Gå til innhold

Al Quaida....

Anbefalte innlegg

Gjest Fælt
Skrevet

Er det bare meg som nesten kaster opp over all denne halshuggingen?? Hver gang jeg hører om det i massemedia (kan jo ikke unngå det) så velter det seg i magen.

Hva skal skje med verdenssamfunnet når disse får herje fritt? Hver uke er det et nytt gissel. Jeg orker snart ikke å følge med på nyheter lenger...Er det bare jeg som tar det altfor innover meg?? Dette er jo bare begynnelsen på noe mer, tenker jeg.

Ingen kan stoppe de, ingen vet hvor de gjemmer seg.

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• Grip

17

• Goliath

10

• Prozak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Al Quaida er en terrororganisasjon, og en rimelig grusom en.

Til sammenligning ble 3 MILLIONER totalt uskyldige sivile drept av USA under Vietnam-krigen (i tillegg til soldatene på begge sider).

Selvsagt er det ikke slik at det ene rettferdiggjør det andre, men vi bør kanskje bli flinkere til å rope opp når "vår side" dreper, og ikke bare når "de dreper oss".

Som en masse etterretningsfolk har påpekt: denne terrorismen er en forutsigbar konsekvens av en fullstendig idiot-strategi fra USA. Det er blitt påpekt at bin Laden håper at Bush vinner valget!

Med vennlig hilsen

Gjest Fælt
Skrevet

Til sammenligning ble 3 MILLIONER totalt uskyldige sivile drept av USA under Vietnam-krigen (i tillegg til soldatene på begge sider).

Selvsagt er det ikke slik at det ene rettferdiggjør det andre, men vi bør kanskje bli flinkere til å rope opp når "vår side" dreper, og ikke bare når "de dreper oss".

Som en masse etterretningsfolk har påpekt: denne terrorismen er en forutsigbar konsekvens av en fullstendig idiot-strategi fra USA. Det er blitt påpekt at bin Laden håper at Bush vinner valget!

Med vennlig hilsen

Eh....hvorfor håper Bin Laden det?? (Jeg hakke peil.) Har lest det ja.

Uansett om vi ikke skal glemme det du der skrev....halshugging må ikke rettferdiggjøres, det er en grotesk handling, tenker da mest på offeret og dens familie, også for resten av verden som stille må være vitne til alt dette.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

I bunn og i grunn, hva trodde du utfallet skulle bli?

fred på jorden? eller hva?

Det er jo tross alt en terrororganisasjon vi snakker om, og både USA og resten av verden visste at de ikke slapp trusslene i ettertid, om de ikke visste om det, ja da er de jammen meg dummere enn hva jeg trodde !

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Uansett om vi ikke skal glemme det du der skrev....halshugging må ikke rettferdiggjøres, det er en grotesk handling, tenker da mest på offeret og dens familie, også for resten av verden som stille må være vitne til alt dette.

Vi var alle stille vitner til alle grusomheter der nede, så hvorfor skal vi skjermes for dette?

Klart det er fælt, klart det ikke rettferdiggjør en dritt, men dette var de fleste av verdens myndigheter klar over lenge før de gikk til krig!

Tilogmed de fleste av verdens befolking klar over dette, terrorister er grusome, de er ekstreme, og det som værre er, men dette var ventet.

Skrevet

Men hva med familiene til alle de uskyldige palestinerene på Gaza, Vestbredden?

Hva med alle de titusenvis av irakere som har blitt drept av USA/UK, og før det av Saddam med våpen som VI (inklusive Norge) solgte til ham. Husk at det var VI som støttet Saddam!

====

bin Laden støtter nok Bush, fordi strategien deres er så idiotisk at det eneste den gjør er å få størsteparten av jordens befolkning til å være mot USA.

Saddam var et monster (husk også at Rumsfeld var der i 1983!), men nå vil 92% av irakere ha USA ut. De har ødelagt for årevis fremover.

Med vennlig hilsen

Gjest Fælt
Skrevet

Men hva med familiene til alle de uskyldige palestinerene på Gaza, Vestbredden?

