Gå til innhold

bakterie spray??

Anbefalte innlegg

Gjest mor i sep
Skrevet

finnes det en spray eller noe lingnende som viser bakterier?

har en bror som er 22år og av en eller annen grunn driter han i bakteriene som svermer rundt ham.

når han driter, pisser, nyser,hoster,piller i nesen, ja i det heletatt, så vasker han seg ikke på hender, men det å grabbe over ALT, ja det kan han.

(han er ikke tilbakestående eller noe slikt)

han er rett og slett en vandrende sykdom!

jeg har prøvd å fortelle ham om at det der er helsefarlig for han og andre, men da ender det somregel opp med hyling og skriking!

ikke så appetittelig å spise mat som han har laget eller drikke av glass som han har tatt på, når jeg vet at han har vært på do og tørket seg i ræven.

selv er jeg ikke så nøye med å holde alt rent og vasker dag inn og dag ut, men dette med hygienen er faktisk viktig.

og spesiellt nå når jeg venter barn også.

ikke faen om jeg slipper ungen min inn til ham når unger har som sin ting å stikke alt i munnen...nei takk!

så er det noe jeg kan kjøpe for å vise ham disse bakteriene?

jeg så liksom for meg en slik spray som avgir en farge hvor det er bakterier når jeg sprayet i vei..

finnes dette eller er det bare en ren ønske tenking?

er små hysterisk og vil ha en stopper for dette snarest.

nå er han forkjølet i tilleg og hoster rundt seg uten å holde seg for munnen og snyter seg i løse luften.

blir kvalm av hele greien!!!

Skrevet

Trenger du å ha så mye med broren din å gjøre da? Han lever vel sitt eget liv? Men ellers er jeg enig at oppførselen hans høres discusting ut.

Gjest mor i sep
Skrevet

Trenger du å ha så mye med broren din å gjøre da? Han lever vel sitt eget liv? Men ellers er jeg enig at oppførselen hans høres discusting ut.

jeg har bare en bror og en far igjen så at vi tre passer på hverandre er bare normalt.

og nå når jeg får min egen lille familie så kan jeg ikke vie så mye av min tid til dem. det er slitsomt.

Skrevet

Er du klar over at kroppen din til enhver tid inneholder ca. seks kilo bakterier ? De fleste av dem gode og nyttige.

Så selv om du skulle få tak i en slik spray, ville den bevise lite.

Gjest mor i sep
Skrevet

Er du klar over at kroppen din til enhver tid inneholder ca. seks kilo bakterier ? De fleste av dem gode og nyttige.

hadde nå håpet på at jeg fikk vist ham hvor alvorlig dette var jeg.

når jeg entrer hans leilighet lukter det vondt og en kan nesten se bakteriene bevege seg.

jeg gjorde en test en gang.

jeg tok en hvit klut med salmiak og gnikket på baderoms håndtaket og fy faen!!

og tenke seg til at han skal en dag kose med sin niese og overføre både det ene og det andre er ikke så fristende akurat.

*dikke dikke med drit på fingen* ÆSJ!

Gjest Daisy
Skrevet

Aha! Da veier jeg jo 6 kilo mindre. Sånn egentlig. Og hvis vi trekker fra håret også, har jeg jo egentlig idealvekt ;o)

Gjest Sniff
Skrevet

Aha! Da veier jeg jo 6 kilo mindre. Sånn egentlig. Og hvis vi trekker fra håret også, har jeg jo egentlig idealvekt ;o)

Skjelettet kan vel også trekkes fra, tror du ikke?

Gjest Daisy
Skrevet

Ja, da er jeg jammen undervektig. Tror jeg må kjøpe meg en cola jeg nå.

Skrevet

Skal vi se, om en trekker fra 6 kg bakterier, 0,250 (?) kg hår, 15 kg skjelett, minst 30 kg vann.... hmm blir slettes ikke verst dette her.

c",)

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

når jeg entrer hans leilighet lukter det vondt og en kan nesten se bakteriene bevege seg.

og tenke seg til at han skal en dag kose med sin niese og overføre både det ene og det andre er ikke så fristende akurat.

Hva med å vise ham det gjennom et microskop? hehe... DA hadde han vel blitt til tvangsvasker eller no!!!

Og hver gang han kom på besøk så kunne du bare si... her er så masse bakterier, og vips så vart huset vaska....

Fordi jeg tror ikke det finnes noen C.S.I løsning på denne;)

Gjest laboranten
Skrevet

Hei

Har et lite forslag. Det finnes noe som heter Petrifilm. Dette skaffer du fra nærmeste næringsmiddeltilsyn el. Denne legger du på flater du vil ha undersøkt for bakterier. Du må også ha en varmeoven som holder konstant temperatur på 30 grader i 72 timer. Etterpå kan du telle kolonier (røde prikker). Dette er vanlig ved vaskeprøver på arbeidsplasser (som trenger det vel og merke).

Over 100 prikker (cfu) er dårlig resultat, altså mye bakterier.

Kanskje litt tungvint dette, men det virker!!

Hilsen

Gjest mor i sep
Skrevet

Hva med å vise ham det gjennom et microskop? hehe... DA hadde han vel blitt til tvangsvasker eller no!!!

Og hver gang han kom på besøk så kunne du bare si... her er så masse bakterier, og vips så vart huset vaska....

Fordi jeg tror ikke det finnes noen C.S.I løsning på denne;)

ja det var det jeg tenkte.

får vel heller gå å vaske etter han og heller få han til å føle seg ille når han er på besøk.

han sier at jeg behandler han som en bakterie. kanskje det er på tide å virkelig mene det?

ta det bokstavlig?

han har ikke sett mitt verste jeg ennå..

Gjest mor i sep
Skrevet

Hei

Har et lite forslag. Det finnes noe som heter Petrifilm. Dette skaffer du fra nærmeste næringsmiddeltilsyn el. Denne legger du på flater du vil ha undersøkt for bakterier. Du må også ha en varmeoven som holder konstant temperatur på 30 grader i 72 timer. Etterpå kan du telle kolonier (røde prikker). Dette er vanlig ved vaskeprøver på arbeidsplasser (som trenger det vel og merke).

Over 100 prikker (cfu) er dårlig resultat, altså mye bakterier.

Kanskje litt tungvint dette, men det virker!!

Hilsen

okey det skal jeg prøve.

tusen takk for svar=)

Gjest uten signatur
Skrevet

Å gnikke med en hvit klut vætet med salmiakk vil nok avgi ekle saker i de fleste hjem!

Gjest mor i sep
Skrevet

Å gnikke med en hvit klut vætet med salmiakk vil nok avgi ekle saker i de fleste hjem!

ja men dette var enormt. jeg gikk hjem til meg og gjorde akurat det samme.

men det rare var vel egentlig at kluten jeg brukte på bad døren ble brun/grå og på soveromsdøren hans ble den brun/grå.

sier jo bare litt da.

det er ingen som har det så møkkete som han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...