Gå til innhold

på IKEA Furuseth i går: KODE 99!!!

Anbefalte innlegg

plommeblomst
Skrevet

La du merke til om "alle" ansatte la i vei mot samme sted?

En gang vi var på IKEA "mistet" vi storesøster (hun var vel 4-5 år da) akkurat da vi kom ut av heisen i første etasje. Jeg føk selvsagt rett ut i resepsjonen og meldte fra om dette. Og rett etterpå kom denne "KODE 99"-beskjeden over høyttaleranlegget. Og ansatte kom strømmende fra alle kanter mot resepsjonen. Derfor har jeg alltid trodd at KODE 99 betyr "barn kommet bort". Var ikke dette en logisk forklaring, da? Jeg fant for øvrig storesøster sjøl ganske fort.

Ikke akkurat noen terror-forklaring, men jamen dramatisk nok de minuttene det sto på.

Skrevet

Det er et stykke mellom å være uberørt av terror og det å autmatisk koble en kryptisk melding på radioannlegget til Ikea til å bety noe om eksplosjoner og snarlig død..;) Som Egon sa : det er forskjell på å barbere seg og på å skjære av seg hue..;)

Forøvrig er jeg ganske sikker på om at Ikea på Furuset ganske sikkert hadde vært så vennlige om informere sine kunder på en mindre subtil måte om de hadde hatt noen grunn til å mene at Osama absurd nok hadde valgt seg akkurat dem som neste man ut;)

akkurat det jeg tenkte...må være slitsomt å være så engstelig for terror...

Dèt tenker jeg svært sjeldent på - at det skal skje her altså!

Gjest sussilo
Skrevet

Gi oss beskjed om hva Kode 99 innebærer når du får svar, da.

Jeg ble så grenseløst nysgjerrig!

jeg også :)

laguna1365380434
Skrevet

akkurat det jeg tenkte...må være slitsomt å være så engstelig for terror...

Dèt tenker jeg svært sjeldent på - at det skal skje her altså!

Ja, en kan da ikke tenke sånn, da får en vel lite annet gjort og livet temmelig forsuret..;) Og dessuten en KAN jo ramle ned trappa og knekke nakken også.

Når det er sagt synes jeg absolutt en bør tenke over slike ting nå og da..-ikke for å bli vettskremt, men for å holde seg underettet om hva, hvordan og hvorfor, i den grad det er mulig å forstå hvordan slike ting kan skje..

:-)

Skrevet

...uhm...kanskje det betyr "se opp - dame med skinnsekk"? ;op

Blir så iiiinmari nysgjerrig på sånn...litt konspiranoia - kan jo være hva som helst, og fantasien løper løpsk! Alt fra bombetrusler (ikke nødvedigvis fra Osama, nok gærninger i Stor- Oslo), varsel om å oppføre seg - sjefs-sjefen er på veg, bortkommet barn, kjente butikktyver observert, brannvarsel-"light" er mine favoritter....

Har noen bekjente som jobber litt på IKEA, tror jeg må spørre de ;-)

Fælt som dette engasjerte ;-)

Skrevet

...uhm...kanskje det betyr "se opp - dame med skinnsekk"? ;op

Blir så iiiinmari nysgjerrig på sånn...litt konspiranoia - kan jo være hva som helst, og fantasien løper løpsk! Alt fra bombetrusler (ikke nødvedigvis fra Osama, nok gærninger i Stor- Oslo), varsel om å oppføre seg - sjefs-sjefen er på veg, bortkommet barn, kjente butikktyver observert, brannvarsel-"light" er mine favoritter....

Har noen bekjente som jobber litt på IKEA, tror jeg må spørre de ;-)

Fælt som dette engasjerte ;-)

Spør nå da!

Og skriv her!!

*dør av nysgjerrighet*

Gjest sevenup
Skrevet

Jasså, så du eksisterer ennå ?

Hvordan går det med boka ? Eller tuller jeg nå, var det ikke du som skrev på noe ?

Gjest Serenio
Skrevet

Har spurt min venninne som har jobbet på IKEA og hun sier at det betyr forsvunnet barn.