Hva med alle de titusenvis av irakere som har blitt drept av USA/UK, og før det av Saddam med våpen som VI (inklusive Norge) solgte til ham. Husk at det var VI som støttet Saddam!

====

bin Laden støtter nok Bush, fordi strategien deres er så idiotisk at det eneste den gjør er å få størsteparten av jordens befolkning til å være mot USA.

Saddam var et monster (husk også at Rumsfeld var der i 1983!), men nå vil 92% av irakere ha USA ut. De har ødelagt for årevis fremover.

Med vennlig hilsen

Tror ikke noen stat i denne verden syns noe godt om USA sine fremgangsmåter der de feier over alle som verdenspoliti.

Skrevet

Tror ikke noen stat i denne verden syns noe godt om USA sine fremgangsmåter der de feier over alle som verdenspoliti.

Nei, nettopp - og derfor påpeker jo flere at bin Laden må håpe på at Bush vinner valget. Han klarer å gi demokrati et dårlig rykte, og alle fundamentalistiske idioter kan si: "hva sa vi? Demokrati er langt verre enn det vi har."

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta
Skrevet

"Eh....hvorfor håper Bin Laden det?? (Jeg hakke peil.)"

Fordi han tror antipatien mot Bush kan være med å skape støtte og forståelse for Al-Quida og deres aksjoner.

Og det har han forsåvidt rett i. Selv de som svarer deg her klarer ikke å nøye seg med å fordømme terroraksjonene, men søker å flytte fokus bort fra grusomhetene.

Skrevet

"Eh....hvorfor håper Bin Laden det?? (Jeg hakke peil.)"

Fordi han tror antipatien mot Bush kan være med å skape støtte og forståelse for Al-Quida og deres aksjoner.

Og det har han forsåvidt rett i. Selv de som svarer deg her klarer ikke å nøye seg med å fordømme terroraksjonene, men søker å flytte fokus bort fra grusomhetene.

Du skriver: " Selv de som svarer deg her klarer ikke å nøye seg med å fordømme terroraksjonene, men søker å flytte fokus bort fra grusomhetene."

Nei, vi setter grusomhetene inn i en sammenheng. Å se på terrorhandlingene isolert sett er like tåpelig som å anklage Hjemmevernet for "terrorisme mot tyskere".

Det er ikke "tilfeldig" at det hovedsakelig er USA som blir angrepet.

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta
Skrevet

Du skriver: " Selv de som svarer deg her klarer ikke å nøye seg med å fordømme terroraksjonene, men søker å flytte fokus bort fra grusomhetene."

Nei, vi setter grusomhetene inn i en sammenheng. Å se på terrorhandlingene isolert sett er like tåpelig som å anklage Hjemmevernet for "terrorisme mot tyskere".

Det er ikke "tilfeldig" at det hovedsakelig er USA som blir angrepet.

Med vennlig hilsen

Det der var faktisk et glimrende eksempel på hvordan man søker å flytte oppmerksomheten bort fra terrorhandligene.

Ellers synes jeg det er ganske usmakelig å sammenligne AlQuida med hjemmefronten.

Skrevet

Det der var faktisk et glimrende eksempel på hvordan man søker å flytte oppmerksomheten bort fra terrorhandligene.

Ellers synes jeg det er ganske usmakelig å sammenligne AlQuida med hjemmefronten.

QuePasta: Det er selvsagt Bush sin drøm at man skal ha ensidig fokus på "deres terrorhandlinger", slik at man kan overse våre terrorhandlinger.

Et minimum av etterrettelighet og objektivitet fordrer faktisk at man ser på hele situasjonen.

===

Hjemmevernet ville utvilsomt blitt klassifisert som terrorister i dag.

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk
Skrevet

QuePasta: Det er selvsagt Bush sin drøm at man skal ha ensidig fokus på "deres terrorhandlinger", slik at man kan overse våre terrorhandlinger.

