Gå til innhold

på IKEA Furuseth i går: KODE 99!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på Ikea i går med Plutt og svigermor - skulle kjøpe en benkeplate og noen skap til badet -sånt tar tid....så ropes det på høytaleren; "IKEA KUNDERADIO! melding til alle IKEA-lederne - kode 99 gjelder!"

Jøss, tenkte vi - lurer på hva det er`?

Så gikk det to minutter og samme melding - - hele tiden ropte de dette her - og på slutten var den endret til "IKEA KUNDERADIO! melding til alle IKEA-lederne - kode 99 gjelder fortsatt!"

IKEA var stappfull av folk - tror vi må ha fått den siste parkeringsplassen - for det stod biler på gresset, i veien og på rabattene - overalt.

Vi ble så smått litt engestelige av denne meldingen, som kunne bety alt fra kalde kjøttbullar til brannstiftelse, evakuering og tomt for handlevogner.

Så ble vi enig om at det MÅ da finnes noen på DOL som jobber på IKEA som kan fortelle oss hva "KODE 99" betyr?

Jeg syns faktisk det var unøvendig å skrike slikt ut over hodet på folk, så flere som ble litt underende i ansiktet.....

vel?

Gjest venter i spenning på svaret ....
Skrevet

uææææ, venter i spenning på svaret :o) ... dette hørtes ekkelt ut .....

Skrevet

uææææ, venter i spenning på svaret :o) ... dette hørtes ekkelt ut .....

Det gikk bra da....skal sannelig maile ledelsen og be dem slutte med sånt - ekkelt.

Skrevet

Kode 99 betyr at du skal si passordet "krummelure" i kassen, og så får du alle varene til halv pris! Dødskjipt at du ikke visste det, flisa, for da kunne du ha spart mye penger! :-)

(bare tulla.... *S*)

Gjest Dårligge greier....
Skrevet

Det gikk bra da....skal sannelig maile ledelsen og be dem slutte med sånt - ekkelt.

Det der har vi og opplevd en gang.. Bare det var på IKEA på Forus..

Vi forsto ingenting vi heller, men det verste av alt var at der var faktisk mange som ikke reagerte engang..

Og det syntes jeg er skremmende. Men kanskje de har opplevd det før, og funnet ut det ikke er noe å bry seg om...

Det er jo ganske dårligt å drive på slik, Det er jo som å rope ulv-ulv, og tilslutt er der ingen som gidder bry seg... Tenk den dag der skjer noe.......

Skrevet

Ville bare si at jeg synes det er på tide at du igjen bruker orginalnicket! Du vet at alt var bedre i "gamle dager" og "flisa" gir klare assosiasjoner i riktig retning!

God sommer:-)

Skrevet

Vi forsto ingenting vi heller, men det verste av alt var at der var faktisk mange som ikke reagerte engang..

Og det syntes jeg er skremmende. Men kanskje de har opplevd det før, og funnet ut det ikke er noe å bry seg om...

Det er jo ganske dårligt å drive på slik, Det er jo som å rope ulv-ulv, og tilslutt er der ingen som gidder bry seg... Tenk den dag der skjer noe.......

jeg har skrevet mail til deres Pressekontakt jeg nå :-)

I disse terrortider, så er det lov å være litt paranoid, sant? :)

Skrevet

Ville bare si at jeg synes det er på tide at du igjen bruker orginalnicket! Du vet at alt var bedre i "gamle dager" og "flisa" gir klare assosiasjoner i riktig retning!

God sommer:-)

tak i lige så! :) din frosk!

Skrevet

Kode 99 betyr at du skal si passordet "krummelure" i kassen, og så får du alle varene til halv pris! Dødskjipt at du ikke visste det, flisa, for da kunne du ha spart mye penger! :-)

(bare tulla.... *S*)

*LOL*

Skrevet

Oj, jeg reagerte ikke engang.

Men jeg er enig med frosken, det er mest hyggelig at du kaller deg flisa.

Skrevet

Hallo...?? Hadde det vært til relevans for kundene så hadde de vel brukt "klar tekst" - altså IKKE kode... LightenUp, ikke vær så paranoid.