Skrevet

Jasså, så du eksisterer ennå ?

Hvordan går det med boka ? Eller tuller jeg nå, var det ikke du som skrev på noe ?

Det går framover! :) - men må en tur først - for å se på noe, og må spare litt penger først.

Skrevet

Har spurt min venninne som har jobbet på IKEA og hun sier at det betyr forsvunnet barn.

:)! HERLIG! og det var bra.

Skrevet

Ja, en kan da ikke tenke sånn, da får en vel lite annet gjort og livet temmelig forsuret..;) Og dessuten en KAN jo ramle ned trappa og knekke nakken også.

Når det er sagt synes jeg absolutt en bør tenke over slike ting nå og da..-ikke for å bli vettskremt, men for å holde seg underettet om hva, hvordan og hvorfor, i den grad det er mulig å forstå hvordan slike ting kan skje..

Det betød jo forsvunnet barn - og akkurat det er jo rikitg at ikke folk skal vite om - - det kunne jo være at noen da begynte å lete opp ungen og ta den med seg. MEN, det burde heller komme opp på "øret" til de ansatte eller på en pc-skjerm.

laguna1365380434
Skrevet

Det betød jo forsvunnet barn - og akkurat det er jo rikitg at ikke folk skal vite om - - det kunne jo være at noen da begynte å lete opp ungen og ta den med seg. MEN, det burde heller komme opp på "øret" til de ansatte eller på en pc-skjerm.

Det er sant. De kunne vel la slike meldinger gå internt på ett eller annet vis.. Om ikke annet for å unngå at folk ble supernyssgjerrige..;)

Jeg ble jævlig nyssgjerrig selv, jeg.

Skjønt hvorfor kryptere melding om forsvunnet barn? Hadde det ikke vært praktisk å si det høyt, slik at ungen lettere kunne bli funnet og geleidet tilbake dit den skulle?

Skrevet

Det er sant. De kunne vel la slike meldinger gå internt på ett eller annet vis.. Om ikke annet for å unngå at folk ble supernyssgjerrige..;)

Jeg ble jævlig nyssgjerrig selv, jeg.

Skjønt hvorfor kryptere melding om forsvunnet barn? Hadde det ikke vært praktisk å si det høyt, slik at ungen lettere kunne bli funnet og geleidet tilbake dit den skulle?

...for at ingen skulle "ta" ungen, om de visste at det fantes "mistede unger" der, altså... Så mye gærninger at. Det hadde jo bare vært og sett denne ungen som stod der forskrekket og gråt, og tatt den i hånda og sagt, kom skal vi finne mamma og pappa......og så gått ut med ungen,,,,, men nå er jeg vel paranoid igjen

laguna1365380434
Skrevet

...for at ingen skulle "ta" ungen, om de visste at det fantes "mistede unger" der, altså... Så mye gærninger at. Det hadde jo bare vært og sett denne ungen som stod der forskrekket og gråt, og tatt den i hånda og sagt, kom skal vi finne mamma og pappa......og så gått ut med ungen,,,,, men nå er jeg vel paranoid igjen

Hm, ja, kanskje ikke så trygt det, nei..;)

Helt klart at du tenker mer negativt(og sikker fornuftig!) enn meg hvertfall, jeg tenker bare ikke på sånt. inbiller meg at verden er snill&trygg, og at fremmede stort sett er til for å vise meg veien eller bomme meg en røyk og sånn..;)

Det har gått helt fint til nå, skjønt jeg fikk blodkjeft for å haike fra rett uten for N.Y til Boston, i ført shorts og "jeg er turist" utseende! Men da var jeg yngere, blakkere og hakket mer impulsiv og gærn..

Skrevet

Jeg tror det betyr "Kvinne med platinum Amex-kort observert"

Gjest Sniff
Skrevet

:-))

Skrevet

Var du der? Så du meg? :)

Gjest Sevenup
Skrevet

Det går framover! :) - men må en tur først - for å se på noe, og må spare litt penger først.

Lykke til da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...