Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Fikk ikke egentlig inntrykk av det når jeg leste felleskatalogen, men nå pløyde jeg litt igjennom det raskt.Men skrev de ikke noe om eventuellt å blande med benzo?Det må vel i tilfelle være fordi det virker primært mot depresjon, eller? Sikkert andre her som kan opplyse oss bedre,håper jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962108
Del på andre sider

Gjest Tiggra

Ja helt avgjort,

bedre vil jeg si etter egne erfaringer.

Men dosen må være stor nok. Men til tross for store doser så har den i praksis overhodet ingen bivirkninger i forhold til SSRI.

SSRI preparater er oppskrytt og er en feme som etterhvert vil gi seg. De er blitt lansert nærmest som guds gave, på samme måten som diazepam var det i sin tid.

MAO- hemmere og transmittorsubstansen noradrenalin er sterkt undervurdert.

Men psykiatere som andre har sine kjepphester, og de siste årene har det vært SSRI. Dette til tross av at veldig mange opplever følelse av flathet, nedsatt sexualdrifter, vektøkning og for en god del seponeringsproblemer/ abstinens.

Min erfaring er at Aurorix hjelper godt på både angst, tvang og depresjoner. Aller først virket den på tvang og initativløshet.

Prøv den i en dose på mellom 6 og 900 mg.

Jeg håper bare etterspørrselen ikke blir så lav at man må hamstre, men Norge er jo et lite land da :-)

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962274
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det gjør det nok dessverre ikke.

Dersom en har behov for medisin mot sosial fobi, og av en eller annen grunn ikke kan bruke et Cipralex, Seroxat eller Zoloft, kan det være en god ide å prøve Aurorix. Hos en del gir det god effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962317
Del på andre sider

Gjest Tiggra

Dersom en har behov for medisin mot sosial fobi, og av en eller annen grunn ikke kan bruke et Cipralex, Seroxat eller Zoloft, kan det være en god ide å prøve Aurorix. Hos en del gir det god effekt.

Hm, merkelig svar. Du sier at den både hjelper og hjelper ikke.

Med en slik gardering må du jo få rett.

Den hjelper så det stemmer det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962398
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hm, merkelig svar. Du sier at den både hjelper og hjelper ikke.

Med en slik gardering må du jo få rett.

Den hjelper så det stemmer det.

På gruppenivå er det overveiend sannsynlig at denn hjelper, men en mindre andel enn det som er dokumentert for SSRI.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962478
Del på andre sider

Annonse

Gjest atarax

Fikk ikke egentlig inntrykk av det når jeg leste felleskatalogen, men nå pløyde jeg litt igjennom det raskt.Men skrev de ikke noe om eventuellt å blande med benzo?Det må vel i tilfelle være fordi det virker primært mot depresjon, eller? Sikkert andre her som kan opplyse oss bedre,håper jeg.

Jeg vil takke for de greie svarene jeg fikk! Håper det kan brukes som tillegg til lamictal.Nå går jeg på lamictal og fontex, men er svært plaget med angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962483
Del på andre sider

ink1365380698

Jeg vet ikke, men håper andre kan komme med råd her..... Ville vært interessant... i mitt spørsmål angående aurorix, fikk jeg svar at psykiatikeren her? hadde villet brukt det hvis han ble deprimert??? Så det er vel ikke uten grunn.... Angst og depresjon henger jo sammen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962739
Del på andre sider

ink1365380698

Hei igjen Bugge... Hva er benzo??? du nevnte at det var anbefalt sammen med aurorix....

Og til Tiggra... hjelper det også mot psykosomatiske plager og spenninger..... og hva med vektøking og sex lyst/evne.....

Brukte aurorix en liten

periode for lenge siden, men

husker ikke så mye ?? Tror jeg brukte den for liten tid, og så har det vel noe med dosering.

Grunnen til at jeg brukte den for liten tid var at noen anbefalte anafranil på det sterkeste.....

Og det husker jeg altfor godt...og det var forferdelig...jeg svettet, hadde så hard avføring at jeg blødde hver gang, var totalt frigid, og hadde 3 ukers harde abstinensplager selv etter å ha gått ned på en kvart tablett annehver dag. Brukte 3 måneder på denne nedtrappingen. Enda fikk jeg disse 3 harde ukene. Brukte dem tilsammen i 7 mnd.

Nå har jeg heldigvis aldri vært plaget med panikkangst..., heller genetalisert angst og etterhvert psykosomatiske spenninger som slår meg helt ut i perioder...men altså veldig fysisk....Så kanske anafranil ikke var de rette for meg.

Forsøkene med anafranil og aurorix var før jeg møtte veggen fullstendig for 10 år siden....

Så hadde vel egentlig småplager da i forhold til nå.

Var engstelig---- særlig i forhold til helse.

Men da fikk jeg altså disse forferdelige psykosomatiske plagene....

Etter en tid prøvde jeg seroxat. De fikk meg sengeliggende omtrent i en måned...så svimmel og dårlig ble jeg, da sluttet jeg, og måtte gå gjennom 2 uker med abstinensplager,,,, ilinger gjennom mage og hode... så legen anbefaler meg noe uten serotinin....

Derfor jeg er så interessert i aurorix!!

Noen under her foreslo Remeron.... Har noen erfaringer med dette..... Inneholder denne serotinin??

Etter all denne klagingen har jeg også en solskinnshistorie...

