Gå til innhold

H&M str 32?!

Anbefalte innlegg

Gjest serenio
Skrevet

Jeg og datteren min var ute for å se på litt klær, og vi fant noen topper i str 32. De var faktisk helt passe til henne. Problemet er at hun er 10 år, normalt slank og uten antydning til pupper. Er det ikke noe gærnt her et sted? *klør meg i hodet*

Gjest helt vilt
Skrevet

JOOO

det er vel akkurat dette årets misse-kandidat tok opp for ca 14 dager siden !!!

laguna1365380434
Skrevet

De størrelesene må bare variere sykt.

Jeg har diskutert dette med størrelser før. Folk synes de er så små. Er jeg gal, tro?

Jeg er antagelig sju ganger større en din ti årige datter, jeg har tilløp til flesk, og jeg har pupper. Allikevel hender det at jeg går i str 34 (altså 1 nr større?) Stort sett 36, men altså 34 er noen ganger det som skal til.

Jeg blir derfor veldig mystifisert av det faktum at damer som er mindre enn meg har klær. Handler de på barneavd? Har de egen skredder? Er størrelsene helt tilfeldig plassert?;)

Jeg klør meg også litt i hodet når det blir diskusjon om klesstørrelser! ;)

Når det er sagt, synes jeg det er litt snevert at mange av de fineste tingene hos f.eks H&M kun er å få i str 36-40. Jeg regner jo med at de hadde fått solgt litt mer om de hadde flere størrelser å tilby.

:-)

Skrevet

Størrelsene til h&m varier jo mellom 32-46 for min kropp.. jeg er liten (160cm) men veier litt mye..

Virker som om str. er i hytt og pine!

Henriette1365380130
Skrevet

jeg synes alt det oppstyret om for små størrelser egentlig er ganske tåpelig, hva skal vi som faktisk er så små gå i hvis de ikke hadde vært der?! Man trenger ikke å være 10 år, uten pupper eller anorektisk for å passe 32 på H&M, jeg er 18, er absolutt ikke syltynn og er overlykkelig hver gang jeg finner topper i størrelser 32 eller xs, for da slipper jeg å gå i for store klær. Såeh,det finnes små mennesker også, og vi trenger ikke å være syke for å være det heller :)

Gjest serenio
Skrevet

jeg synes alt det oppstyret om for små størrelser egentlig er ganske tåpelig, hva skal vi som faktisk er så små gå i hvis de ikke hadde vært der?! Man trenger ikke å være 10 år, uten pupper eller anorektisk for å passe 32 på H&M, jeg er 18, er absolutt ikke syltynn og er overlykkelig hver gang jeg finner topper i størrelser 32 eller xs, for da slipper jeg å gå i for store klær. Såeh,det finnes små mennesker også, og vi trenger ikke å være syke for å være det heller :)

Jeg syns bare det høres rart ut at du som har en normal 18-årig kropp bruker like store klær som en 10-åring. Jeg mener ikke dermed å si at DU er syk. Og jeg er helt enig, for store klær er ikke noe gøy! :o)

serendipity
Skrevet

Nei egentlig så "henger det vel på greit". Gjennomsnittet bruker vel. str. 38 / 40, og da kan det vel stemme at en 10-åring bruker 3 - 4 str. mindre. Det som jeg reagerer på er at det legges opp til at 10-åringer skal handle på voksen avedelingen.Det finnes ikke SÅÅÅÅ mange voksne som bruker str. 32..

Skrevet

Nei, det skulle vel ikke være så gæærn`t. Jeg er snart 38 og bruker 34-36 om sommeren. 38. om vinteren, da jeg liker å drukne litt i store gensere.

Datteren min på 13 låner ofte mine klær,spesielt topper. Buksene kan hun ikke bruke enda.

Skrevet

Problemet er bare det at det ofte kun finnes små klær i typiske butikker for unge folk. Det blir ikke laget "kule" bukser i større størrelser, for eieren ville ikke reklamert for merket med sin såkalte store kropp.

Det er helt normalt å være slank og smalbygd, og det er også helt normalt å være slank, høy og ha kraftig benbygning. Men det siste er visst ikke så "kult". Og jeg har selv merket at den samme størrelsen jeg har brukt i årevis er mindre i enkelte butikker enn det den har brukt å være.

Skrevet

JOOO

det er vel akkurat dette årets misse-kandidat tok opp for ca 14 dager siden !!!

Ja,og der ble spesielt bik-bok kritisert.

Hadde ikke bik-bok hatt så trange bukser,så hadde det vært veldig vanskelig å finne bukser som både var trange nok og lange nok til min 13-åring.

Gjest Daisy
Skrevet

Problemet er bare det at det ofte kun finnes små klær i typiske butikker for unge folk. Det blir ikke laget "kule" bukser i større størrelser, for eieren ville ikke reklamert for merket med sin såkalte store kropp.

Det er helt normalt å være slank og smalbygd, og det er også helt normalt å være slank, høy og ha kraftig benbygning. Men det siste er visst ikke så "kult". Og jeg har selv merket at den samme størrelsen jeg har brukt i årevis er mindre i enkelte butikker enn det den har brukt å være.

Det har jeg også merket. Har faktisk en bukse fra Vero Moda i str. 36 som passer. Men nå forrige gang jeg skulle kjøpe dongribukse der passet ikke den største størrelsen! På BikBok måtte jeg kjøpe XL, og jeg er ikke overvektig!

