Gå til innhold

Kemneren!

Gjest for tråden anonym&forgjeldet!

Anbefalte innlegg

Gjest for tråden anonym&forgjeldet!
Skrevet

Noen som vet hvor mye en har rett tilå ha igjen av inntekten sin etter tvungent trekk fra namsmann?

Jeg har prøvd å søke, men finner ikke det ut.

Jeg har fått lønnstrekk på 1800 kr (grunnet ubetalt studielån), men jeg tjener ikke mer en max 10-12 tusen, og sitter igjen med en 8-9 etter skatt.

Av dette har jeg 5500 i husleie.

Kan jeg opplyse om utgifter til internett, mobil, linser,prevensjon og katt og slikt (i tillegg til strøm, mat, tvungen kabeltv avgift og et minimum av klær) eller er det ramlende uinteressant om folk som har gjeld klarer å holde seg med slikt?

Tusen takk for svar, om noen vet.

Gjest serenio
Skrevet

Jeg vil tro (men jeg vet ikke) at kemneren driter langt i om du har råd til å betale internet og kabeltv og ha katt, bare de får pengene sine. Du kan jo bare leve på makaroni og kjærlighet? *trøste*

mil1365380270
Skrevet

Husker ikke minstebeløpet.

Ring kemneren. Da tror jeg du får et skjema, der du fører opp utgiftene dine (det er spesifisert hva du skal føre opp).

Det lille regnestykket viser hvor mye du har igjen, som de kan kreve inn hver måned.

Pus og mobil er nok unødvendig utstyr, i følge kemneren :-)

Tror de som regel er veldig greie med å dele opp ratene, sånn at du skal overleve. Det er ikke i deres interesse at du skal gå konkurs.

Gjest sandex
Skrevet

Du må vel kanskje kutte utgifter som du ikke "må" ha?!

Sånn som internett og mobil?!

skorpionfisken
Skrevet

Du må vel kanskje kutte utgifter som du ikke "må" ha?!

Sånn som internett og mobil?!

Det er klart man MÅ ha internett og mobil. (Jeg er seriøs).

Det man ikke trenger er fasttelefon, den suger penger ut av folk....

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Namnsmannen går som regel ikke inn å trekker om det ikke skulle være dekning for det, om du ikke er under gjeldsordning så kan du ikke leve etter satsene til politiet men de satsene de har på sosialkontoret, der regner de ikke med telefon, mobil, internett, kabel og klær, det kommer utenom livsopphold!!!

Kan hende du må flytte også til en billigere plass da 5500 er mer enn hva de betaler for en enslig person (sett ut i fra)

Velkommen til de fattiges verden:) Det er et helvete men du blir vandt til det!:)

Gjest sandex
Skrevet

Det er klart man MÅ ha internett og mobil. (Jeg er seriøs).

Det man ikke trenger er fasttelefon, den suger penger ut av folk....

Du TRENGER ikke internett og mobil :) Men det er GODT å ha det! En viss forskjell der...

Faktisk trenger man ikke en pus heller - og man trenger heller ikke prevansjon (man kan bli avholds) :) Men det er godt å ha...

Så det så!!

Gjest Heksia
Skrevet

Du TRENGER ikke internett og mobil :) Men det er GODT å ha det! En viss forskjell der...

Faktisk trenger man ikke en pus heller - og man trenger heller ikke prevansjon (man kan bli avholds) :) Men det er godt å ha...

Så det så!!

Jo, altså : Katt er nødvendig! Tenk å sammenligne katten med internett og mobil ;-) Katten min er det siste jeg ville gitt fra meg (vel, kanskje ungene er det helt siste...)

Gjest sandex
Skrevet

Jo, altså : Katt er nødvendig! Tenk å sammenligne katten med internett og mobil ;-) Katten min er det siste jeg ville gitt fra meg (vel, kanskje ungene er det helt siste...)

Jo da - skjønner deg godt, jeg :) Men katten trenger ikke koste mye den.. spiser vel mye restemat, trenger jo ikke kjøpe kattemat :) Så der gikk grensen - det er jeg enig i!

Gjest Sniff
Skrevet

Jo da - skjønner deg godt, jeg :) Men katten trenger ikke koste mye den.. spiser vel mye restemat, trenger jo ikke kjøpe kattemat :) Så der gikk grensen - det er jeg enig i!

*Mjau*

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Så det så!!

Dyr er terapi:)

Det er masse man ikke trenger, som internett og mobil (hadde det ikke vært for at det er inn i leigen med meg, ja så hadde jeg måtte avstå fra nettet:( Angst!!!)

Mobil kan være billig om man bare har kontantkort og ikke ab da blir det dyrt i lengden..

Når man har dårlig råd, så er det et par (mange) ting man må avstå, da jeg gikk på sosialen for noen år siden, ba de meg selge de jeg hadde av verdier, alt fra bunaden min til tv og stereo, vaskemaskinenen min, skinnjakken jeg fikk i julegave osv osv, alt jeg hadde av verdi, jeg måtte flytte til en pitteliten hybel, og leve fra hånd til munn ganske lenge (gjør det fortsatt idag, men nekter å la sossen hjelpe meg da de kun er ute etter å kontrollere deg og forbruket ditt)

Her fikk jeg da lovnader om at strøm og div nødvendigheter skulle betales av dem... men ble det gjort, nei fordi jeg sitter nå med masse av gjeld på nødvendige ting som strøm, og husleier (var en stund jeg kun hadde 300kr uka og det var det) som forlengst har gått til innkasso og blitt noen tusen mere og øker stadig...

Det er ingen spøk å være fattig i norge idag, tro meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...