Et minimum av etterrettelighet og objektivitet fordrer faktisk at man ser på hele situasjonen.

===

Hjemmevernet ville utvilsomt blitt klassifisert som terrorister i dag.

Med vennlig hilsen

Har du noengang tenkt slutte grise og svine til heimevernets rykte med de dønn usaklige og usmakelige paralellene dine?

Skrevet

Har du noengang tenkt slutte grise og svine til heimevernets rykte med de dønn usaklige og usmakelige paralellene dine?

Har du noensinne tenkt å skrive saklige innlegg?

Gjest Morsk
Skrevet

Har du noensinne tenkt å skrive saklige innlegg?

Jeg stilte deg et spørsmål som jeg tror de aller fleste kunne tenke seg et svar på.

Hva får et menneske til å synke så inderlig dypt som deg?

Skrevet

Jeg stilte deg et spørsmål som jeg tror de aller fleste kunne tenke seg et svar på.

Hva får et menneske til å synke så inderlig dypt som deg?

Neppe interessant, men jeg har et forslag til svar:

Det som får noen til å synke så dypt som menneske er nettopp det at tilsvarende mange andre er villige til å synke like dypt i motsatt "retning". Så den (kanskje) triste konklusjonen er at slike som dere to blir vi aldri kvitt.

Men dere har sikkert en nyttig funksjon - akkurat som f.eks mygg.

"............................."

Gjest Morsk
Skrevet

Neppe interessant, men jeg har et forslag til svar:

Det som får noen til å synke så dypt som menneske er nettopp det at tilsvarende mange andre er villige til å synke like dypt i motsatt "retning". Så den (kanskje) triste konklusjonen er at slike som dere to blir vi aldri kvitt.

Men dere har sikkert en nyttig funksjon - akkurat som f.eks mygg.

"............................."

Øk dosen din med Prozak. Så slipper både du og vi den type affektive utbrudd.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Krigen mot islam vil måtte forsterkes. Al-qaida har langt større oppslutning hos muslimer enn det vi liker å tro.

Muslimenes tv-show med halshugging skaper nok jubel i de muslimske land, men skjerper frontene og åpner øynene på alle tilhengere av fred og frihet.

Ingen folk har noensinne gjennom historien fått leve i fred med muslimer. Vi vil også få erfare det samme.

Inntil alvoret begynner, kan muslimene more seg med å skjære strupen over på uskyldige mennesker. Deretter må Vesten gjøre den jobben som er nødvendig.

.....

Sørs sammenligninger med andre grusomheter er selvsagt absurd. Al-qaidas kvalme overgrep blir ikke noe bedre om vi kommer trekkende med Pol Pot, Stalin eller Hitlers myrderier.

Skrevet

Øk dosen din med Prozak. Så slipper både du og vi den type affektive utbrudd.

Heh. Ikke mye affeksjon her i gården, nei. Enkelte ting er så tydelige og uomtvistelige at de nærmest må kunne betraktes som fakta.

"........................."

Skrevet

Krigen mot islam vil måtte forsterkes. Al-qaida har langt større oppslutning hos muslimer enn det vi liker å tro.

Muslimenes tv-show med halshugging skaper nok jubel i de muslimske land, men skjerper frontene og åpner øynene på alle tilhengere av fred og frihet.

Ingen folk har noensinne gjennom historien fått leve i fred med muslimer. Vi vil også få erfare det samme.

Inntil alvoret begynner, kan muslimene more seg med å skjære strupen over på uskyldige mennesker. Deretter må Vesten gjøre den jobben som er nødvendig.

.....

Sørs sammenligninger med andre grusomheter er selvsagt absurd. Al-qaidas kvalme overgrep blir ikke noe bedre om vi kommer trekkende med Pol Pot, Stalin eller Hitlers myrderier.

Du skriver: "Al-qaida har langt større oppslutning hos muslimer enn det vi liker å tro."

Nettopp. På grunn av at Bush administrasjonen demonstrere at de torturerer, dreper uskyldige, og gjør stort sett det samme selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...