Gå til innhold

Hjelp! flytter for meg selv

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynneren
Skrevet

Har besluttet at det beste jeg kan gjøre er å flytte for meg selv. Er 20 år, bor egentlig hjemme hos familien min men er i virkligheten hos kjæresten min gjennom 2 år minst 5-6 døgn i uken!

Forholdet har hatt sine problemer, har skrevet om det før, han sier det er kun meg han vil ha, men er ikke forelsket og elsker meg ikke lengre. Har fått råd av andre på dol om å bo alene først, for om han dør/ vi gjør det slutt senere i livet så vil jeg føle meg mye mer fortapt om jeg ikke har klart meg på egenhånd før. Hjemme er det nokså turbolent, hans leilighet er for liten til at to kan bo egentlig, vi har ikke soverom, og ikke plass til klesskap engang!

Så nå vil jeg ha mitt eget hjem, med alle mine egne ting. Jeg håper dette vil styrke forholdet, at han vil begynne å svane meg og alt ordner seg, men jeg er redd det bare vil gjøre ting verre.

Jeg har aldri bodd alene før, og trenger tips. Både praktiske og følesessmessige. Er veldig god til å styre økonomien, budsjettere, er student med ekstrajobb. Hvilke råd har dere til en som flytter for seg selv for første gang? Skal leie, men er usikker på møblert eller umøblert.

Gjest ta vare på deg selv!
Skrevet

Hvis du ikke har møbler selv, vil det vel være lurt å leie umøblert.

Ellers er min eneste kommentar til deg, at jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil forbli i et forhold til en som ikke elsker deg lenger (hvis jeg forstår deg rett). Kanskje hovedgrunnen til at du bør bo alene og stå på egne ben som du sier, IKKE er at han da vil savne deg, men at DU da blir selvstendig nok til å klare å bryte ut av et slikt forhold.

Ønsker deg lykke til med flyttingen!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Ellers er min eneste kommentar til deg, at jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil forbli i et forhold til en som ikke elsker deg lenger (hvis jeg forstår deg rett). Kanskje hovedgrunnen til at du bør bo alene og stå på egne ben som du sier, IKKE er at han da vil savne deg, men at DU da blir selvstendig nok til å klare å bryte ut av et slikt forhold.

Kast deg uti det, bruk hodet underveis, ta utfordringer etterhvert som de kommer.

Jeg husker bare at jeg fant ut hvordan man monterer lamper, og at jeg savnet noe verktøy, og strykejern før 17.mai, og ellers gikk det fint.

Hadde verken telefon eller råd til avis, ikke tv, bare et enkelt musikkanlegg. Ikke vaskemaskin. Så etter halvannet år flyttet jeg i bofellesskap, og fikk da både avis, telefon og vaskemaskin!

petter smart
Skrevet

Hvis hun IKKE har møbler selv så lønner det seg å leie UMØBLERT?????

Du mener vel motsatt?

Gjest ta vare på deg selv
Skrevet

Hvis hun IKKE har møbler selv så lønner det seg å leie UMØBLERT?????

Du mener vel motsatt?

Ja selvsagt! Jeg mente møblert. Bare en liten trykkleif!

petter smart
Skrevet

Ja selvsagt! Jeg mente møblert. Bare en liten trykkleif!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...