flisa Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Ja, på min vandring på IKEA i går, mens jeg sto med min lille skinnryggsekk (HARRY) - hvor mobilen ligger, knotter til skap i den ene handa og lommeboka i den andre - og ventet på handlevogn (ja, det var kø for det også) - så ringte den helvetes mobilen, Av med sekken, skapknottene og lommeboka mellom knærne, mens jeg tok museskritt framover i køen, da jeg fikk tak i ryggsekken og hentet telefonen; "ukjent nummer", - ja, det er "flisa!" - Det er Nils Jensen fra Den Norske bokklubben som ringer! - "skal du selge meg noe så er jeg ikke interessert" - men, jeg skal ikke det!!!!!! jeg lurer på hvorfor du meldte deg ut!" - "jeg er ikke interessert, sa jeg,- hadet! KLIKK .....klart han skulle selge meg no! - Det ville vært veldig teit forretning om de hadde folk sittende til full lønn for å ringe rundt å koseprate med nettopp utmeldte kunder. rart. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Det hadde vært veldig bra forretning om de ringte for å koseprate. Selvfølgelig skulle han prøve å få deg til å melde deg inn igjen, men kan være han også prøvde å redde en kunderelasjon - eller registrere hvorfor du sluttet slik at de kan bli bedre på det. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Hehe, klart han ikke ringte for å koseprate. Men bokklubber og abonnementsblader holder oversikt over utmeldingsgrunner hos frafalne kunder, slik at de kan se hva de evt må bli bedre på. Så det var nok primært derfor han ringte - og dernest for evt å få deg tilbake, selvsagt. 0 Siter
Gjest de gir seg jo aldri Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Det ringte en hjem til oss her om dagen også. Vi er reservert for telefonsalg, men han ga seg ikke, for han skulle GI meg eplecidereddik-kapsler og tabeletter som gjorde at jeg ble fortere og selvfølgelig mye finere brun, puuuuuh blei ikke kvitt han, skikkelig pågående ...... De ventet inn over 5 tonn med nye varer og trang lagerplassen, så han hadde fått beskjed av sjefen sin om å ringe ALLE tidligere kunder ..... Jeg spurte hva e.e-kapslene skulle hjelpe for ;o), jo vekten, da blei jeg irritert og forbanna, har jeg vektproblemer påstår du, spurte jeg han da ) ......eeeeeeehhh det vet jeg ikke, sa han. Nei, så SLUTT å plag meg da !!! 0 Siter
flisa Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Skrevet 22. juni 2004 Det ringte en hjem til oss her om dagen også. Vi er reservert for telefonsalg, men han ga seg ikke, for han skulle GI meg eplecidereddik-kapsler og tabeletter som gjorde at jeg ble fortere og selvfølgelig mye finere brun, puuuuuh blei ikke kvitt han, skikkelig pågående ...... De ventet inn over 5 tonn med nye varer og trang lagerplassen, så han hadde fått beskjed av sjefen sin om å ringe ALLE tidligere kunder ..... Jeg spurte hva e.e-kapslene skulle hjelpe for ;o), jo vekten, da blei jeg irritert og forbanna, har jeg vektproblemer påstår du, spurte jeg han da ) ......eeeeeeehhh det vet jeg ikke, sa han. Nei, så SLUTT å plag meg da !!! Om du sier "haaadeeeet!" - med blid stemme og bare legger på -så går det også. Jeg bruker å gjøre det!:-) 0 Siter
flisa Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Skrevet 22. juni 2004 Hehe, klart han ikke ringte for å koseprate. Men bokklubber og abonnementsblader holder oversikt over utmeldingsgrunner hos frafalne kunder, slik at de kan se hva de evt må bli bedre på. Så det var nok primært derfor han ringte - og dernest for evt å få deg tilbake, selvsagt. Jeg skulle sagt; "jeg forkjøpte meg på de hælvetes bøkene dere, for gubben trodde medlemsbladet var reklame og heiv det, så jeg fikk ikke avbestilt, og vi hadde ikke råd til husleia - og nå har'n gått fra mæ!!!!!!!!!!!!""""""ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! hehe 0 Siter