Skulle liksom IKEA Furuset vært første terrormål???

Antagligvis betø det noe som at "skjerp dere ansatte, ikke prat/røyk, men pell dere på jobb!" (som ikke er akkurat pent å si mens alle kundene hører!!!!!)*lol*

Gjest malun
Skrevet

jeg har skrevet mail til deres Pressekontakt jeg nå :-)

I disse terrortider, så er det lov å være litt paranoid, sant? :)

Gi oss beskjed om hva Kode 99 innebærer når du får svar, da.

Jeg ble så grenseløst nysgjerrig!

Skrevet

Hallo...?? Hadde det vært til relevans for kundene så hadde de vel brukt "klar tekst" - altså IKKE kode... LightenUp, ikke vær så paranoid.

Antagligvis betø det noe som at "skjerp dere ansatte, ikke prat/røyk, men pell dere på jobb!" (som ikke er akkurat pent å si mens alle kundene hører!!!!!)*lol*

hehe

Skrevet

Gi oss beskjed om hva Kode 99 innebærer når du får svar, da.

Jeg ble så grenseløst nysgjerrig!

jeg får sikkert ikke svar!

Gjest Dårligge greier....
Skrevet

Det er ikke alle som er like uberørt av terror som deg...

"Antagligvis betø det noe som at "skjerp dere ansatte, ikke prat/røyk, men pell dere på jobb!" (som ikke er akkurat pent å si mens alle kundene hører!!!!!)"

-Ikke akkuratt vits i å rope DET utover hele IKEA heller da!! Der må jo i såfall være er internanlegg (behind da scenes) som de kan kommunisere med.. Jeg mener der burde være en GOD grunn til å rope KODE 99...

laguna1365380434
Skrevet

Det er ikke alle som er like uberørt av terror som deg...

"Antagligvis betø det noe som at "skjerp dere ansatte, ikke prat/røyk, men pell dere på jobb!" (som ikke er akkurat pent å si mens alle kundene hører!!!!!)"

-Ikke akkuratt vits i å rope DET utover hele IKEA heller da!! Der må jo i såfall være er internanlegg (behind da scenes) som de kan kommunisere med.. Jeg mener der burde være en GOD grunn til å rope KODE 99...

Det er et stykke mellom å være uberørt av terror og det å autmatisk koble en kryptisk melding på radioannlegget til Ikea til å bety noe om eksplosjoner og snarlig død..;) Som Egon sa : det er forskjell på å barbere seg og på å skjære av seg hue..;)

Forøvrig er jeg ganske sikker på om at Ikea på Furuset ganske sikkert hadde vært så vennlige om informere sine kunder på en mindre subtil måte om de hadde hatt noen grunn til å mene at Osama absurd nok hadde valgt seg akkurat dem som neste man ut;)

Skrevet

Det er et stykke mellom å være uberørt av terror og det å autmatisk koble en kryptisk melding på radioannlegget til Ikea til å bety noe om eksplosjoner og snarlig død..;) Som Egon sa : det er forskjell på å barbere seg og på å skjære av seg hue..;)

Forøvrig er jeg ganske sikker på om at Ikea på Furuset ganske sikkert hadde vært så vennlige om informere sine kunder på en mindre subtil måte om de hadde hatt noen grunn til å mene at Osama absurd nok hadde valgt seg akkurat dem som neste man ut;)

Det jeg tenkte - for å være ærlig, og det skal man jo, var at de ba de ansatte være obs på tyver....ellernosånt :) Det var jo VELDIG mange der da...

Gjest nysgjerrig igjen..
Skrevet

Hva var gammelt nick?

Skrevet

"Overvåking av alle Ikea-ansatte Uten at de er klar over det, blir Ikea-ansatte over

hele verden overvåket av et intelligent datasystem."

Men dette fant vel du også. Er betydningen av dette, at de ansatte ble gjort oppmerksom på systemet var i bruk?

Æsj, nei dette er sikkert ikke riktig. Har ikke peiling :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...