan på, og et par basilikum blader.. yummi!

Kilde : mutter, personligjort av meg!

Håper det smaker!

Gleder meg allerede! Høres kjempegodt ut!

Men, mener du en HEL HVITLØK? Eller et hvitløksfedd? En hel hvitløk høres jo veldig mye ut, og størrelsen på hvitløk kan jo variere så mye...

Men tusen hjertelig takk :-)

laguna1365380434
Skrevet

Gleder meg allerede! Høres kjempegodt ut!

Men, mener du en HEL HVITLØK? Eller et hvitløksfedd? En hel hvitløk høres jo veldig mye ut, og størrelsen på hvitløk kan jo variere så mye...

Men tusen hjertelig takk :-)

Jeg mener en hel hvitløk, men så er jeg glad i hvitløk også..Det stjeler IKKE smaken fra det andre hvis du ikke bruker en som er gammel og tresk;)

En sånn mild, fedløs en er akkurat passe(finnes overalt i butikkene nå, det må være sesong for dem..)

Men det er selvsagt en smakssak og du kan gjerne bruke mindre. Men jeg synes noe av særpreget med retten er at det skal smake litt av den, så mindre en fire fed( eller en tredjedels fedløs) er litt pinglete;)

Håper fortsatt det kommer til å smake!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...