Hadde lyst til å slenge buksa på disken og spørre ekspeditøren om hun syntes jeg var tjukk. Men det er jo ikke hennes feil.

Skrevet

Det har jeg også merket. Har faktisk en bukse fra Vero Moda i str. 36 som passer. Men nå forrige gang jeg skulle kjøpe dongribukse der passet ikke den største størrelsen! På BikBok måtte jeg kjøpe XL, og jeg er ikke overvektig!

Hadde lyst til å slenge buksa på disken og spørre ekspeditøren om hun syntes jeg var tjukk. Men det er jo ikke hennes feil.

Vær så snill, ikke snakk om BikBok. Det er knapt noen butikk jeg føler meg tjukkere i enn på der. Det vil si, det finnes et par andre også.

Jeg er så drittlei av å ha hofter, det er visst fryktelig umoderne.

Kanskje jeg skal høvle av litt.

Gjest Daisy
Skrevet

Vær så snill, ikke snakk om BikBok. Det er knapt noen butikk jeg føler meg tjukkere i enn på der. Det vil si, det finnes et par andre også.

Hadde kanskje vært noe, det. Hoftene som er problemet hos meg og. Og jeg har ikke store hofter i det hele tatt. Men jeg har kvinnelige hofter - ingen rett strek

Skrevet

De fleste voksne føler seg vel tykke der.

Men det er jo fint at de har butikker for lange tynne tenåringer UTEN hofter også da.

Skrevet

Hadde kanskje vært noe, det. Hoftene som er problemet hos meg og. Og jeg har ikke store hofter i det hele tatt. Men jeg har kvinnelige hofter - ingen rett strek

Og rumpa mi er, som tidligere sagt, ingen gutterumpe. Det er for galt at jeg skal føle meg tjukk når jeg ikke er det.

Og shoppe med venninner som er smalbygde er slettes ikke noe gøy.

Skrevet

De fleste voksne føler seg vel tykke der.

Men det er jo fint at de har butikker for lange tynne tenåringer UTEN hofter også da.

Jeg husker med skrekk ei jente jeg så i fjor. Hun var kanskje 12-13 år, lang og med svært lange bein. Hun var så radmager og smalbygd at jeg nesten fikk vondt av å se på.

MEN, jenta hadde på seg en MissSixtybukser som satt perfekt. Det som sjokkerte meg mest var ikke at jenta var tynn, men at det faktisk ble produsert bukser som satt perfekt på en så tynn kropp.

Og selv om MissSixty er blitt fjortisklær, så er det jo i grunn et merke for voksne. Det er tross alt ikke barneklær.

Skrevet

Jeg husker med skrekk ei jente jeg så i fjor. Hun var kanskje 12-13 år, lang og med svært lange bein. Hun var så radmager og smalbygd at jeg nesten fikk vondt av å se på.

MEN, jenta hadde på seg en MissSixtybukser som satt perfekt. Det som sjokkerte meg mest var ikke at jenta var tynn, men at det faktisk ble produsert bukser som satt perfekt på en så tynn kropp.

Og selv om MissSixty er blitt fjortisklær, så er det jo i grunn et merke for voksne. Det er tross alt ikke barneklær.

Javel,høres ut som det kunne vært meg det,da jeg var i den alderen. Det er litt arvelig sånne ting,og ikke så mye man kan gjøre med.

Og selv om man er tynn så vil man veldig gjerne følge moten i den alderen.

Nå er ikke min datter så radmager som jeg var i den alderen,men hun er høy og slank.

Dessuten er det viktig for henne og ha bukser som sitter litt tett (men ikke pølseskinn),og det har hun problemer med å finne på h&m,fordi dem blir for korte.

Skrevet

Og rumpa mi er, som tidligere sagt, ingen gutterumpe. Det er for galt at jeg skal føle meg tjukk når jeg ikke er det.

Og shoppe med venninner som er smalbygde er slettes ikke noe gøy.

Du vet at du ikke er tjukk, men får likevel komplekser når du ikke kommer inn i en bukse.

Akkurat dette har jeg litt problemer med å forstå.

Regner med at du ikke er noen tenåring,så hvorfor ikke bare la være å gå på bik-bok da?

Skrevet

Du vet at du ikke er tjukk, men får likevel komplekser når du ikke kommer inn i en bukse.

Akkurat dette har jeg litt problemer med å forstå.

Regner med at du ikke er noen tenåring,så hvorfor ikke bare la være å gå på bik-bok da?

Tror ikke helt vi skjønner hverandres problem.

BikBok faktisk har mye pene klær også, ikke bare fjortisklær.

Gjest Sniff
Skrevet

Javel,høres ut som det kunne vært meg det,da jeg var i den alderen. Det er litt arvelig sånne ting,og ikke så mye man kan gjøre med.

Og selv om man er tynn så vil man veldig gjerne følge moten i den alderen.

Nå er ikke min datter så radmager som jeg var i den alderen,men hun er høy og slank.

Dessuten er det viktig for henne og ha bukser som sitter litt tett (men ikke pølseskinn),og det har hun problemer med å finne på h&m,fordi dem blir for korte.

Ja, buksene er sjelden lange nok i voksen-butikker til datteren min - hvis ikke de er for store rundt livet, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...