Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En trenger ikke nødvendigvis å være snill fordi om en er tjukk og trinn og ser godslig ut. Se bare på Erna Solberg. Det lyser besteborgerlighet, mistru, smålighet, og fordommer. Også kalt høyre-politikk.

Skrevet

Er det høyrepolitikken som er den "røde fare" ?

"..........................."

Skrevet

Er det høyrepolitikken som er den "røde fare" ?

"..........................."

Nei, det er trynet ditt.

Gjest kadawer
Skrevet

Fint å tenke på at det motsatte av høyre-politikk, er sosialisme, dvs samme ideologi som historisk sett har slaktet sine politiske motstandere.

Skrevet

Du er utrolig teit. Hun er et flott menneske.

Hun er fet og dum.

Skrevet

Har De drukket, herr musikeren?

Nope. Følte bare for å si noen sannhetsord:-)

Skrevet

Fint å tenke på at det motsatte av høyre-politikk, er sosialisme, dvs samme ideologi som historisk sett har slaktet sine politiske motstandere.

Slaktet? Mener du i bokstavelig eller overført betydning?

La meg også minne om at mange har begått uhyrligheter i sosialismens navn, uten at det dermed er noe større sammenheng mellom disses holdninger og sosialismens, enn mellom ku-klux klans og kristendommens. Ku-klux klan påberoper seg jo å å være rettroende kristne.

Gjest Daisy
Skrevet

Trenger ikke være dum selv om man er blond heller ;o)

Skrevet

La meg også minne om at mange har begått uhyrligheter i sosialismens navn, uten at det dermed er noe større sammenheng mellom disses holdninger og sosialismens, enn mellom ku-klux klans og kristendommens. Ku-klux klan påberoper seg jo å å være rettroende kristne.

Veel, musikeren, du kan nok ha rett i noe av det.

Jeg må likevel beundre deg for din standhaftighet; Det er jo snart ikke flere rettroende sosialister her i landet enn at du kan telle dem på en hånd.

Det er jo slik at de som har prøvd sosialisme i praksis har trynet så til de grader at hele opplegget må sies å være plassert på historiens skraphaug for godt.

Synes du ikke?

Skrevet

Trenger ikke være dum selv om man er blond heller ;o)

Hm, nei, kanskje ikke?;-)

Skrevet

Jeg må likevel beundre deg for din standhaftighet; Det er jo snart ikke flere rettroende sosialister her i landet enn at du kan telle dem på en hånd.

Det er jo slik at de som har prøvd sosialisme i praksis har trynet så til de grader at hele opplegget må sies å være plassert på historiens skraphaug for godt.

Synes du ikke?

Svaret er nei. Nærmere utdjupning kommer ikveld, sjøl om jeg har en viss følelse av at du kjenner mye av svaret allerede. Nå må jeg logge av.

Ha en fin dag! :-)

Skrevet

Svaret er nei. Nærmere utdjupning kommer ikveld, sjøl om jeg har en viss følelse av at du kjenner mye av svaret allerede. Nå må jeg logge av.

Ha en fin dag! :-)

Takk det samme... I kveld er det forøvrig fotballkamp.

Gjest kadawer
Skrevet

Det er nok å nevne Pol Pot, Stalin, Mao og Castro. Det er adskillige politiske motstanderes liv disse har på samvittigheten, faktisk millioner.

Alle stod de trygt på sosialismens grunn(Marx/Lenin), slik sosialister verden rundt også gjør i dag.

Gerd Liv Valla, har jo en forhistorie som ukritisk dyrker av Pol Pots regime i Kambodja. Ikke rart at dama nærmest freser, når hun konfronteres med dette i dag. *ler*

Skrevet

Synes du ikke?

Og hvilket system/regime HAR fungert da?? Ingenting har virket helt som intensjonen var... Noen må alltid lide for andres ve og vel.

Men noen systemer rammer flere, enn andre dah...

De "sosialistiske regimene" som vi har sett til nå, har aldri fungert slik som det teoretisk skulle. Men derimot vært unnskyldning for overgrep, massemord osv. Dette gjelder både pol pot, stalin og hitler.. (hitler var nasjonalsosialist - kun for ariske da)

Skrevet

Og hvilket system/regime HAR fungert da?? Ingenting har virket helt som intensjonen var... Noen må alltid lide for andres ve og vel.

Men noen systemer rammer flere, enn andre dah...

De "sosialistiske regimene" som vi har sett til nå, har aldri fungert slik som det teoretisk skulle. Men derimot vært unnskyldning for overgrep, massemord osv. Dette gjelder både pol pot, stalin og hitler.. (hitler var nasjonalsosialist - kun for ariske da)

De vestlige land har jo fått til samfunn som fungerer rimelig bra. Det er jo ikke etablert noe nirvana ennå, og blir det vel neppe heller.

Skrevet

De vestlige land har jo fått til samfunn som fungerer rimelig bra. Det er jo ikke etablert noe nirvana ennå, og blir det vel neppe heller.

..skjønner hva du mener, men er i det kverrulante hjørnet idag!

For mange mennesker, spesielt i USA, england, fungerer IKKE systemet særlig bra! (reprodusering av fattigdom, rasisme, folk som har yrkesskader/sykdommer faller utenfor, hjemløse, fattige osv.) M

en for det hvite og oppegående, hetroseksuelle og friske befolkning (som meg..) er Norge i allefall et utmerket land å leve i! Og de fleste vestlige land..

Skrevet

..skjønner hva du mener, men er i det kverrulante hjørnet idag!

For mange mennesker, spesielt i USA, england, fungerer IKKE systemet særlig bra! (reprodusering av fattigdom, rasisme, folk som har yrkesskader/sykdommer faller utenfor, hjemløse, fattige osv.) M

en for det hvite og oppegående, hetroseksuelle og friske befolkning (som meg..) er Norge i allefall et utmerket land å leve i! Og de fleste vestlige land..

Nei, det er ikke lett for de gruppene du nevner. Men sammenlignet med tilsvarende i andre ikke-vestlige land, er det ikke så verst.

Men...vi har fortsatt mye å forbedre, heldigvis kanskje..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...