Gjest malun Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Jeg skulle sagt; "jeg forkjøpte meg på de hælvetes bøkene dere, for gubben trodde medlemsbladet var reklame og heiv det, så jeg fikk ikke avbestilt, og vi hadde ikke råd til husleia - og nå har'n gått fra mæ!!!!!!!!!!!!""""""ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! hehe Hehe, lurer på om kundebehandlerne har lært noe standardsvar på en sånn melding. ;o) 0 Siter
nanna Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Rent teknisk skulle han nok ikke selge deg noe - han skulle gi deg tre bøker GRATIS! (Mot at du bandt deg for ett år, samt betalte for portoen) 0 Siter
shandy Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Pest og plage, og de har en tendens til å ringe når det passer aller minst - forresten, det passer aldri. Vi har reservert oss mot slikt, men tror du ikke disse folka sporer meg opp ved å bruke det gamle etternavnet mitt. Nå ser man det jo som regel, i og med det er skjult nummer, men da har man jo allerede sluppet det man har i hendene for å ta telefonen, og jeg blir forbanna. Truet med å annmelde en gjorde jeg også. "hva er navnet ditt sa jeg, og hvordan har du fått tak i mitt navn - du er klar over at det ikke er lov" Svaret jeg fikk var "ha en fortsatt fin dag". En annen ting er at de plager eldre folk, og da mener jeg plager. Mamma f.eks er alt for høflig, men nå har jeg fått henne til å si "nei takk", men da spør de fanken ta meg etter pappa. Så nå har hun begynt å legge på. Min bror og hans kone måtte kutte ut hele fasttelefonen å gå over til bare mobil. Dette fordi de hun har en syk mor, og må ta telefonen. Nervøs av det hele ble hun også. Ikke moro å få tiggetelefoner kl.22.00 om kvelden, og ikke vite om det er noe annet. Men jaggu meg hadde de ikke klart å finne mobilnummeret også, men da sprakk det totalt for henne. Vet ikke hva de har gjort nå. Tror de har hemmelig nummer, som kun nærmeste familie og venner har. For noen er det sikkert bare en bagatell å få 3-4 slike telefoner i løpet av en dag/kveld, men for andre er det en pest og en plage uten like. 0 Siter
flisa Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Skrevet 22. juni 2004 Rent teknisk skulle han nok ikke selge deg noe - han skulle gi deg tre bøker GRATIS! (Mot at du bandt deg for ett år, samt betalte for portoen) ..ja, og jeg VEIT - av erfaring - at jeg hadde slått til! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Hvorfor ringer de egentlig på dagtid? Var sykemeldt her en uke og fikk da flere telefonselgere på tråden. Det var jo rent tilfeldig at de traff på meg hjemme da - kan det være noe særlig butikk i å ringe rundt på et tidspunkt da svært mange er på jobb, da? Men det er uansett ikke noen god butikk å ringe hjem til oss, for vi avviser dem alle med et kort og greit svar! :-) Og da gir de seg! Men gir du dem lillefingeren ved å nøle et sekund, så har de deg gående.... Det verste var landsforeningen for hjertesyke barn som ringte hjem til meg da jeg var nybakt mor med masse hormoner. Ja, jeg kjøpte lodd for et par hundrelapper. Så ringte de noen måneder etterpå og takket for den fantastiske støtten, og tilbød meg en ny pakke med lodd. Hormonnivåe var fortsatt høyt, og jeg kjøpte lodd. Da de ringte tilbake for tredje gang for å selge enda mer, og jeg sa nei, så begynte han med en lang rekke om disse stakkars hjertesyke barna som nå måtte lide etc etc. Fy søren for en ekkel måte å prøve å øke sin egen fortjeneste ved loddsalget på! 0 Siter
