Gå til innhold

Hvordan slanke seg effektivt uten å bli slapp?

Gjest idrettsjente

Anbefalte innlegg

Gjest idrettsjente

Hei! Jeg er en jente på 19 som trener mye, alt fra 5-8 ganger i uken. Jeg er aktiv idrettsutøver og trenger bedre kondisjon. Jeg har tidligere trent mye styrke og fått en del muskler, særlig på overkroppen, noe som gjør at utholdenheten er blitt dårligere. Jeg vil slanke bort både fett og muskler, ca 6-7 kg. Jeg er nå 1.67 m høy og 68 kg, så jeg er ikke overvektig i den forstand, men vil slanke meg fordi det vil bedre mine idrettslige prestasjoner.

Jeg er redd for å bli slapp og trøtt på trening, og vil ikke la slankekuren gå utover restitusjonen etter harde treninger.

Jeg har stor appetitt og spiser

mye, men har et forholdsvis sundt kosthold. Vil tro jeg hiver innpå rundt 2500 kalorier i døgnet nå, og vekta er stabil.

Hvordan kan jeg gå ned mine 6-7 kiloer uten at det går utover treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det opplagte er jo å kutte ut søtsaker og brus. I tillegg kanskje det hjelper hvis du kutter ned litt på brødmat og øker inntaket av proteiner og grønnsaker.

Ellers er det vanskelig å gi råd uten å vite ganske detaljert hvordan du spiser nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...