Gå til innhold

Hva gjør jeg hvis han nekter å flytte ?

Anbefalte innlegg

Gjest føre var
Skrevet

Jeg kommer til å kaste ut samboeren. (Ref. "Hva skal jeg gjøre med samboeren" på Samlivsforum).

Jeg er redd han nekter. Leiligheten er min alene. Hva kan jeg gjøre hvis han enten nekter å flytte, eller nekter å sende flyttemelding ?

Jeg vil gjerne både bli kvitt ham, og få de økonomiske rettighetene jeg har som alenemor. Det trenger jeg, når jeg skal forsørge barna alene.

Skrevet

Nå spør du mer enn ti vise kan svare :o)

Jeg brukte to år på å få ut førstemann og et år på å få ut andremann. Tilslutt gikk jeg til svigermor og fortalte problemet (begge gangene) og da gikk det i boks.

Kjenner flere med det problemet så jeg håper du får noen gode løsninger her.

Gjest Persille
Skrevet

Det er ikke noe du kan gjøre...

Å få han til fysisk å flytte ut er vanligvis ikke noe problem, situasjonen blir jo uutholdelig ellers, og jeg antar at dette ikke kommer som noen overraskelse på ham.

Ellers er man pliktig å melde flytting innen åtte dager etter at man har flyttet ut, slik er loven. Gjør man ikke det begår man lovbrudd.

Men, det finnes unntak.

Dersom han vil ha foreldreretten til barna, vil han antagelig ikke melde flytting. Da kan han melde flytting på både seg og barna, uten din signatur, så vil han få avslag på den, så må han sende inn en klage og forklare hvorfor din signatur mangler, deretter oppretter ligningskontoret en sak på det.

Når saken er opprettet, vil det etter seks mndr bli avgjort om de tvangsflytter barna med ham, eller om de bare flytter ham alene.

Dersom dere da har blitt enige om en avtale, vil jo ikke dette være nødvendig.

Men rent teknisk tror jeg ikke det er noe du kan gjøre for å tvinge ham til å flytte, det er jo hans hjem også, selv om du eier det. Og dere har barn sammen, så det er faktisk ikke bare opp til deg. Det er jo ikke sikkert han har noe sted å dra f.eks?

Uansett; lykke til =)

Skrevet

Nå spør du mer enn ti vise kan svare :o)

Jeg brukte to år på å få ut førstemann og et år på å få ut andremann. Tilslutt gikk jeg til svigermor og fortalte problemet (begge gangene) og da gikk det i boks.

Kjenner flere med det problemet så jeg håper du får noen gode løsninger her.

jøss! :-)

kan man ikke bare dra huset fullt av elskere eller no' sånt, og så be han servere? - ingen mann ville vel bodd der mer enn 2 minutter til da?

.......fleiper.....

Skrevet

jøss! :-)

kan man ikke bare dra huset fullt av elskere eller no' sånt, og så be han servere? - ingen mann ville vel bodd der mer enn 2 minutter til da?

.......fleiper.....

Ikke ungene heller, tror jeg ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...