En venn av meg har fått ett helt nytt liv i forbindelse med soloft. Han var ikke synlig deprimert, men hadde store humørsvingninger og var nesten alltid sint og vanskelig i flere år.(sier hans kone) Utad var han "OK"-tok seg sammen...Hadde ikke tegn på depresjon (da mener jeg nedstemthet), bare at han var så forferdelig stresset.... Men så fikk han angst, og begynte heldigvis på zoloft umiddelbart.... og tre uker etter ble han angstfri. Er nå helt harmonisk, og sinne og stress er vekk.... Eneste bivirkning for ham er mangel på sexlyst, men det sier han han kan leve med. Han har en forståelsesfull kone, som er glad for å ha fått tilbake den mannen hun engang ble glad i....og ikke en sint furie, som hun måtte leve meg i mange år.... Håper bare at det varer etter at han slutter... han har brukt dem i ett år nå, og skal bruke dem enda ett....

Håper denne historien kan være til hjelp for andre også. Depresjon kan slå ut i sinne og aggresjon.... så de med store humørsvingninger burde prøve ett eller annet....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962827
Del på andre sider

Gjest gruffalo

Hei igjen Bugge... Hva er benzo??? du nevnte at det var anbefalt sammen med aurorix....

Og til Tiggra... hjelper det også mot psykosomatiske plager og spenninger..... og hva med vektøking og sex lyst/evne.....

Brukte aurorix en liten

husker ikke så mye ?? Tror jeg brukte den for liten tid, og så har det vel noe med dosering.

Grunnen til at jeg brukte den for liten tid var at noen anbefalte anafranil på det sterkeste.....

Og det husker jeg altfor godt...og det var forferdelig...jeg svettet, hadde så hard avføring at jeg blødde hver gang, var totalt frigid, og hadde 3 ukers harde abstinensplager selv etter å ha gått ned på en kvart tablett annehver dag. Brukte 3 måneder på denne nedtrappingen. Enda fikk jeg disse 3 harde ukene. Brukte dem tilsammen i 7 mnd.

Nå har jeg heldigvis aldri vært plaget med panikkangst..., heller genetalisert angst og etterhvert psykosomatiske spenninger som slår meg helt ut i perioder...men altså veldig fysisk....Så kanske anafranil ikke var de rette for meg.

Forsøkene med anafranil og aurorix var før jeg møtte veggen fullstendig for 10 år siden....

Etter en tid prøvde jeg seroxat. De fikk meg sengeliggende omtrent i en måned...så svimmel og dårlig ble jeg, da sluttet jeg, og måtte gå gjennom 2 uker med abstinensplager,,,, ilinger gjennom mage og hode... så legen anbefaler meg noe uten serotinin....

Noen under her foreslo Remeron.... Har noen erfaringer med dette..... Inneholder denne serotinin??

En venn av meg har fått ett helt nytt liv i forbindelse med soloft. Han var ikke synlig deprimert, men hadde store humørsvingninger og var nesten alltid sint og vanskelig i flere år.(sier hans kone) Utad var han "OK"-tok seg sammen...Hadde ikke tegn på depresjon (da mener jeg nedstemthet), bare at han var så forferdelig stresset.... Men så fikk han angst, og begynte heldigvis på zoloft umiddelbart.... og tre uker etter ble han angstfri. Er nå helt harmonisk, og sinne og stress er vekk.... Eneste bivirkning for ham er mangel på sexlyst, men det sier han han kan leve med. Han har en forståelsesfull kone, som er glad for å ha fått tilbake den mannen hun engang ble glad i....og ikke en sint furie, som hun måtte leve meg i mange år.... Håper bare at det varer etter at han slutter... han har brukt dem i ett år nå, og skal bruke dem enda ett....

Håper denne historien kan være til hjelp for andre også. Depresjon kan slå ut i sinne og aggresjon.... så de med store humørsvingninger burde prøve ett eller annet....

Ang. remeron og tolvon har jeg hørt at de er god mot angsten, men er også god til å gi dårlige bivirkninger som uvelhet, trøtthet, rastløshet oppgitthet og et veldig ubehag gennerelt så denne medisinen er nok ikke like god på alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962951
Del på andre sider

ink1365380698

Ang. remeron og tolvon har jeg hørt at de er god mot angsten, men er også god til å gi dårlige bivirkninger som uvelhet, trøtthet, rastløshet oppgitthet og et veldig ubehag gennerelt så denne medisinen er nok ikke like god på alle.

Ok... da går jeg ut i fra at aurorix...er den snilleste, for oss som ikke tåler så mye bivirkninger.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-962984
Del på andre sider

Bugge1365380662

Brukte aurorix en liten

Heisan!Nei,jeg skrev ikke at det var anbefalt å blande med et benzodiazepin,men i noen tilfeller kunne det være en løsning.

Søk på felleskatalogen, og deretter aurorix, så får du

selv se hva de skriver om det.

Kjente benzodiazepiner er vival,valium,og det er et syntetisk fremstillet stoff med stor avhengighetsfare knyttet til seg.Søk på ordet benzodiazepiner og se hva som kommer opp.

Ellers er det sarotex som i følge min psykiater er bra å forsøke hvis en har mye smerter.Men det er i samme gruppe som anafranil. Hilsen bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-963147
Del på andre sider

Gjest pilleguri

Så.. virker den like godt på sosial fobi som SSRI, men ikke på andre angstformer, eller virker den likt på alle typer angt, jamt dårligere enn ved SSRI?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150827-aurorix-igjen/#findComment-963492
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...