Gjest JTV Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Etter å hatt fri fra håndball i ca 4 år, startet jeg på igjen for ca ett halvt år siden. Allerede etter en halv time med trening merket jeg smerter i føttene. PÅ innersida og bakover i hælene. Ikke midt på hælen men på kanten .(Mon tro om du skjønner??) Jeg fortsatte treningen i god tro om at det bare var innkjøring av nye sko. Dagene etter treningene var så ille at jeg ikke turte å tråkke "beint" ned på foten. Var med lege og hun mente det var betenelse, kunne sette kortison , men jeg ville ikke på det tidspunktet. Lurte også på å sende meg til rtg men pga at det var begge hæler så var det usansynlig at det var brudd.Gikk på voltarenkur og ei salve uten bedring. Oppsøkte fotterapaut som meinte det skyldtes plattfot. Kjøpte noen oppbygde såler av henne, men har ikke blitt noe bedre. Føler meg svært hemmet av dette og unngår all form for trening for å spare føttene til jobben.(sykepleier) Syntes smertene virker værst om morgenen og værst når jeg ikke har på meg sko/tøfler. Alle tips og råd mottaes med stor takk. Bør jeg få kortison?? Kan fysioterapi hjelpe?? Jeg er jo bare 26 år og noe må det nå være da smertene har vært der i over ett halvt år??!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 -jtv. Dette hørtes temmelig uvanlig ut. Forstår jeg deg rett, kom smtertene i hælene etter svært liten belastning og det har vedvart ett halvt års tid. Enten må det sitte i betente fettputer under hælen eller i beinhinna. Vanlig rtg. us. vil kanskje ikke si så mye, men MR rtg. tatt av den ene, er et forslag. Hvis man ellers har reumatiske tendenser med også vondt andre steder på kroppen, er det det en ide å sjekke dette ut med diverse blodprøver. Men uansett, bruk myke innleggsåler i skoene slik at hælene blir mest mulig skånet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amynat Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg har hatt plager med hælsmerter periodevis fra jeg var tenåring. For et halvt år siden kom smertene igjen, men sterkere og mer langvarig, over flere måneder. Smertene satt på meg bake på hælen. Jeg merket forverring om jeg gikk på flatt gulv, og måtte bruke innesko hjemme. Det var også verst om morgenen, før jeg fikk "myket opp" føttene. Jeg var i røngten og fikk bekreftet at det dreide seg om en hælspore. Nå bruker jeg hælsåler i alle sko, og innesko med litt hæl hjemme. Det hjelper, og smertene kommer tilbake bare jeg går meg en liten tur i sko uten myk hælsåle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marus1365380733 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 høres ut som meg....endelig ser jeg noen som har det samme..legen min vil sette kortison og i siste innstans operere(da får man arrvev og det vil komme tilbake har jeg hørt)jeg har bitt tenna sammen og gått med gelesåler,knasket reseptbelagt smertestillende i lang tid,men nå har jeg håp! sjekk ut heelspur på nettet,jeg har i hvertfall bestil dette spesielle kosttilskuddet fra usa...snakket med en amerikansk jordmor som vi har fått inn i familien,og hun sa at de fleste fikk hjelp av dette tilskuddet! enn så lenge så pøser jeg på med kalsium fra helsekosten,må være den med halvparten magnesium og i tillegg fiskeoljekapsler all amss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marus1365380733 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg har hatt plager med hælsmerter periodevis fra jeg var tenåring. For et halvt år siden kom smertene igjen, men sterkere og mer langvarig, over flere måneder. Smertene satt på meg bake på hælen. Jeg merket forverring om jeg gikk på flatt gulv, og måtte bruke innesko hjemme. Det var også verst om morgenen, før jeg fikk "myket opp" føttene. Jeg var i røngten og fikk bekreftet at det dreide seg om en hælspore. Nå bruker jeg hælsåler i alle sko, og innesko med litt hæl hjemme. Det hjelper, og smertene kommer tilbake bare jeg går meg en liten tur i sko uten myk hælsåle. sjekk ut heelspur på nettet,fikk høre fra noen i usa at dette kosttilskuddet hjelper u t r o l i g bra! jeg har bestilt det og får det i slutten av august-det er kalsium og diverse andre saker,i mens pøser jeg på med kalsium/magnesium fra helsekosten og pikasol i store doser....ingen som skjønner hvor vont dette er..! la meg høre hvordan det går ,så skal jeg rapportere om resultatet etter hvert. både fysioterapeuten og manuell terapeuten er meeget sleptiske til operasjon...og jeg stoler mere på dem enn på dr.skalpell! .. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.