Gå til innhold

Skattepengene mine!!

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg trodde jo jeg hadde fått skattepengene mine, men det viste seg å være lønn som kom litt tidligere. Nå har alle jeg har snakket med som skatter til samme kommune som meg fått de (de fikk de på fredag 18.), men ikke jeg! Har de glemt meg eller? Har fått brev i posten og greier om at de kommer til å overføre de. Hender det at noen får det senere? Hva hvis de har glemt meg?

Trenger de pengene helst for lenge siden, men HVERTFALL før 1.juli!

Skrevet

Ring å hør da vel. Vi fikk baksmell vi, og det var ikke noe gøy.

Gjest har fått pengene jeg også
Skrevet

Du har ikke gjort såpass store endringer på selvangivelsen at du ikke får pengene dine før til høsten da ?

Gjest petrinem
Skrevet

Ring og spør!

Jeg ringte nettopp likningskontoret for å etterlyse våre skatteoppgjør, og fikk da beskjed om at vi ikke fikk før til høsten. Vi skulle ha mottatt brev om dette, noe vi ikke har gjort. Men likningskontoret trodde ikke det kunne være noe galt med deres utsendelse; "det var nok snarere postverket som hadde rotet bort begge brevene" - mente damen...

Gjest Daisy
Skrevet
  shandy skrev (På 23.6.2004 den 6.44):

Ring å hør da vel. Vi fikk baksmell vi, og det var ikke noe gøy.

Ja, blir vel nødt til det. Lurte bare på om noen hadde erfaringer. Er redd for at de ikke kommer på lenge jeg nå! Byråkrati vet du!

Gjest Daisy
Skrevet
  har fått pengene jeg også skrev (På 23.6.2004 den 6.56):

Du har ikke gjort såpass store endringer på selvangivelsen at du ikke får pengene dine før til høsten da ?

Nei, har ikke gjort noen endringer.

Har fått det brevet i posten og...

Gjest Daisy
Skrevet
  petrinem skrev (På 23.6.2004 den 7.18):

Ring og spør!

Jeg ringte nettopp likningskontoret for å etterlyse våre skatteoppgjør, og fikk da beskjed om at vi ikke fikk før til høsten. Vi skulle ha mottatt brev om dette, noe vi ikke har gjort. Men likningskontoret trodde ikke det kunne være noe galt med deres utsendelse; "det var nok snarere postverket som hadde rotet bort begge brevene" - mente damen...

Men jeg har jo fått brev om at de blir satt inn på konto nå. Datert 18.juni.

Gjest er du skyldig noe til kommunen, så holder de tilbake pengene
Skrevet
  Daisy skrev (På 23.6.2004 den 8.13):

Men jeg har jo fått brev om at de blir satt inn på konto nå. Datert 18.juni.

Åja så du har fått utskriften om hvor mye du får igjen .....

Ei her på jobb, fikk også stopp på skattepengene en gang, det viste seg at gubben hadde glemt å betalt en kommunal regning, derfor holdt de tilbake pengene for å betale den .....

Gjest Daisy
Skrevet
  er du skyldig noe til kommunen, så holder de tilbake pengene skrev (På 23.6.2004 den 8.18):

Åja så du har fått utskriften om hvor mye du får igjen .....

Ei her på jobb, fikk også stopp på skattepengene en gang, det viste seg at gubben hadde glemt å betalt en kommunal regning, derfor holdt de tilbake pengene for å betale den .....

Tviler jeg sterkt på. Leier bolig og står registrert i folkeregisteret hos foreldrene mine. Da er det vel ingen kommunale avgifter jeg skal betale som jeg ikke har fått opplyst?

Skrevet
  Daisy skrev (På 23.6.2004 den 8.25):

Tviler jeg sterkt på. Leier bolig og står registrert i folkeregisteret hos foreldrene mine. Da er det vel ingen kommunale avgifter jeg skal betale som jeg ikke har fått opplyst?

Har du mottatt sosialhjelp e.l. i løpet av skatteåret, så blir pnegene også holdt igjen.

Ring kemneren og spør om hvor pengene gikk du!

mvh

Gjest Daisy
Skrevet
  SoriaMoria skrev (På 23.6.2004 den 8.39):

Har du mottatt sosialhjelp e.l. i løpet av skatteåret, så blir pnegene også holdt igjen.

Ring kemneren og spør om hvor pengene gikk du!

mvh

Heller ikke motatt sosialhjelp.

Men jeg har ringt, og det kommer av en gammel reskatt jeg hadde fått utsatt pga studier og helt glemt. Sukk.

Gjest kjedelige greier
Skrevet
  Daisy skrev (På 23.6.2004 den 9.06):

Heller ikke motatt sosialhjelp.

Men jeg har ringt, og det kommer av en gammel reskatt jeg hadde fått utsatt pga studier og helt glemt. Sukk.

så dumt da :o(

Gjest Daisy
Skrevet
  kjedelige greier skrev (På 23.6.2004 den 9.19):

så dumt da :o(

Veldig dumt skal jeg si deg.

Skrevet

Du har ikke Postbanken vel? da vil det nok dessverre ta noen dager. De sitter på pengene i mange dager for å tyne ut mest mulig rente av pengene dine. Det er en helvetes bank i slike tilfeller.

Gjest Daisy
Skrevet
  mrxx skrev (På 23.6.2004 den 11.30):

Du har ikke Postbanken vel? da vil det nok dessverre ta noen dager. De sitter på pengene i mange dager for å tyne ut mest mulig rente av pengene dine. Det er en helvetes bank i slike tilfeller.

Nei, hadde postbanken før. Drittbank. Fikk jo lønn flere dager etter alle de andre.

Men jeg fant feilen - en gammel restskatt jeg har glemt he he

Gjest les tråden, grunnen er funnet
Skrevet
  mrxx skrev (På 23.6.2004 den 11.30):

les tråden du, de holder tilbake pengene pga gammel gjeld

Skrevet
  Daisy skrev (På 23.6.2004 den 11.37):

Nei, hadde postbanken før. Drittbank. Fikk jo lønn flere dager etter alle de andre.

Men jeg fant feilen - en gammel restskatt jeg har glemt he he

Huffda, leste det etter at jeg hadde postet innlegget. Det er noe dritt, dette var vel penger du hadde planlagt brukt til ett eller annet vil jeg tro.

Gjest Daisy
Skrevet
  mrxx skrev (På 23.6.2004 den 11.48):

Huffda, leste det etter at jeg hadde postet innlegget. Det er noe dritt, dette var vel penger du hadde planlagt brukt til ett eller annet vil jeg tro.

Ja, det var nok det. Husleie nærmere bestemt, he he. Jaja, betyr bare at det ikke blir så mye ferie på meg i sommer likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...