Gå til innhold

jeg vil bli gift, han vil ikke

Anbefalte innlegg

Gjest WannabeBride
Skrevet

Har vært sammen i 2 år, er i begynnelsen av 20årene, så det er kansje litt tidelig enda. Men han er fast bestemt på at han ikke vil bli gift, og i hværtfall ikke ha et stort bryllup! I hans familie har alle ekteskap utenom et endt i skillsmisse, men det samme har samboerskapene til moren, tantene osv. I min familie har vi bare en skilsmisse, de fleste i min genrasjon dels kusiner og fettre gifter seg sent, etter mange år sammen, rundt 30årene.

Jeg har drømt om bryllupet og kjolen siden jeg var en liten jente. Er eldst av tre søstre og da jeg vokste opp ble jeg tidlig voksen om måtte ta ansvar, det var småsøskene som fikk mesteparten av den positive oppmerksomheten følte jeg, jeg gjor kansje ting innimellom som ble tolket som negativt. Jeg vil at de andre i familien skal se at jeg er forandret og voksen og det er et bryllup en fin måte å vise det på.

Jeg vil ha en deg som er min, hvor jeg er i senrum og ikke små søskene mine. (er ikke sjalu på dem, ikke deres feil!)

Men dette er ikke hvovedgrunnen sefølgelig! Jeg vil ha noen som er min og som jeg tilhører. Vil vise omverden at vi hører sammen og er en ordentlig egen famlie. Tror dessuten at det skal mer til før noen legger an på en som er gift vs en i forhold. Sefølgelig vil jeg ikke gifte meg før begge er 100% sikker, det er ikke festen jeg er ute etter fordi om det er den jeg har planlagt.

Han er 23 nå og det er begges første seriøse forhold. Hvor stor sjangse er det for at han vil gifte seg om noen år tror dere? Var begge dere instilt på ekteskap fra begynnelsen av, eller kom det senere? Vil dere anbefale ekteskap?

Mitt værste mareritt er å bli skilt, man må sikkert jobbe minst like hardt i et eksteskap som i et forhold, det er jeg forberedt på. Det er snakk om et stort bryllup i løpet av livet, har ikke løst til å bli en slik som gifter seg tre ganger om det skulle skjære seg.

Fortsetter under...

Gjest Mariaaah
Skrevet

Jeg synes at det er helt feil grunner å gifte seg på! Selvfølgelig antar jeg at du elsker ham, men alle de andre begrunnelsene synes jeg bare viser at du IKKE er moden for å gifte deg. Mange drømmer jo sef. om kjoler og en dag som er din osv., men det bør ikke være en av grunnene sånn sett. bestemmer dere dere for å gifte dere er det jo gøy med fin kjole og slikt, men det det bør komme i planleggingen, liksom. Og at en ikke blir lagt an på fordi du er gift, kan nok stemme, men er dere trygge nok på hverandre skulle det ikke gjort noe fra eller til om en av dere blir lagt an på. Dere må være så pass sikre på hverandre, at det ikke betyr noe, før dere gifter dere.

Jeg skjønner jo at det ikke er bare disse grunnene, men etter min oppfatning legger du stor vekt på disse, og da vil du antageligvis ende opp som skuffet. Det er "in" å gifte seg, og mange blir svært skuffet når de innser at ting er akkurat som før når de endelig er gift. Det blir nok en fantastisk dag, men dagen kommer forhåpentligvis uansett, men husk: det er bare èn dag, og etterpå kommer hverdagen. Da ville de vært trist hvis du ser at du giftet deg for tidlig på bakgrunn av en del feil begrunnelser, og det er vanskeligere å komme ut av.

Ikke det at jeg tror det blir sånn for dere, at det blir slutt, men en bør ikke gifte seg på grunn av at "da blir alt så mye bedre". det er en farlig tanke! Du vil ha oppmerksomhet, og vil du ha det er ikke det å gifte seg tingen for å oppnå det.

Lykke til!

Skrevet

Det å gifte seg er faktisk mer enn bryllupsdagen. Den er faktisk helt uviktig i lengden.

Og hvis du er så redd for å bli skilt, burde du absolutt tenke deg bedre om før du gjør det.

Og - det er mye verre å bli skilt enn å dumpe typen eller bli dumpa. Ofte er det barn med i bilde, økonomi spiller inn, Ja, i det hele tatt er det å bli skilt et mareritt for de fleste enten de ønsker det eller ikke.

Gjest god sommer
Skrevet

Hadde enkelt, koselig bryllup. Vi hadde vært sammen i 8 måneder..

Skrevet

Hvis du vil ha en dag med full oppmerksomhet rettet mot deg, og ikke søstrene dine, bør du kanskje heller ha en kjempestor 25-årsdag f.eks.

Gjest Waldemarsen
Skrevet

Her ser vi et eksempel på at for jenter er det selve bryllupsdagen, det å være brud, som er viktigst med å gifte seg.

Ganske patetisk.

Annonse

Gjest malun
Skrevet

Her ser vi et eksempel på at for jenter er det selve bryllupsdagen, det å være brud, som er viktigst med å gifte seg.

Ganske patetisk.

Ja, og alle jenter har det sånn, seffern.

Gjest Waldemarsen
Skrevet

Ja, og alle jenter har det sånn, seffern.

Det finnes nok noen få unntak. Men de er neimen ikke mange.

Gjest hos oss
Skrevet

Det finnes nok noen få unntak. Men de er neimen ikke mange.

Jeg misunner deg ikke omgangskretsen din / referansegrunnlaget ditt.

Heldigvis har jeg et annet.

Gjest Sniff
Skrevet

Synes at nicket ditt forteller mye, da.. Viktigere å fokusere på at man vil være gift enn at man vil ha et flott bryllup! Ikke press din stakkars type til et stort barbie-bryllup bare fordi _du_ gjerne vil ha det...

Gjest Mr Papp
Skrevet

Kjære lille eventyrprinsesse.

Rosene dufter vidunderlig, de hvite duene flakser, gledestårene skvetter og boksene skrangler.

Og kjæresten din er 23 år og i sitt første seriøse forhold.

VÅKN OPP!!!

Gjest malun
Skrevet

Jeg misunner deg ikke omgangskretsen din / referansegrunnlaget ditt.

Heldigvis har jeg et annet.

Samme her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...