petter smart Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Hvorfor ringer de egentlig på dagtid? Var sykemeldt her en uke og fikk da flere telefonselgere på tråden. Det var jo rent tilfeldig at de traff på meg hjemme da - kan det være noe særlig butikk i å ringe rundt på et tidspunkt da svært mange er på jobb, da? Men det er uansett ikke noen god butikk å ringe hjem til oss, for vi avviser dem alle med et kort og greit svar! :-) Og da gir de seg! Men gir du dem lillefingeren ved å nøle et sekund, så har de deg gående.... Det verste var landsforeningen for hjertesyke barn som ringte hjem til meg da jeg var nybakt mor med masse hormoner. Ja, jeg kjøpte lodd for et par hundrelapper. Så ringte de noen måneder etterpå og takket for den fantastiske støtten, og tilbød meg en ny pakke med lodd. Hormonnivåe var fortsatt høyt, og jeg kjøpte lodd. Da de ringte tilbake for tredje gang for å selge enda mer, og jeg sa nei, så begynte han med en lang rekke om disse stakkars hjertesyke barna som nå måtte lide etc etc. Fy søren for en ekkel måte å prøve å øke sin egen fortjeneste ved loddsalget på! Slikt er både smakløst og uakseptabelt. Men det er jo ikke organisasjonene selv som ringer. Dette settes ut til egne firma som tjener penger på dette (70% av det du gir/kjøper for). 0 Siter
morsan Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Slikt er både smakløst og uakseptabelt. Men det er jo ikke organisasjonene selv som ringer. Dette settes ut til egne firma som tjener penger på dette (70% av det du gir/kjøper for). Ja ikke sant? Og det er grunn god nok til å ikke kjøpe lodd!! Men når jeg da hadde kjøpt to pakker lodd a 2-300 kroner, så er det ikke lenger takk å få, men "du er jammen slem som nå vil la disse barna lide". Han brukte jo ikke disse ordene, men det var jo det han mente.... :-( 0 Siter
Gjest de ringer og maser i ett kjør.... Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Hvorfor man melder seg ut behøver vel ikke de vite???? 0 Siter
flisa Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Skrevet 22. juni 2004 Hvorfor man melder seg ut behøver vel ikke de vite???? ikke sant? - hadde jeg syns de skulle vite det, så hadde jeg skrevet det i utmeldelsesbrevet. Man melder seg vel ut når man ikke vil ha fler bøker?!?!?!?! 0 Siter
Gjest ikke sign Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 ikke sant? - hadde jeg syns de skulle vite det, så hadde jeg skrevet det i utmeldelsesbrevet. Man melder seg vel ut når man ikke vil ha fler bøker?!?!?!?! De kan være skikkelig irriterende. Og så har de så mye info. om oss... Fødselsdato osv. "Kan jeg ikke sende deg denne prøvepakken..." osv. Mas og mas. 0 Siter
morsan Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 ikke sant? - hadde jeg syns de skulle vite det, så hadde jeg skrevet det i utmeldelsesbrevet. Man melder seg vel ut når man ikke vil ha fler bøker?!?!?!?! Det KAN jo hende at du meldte deg ut på pur glipp, vettø! ;-) Du skulle bare sende inn måleravlesning på strømforbruket, og vips så hadde du jammen meg meldt deg ut av bokklubben også! 0 Siter
nanna Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 ..ja, og jeg VEIT - av erfaring - at jeg hadde slått til! :-) Hehe, jeg og. 0 Siter
dolianer Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Hvorfor i all verden gidder du å ta telefonen i en slik situasjon da? Det hadde jeg da aldri gjort. Det er stadig jeg ikke har anledning til å ta telefonen, og da får folk heller legge igjen en beskjed, det er det telefonsvareren er til. Eller de kan sende en sms, eller ringe igjen senere. Det høres ut som du har et problem, hvis du føler det NØDT til å svare mobilen uansett i hvilken situasjon den ringer! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.