Gå til innhold

Avslørt: Rumsfeld sa ja til bruk av hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

"USAs forsvarminister Donald Rumsfeld godkjente selv en rekke torturlignende metoder under forhør av irakiske fanger - deriblant bruk av hunder, avkledning av fanger og bruk av falske rapporter. Se hele lista her.

Det viser hans egne dokumenter, melder nyhetsbyrået AFP."

Kilde: http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article243935.ece

Det er jo "trivelig" når de som liksom skal være på "vår side" gjør knefall for terroristene ved å bruke deres metoder.

Igjen har Rumsfeld/Bush trukket Demokratiets gode navn og rykte ned i gjørmen.

Med vennlig hilsen

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

34

• Grip

18

• flisa

8

• MsSophie

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg synes det er hårreisende at de gjør dette! Først forbanner de terrorister, også gjør de slike ting selv. I kampen mot terrorens ånd.

Hvem har utnevnt USA til verdenspoliti?

Og hvem har bestemt at USA kan f.eks ha atomvåpen etc?

Skrevet

Listen som er gjengitt i Nettavisen ser rimelig ut, forutsatt at vi har med al-qaida å gjøre. Kanapeer, kabel-tv og hvite laken er ikke adekvate tiltak mot muslimske terrorister.

Hehe...hundene skulle jo bare brukes til å skremme, da. I din dramaturgi ser det ut til at bikkjene skulle ete fangene.

"Trykke demokratiet ned i gjørmen..". En smule overdrivelse kanskje??

Præhæhæ, demokratiet overlever nok dette også. Eller er du klar for å konvertere til islam etter dette?

Skrevet

Jeg synes det er hårreisende at de gjør dette! Først forbanner de terrorister, også gjør de slike ting selv. I kampen mot terrorens ånd.

Hvem har utnevnt USA til verdenspoliti?

Og hvem har bestemt at USA kan f.eks ha atomvåpen etc?

USA har blant annet sikret at du kan sitter foran pc'en og skrive det du ønsker.

Eller ville du heller hatt Saddam, bin Laden og Sør som allierte og garantist for vår sikkerhet?

Gjest Daisy
Skrevet

Listen som er gjengitt i Nettavisen ser rimelig ut, forutsatt at vi har med al-qaida å gjøre. Kanapeer, kabel-tv og hvite laken er ikke adekvate tiltak mot muslimske terrorister.

Hehe...hundene skulle jo bare brukes til å skremme, da. I din dramaturgi ser det ut til at bikkjene skulle ete fangene.

Præhæhæ, demokratiet overlever nok dette også. Eller er du klar for å konvertere til islam etter dette?

Litt forskjell på hvite laken og å bli kledd naken (Oj, rimet det).

Noen av tingene på listen er jo kanskje "greit" - i anførselstegn, for å få informasjon osv. (Selv om dette også ikke er menneskelig) MEN mange av punktene på listen er rett og slett forkastelig. Hvorfor synke ned på deres nivå?

Skrevet

Du skriver: "Kanapeer, kabel-tv og hvite laken er ikke adekvate tiltak mot muslimske terrorister."

Du skriver: "Præhæhæ, demokratiet overlever nok dette også. Eller er du klar for å konvertere til islam etter dette? "

Du har ikke fattet en dr*tt, har du, Grip?

En del av det vi skulle sloss for er en Rettsstat, eller har du glemt det? Da er også terrorister uskyldig til det motsatte er bevist. Da skal man ikke bruke tortur, eller lignende.

Og nei, de demokratiske kreftene i Midtøsten overlever trolig ikke Bush/Rumsfeld, nettopp fordi Bush/Rumsfeld jo så brutalt fratar demokratiet alle fordeler fremfor et terror-regime.

Skrevet

USA har blant annet sikret at du kan sitter foran pc'en og skrive det du ønsker.

Eller ville du heller hatt Saddam, bin Laden og Sør som allierte og garantist for vår sikkerhet?

Om så var sant, berettiger det på INGEN måte at de bryter Menneskerettighetene.

ELLER at du (som jeg før har påpekt) gjør knefall for terroristene, og forsvarer brudd på MR!

Gjest Daisy
Skrevet

Heller Sør enn Saddam ;o)

Ja, klart USA har gjort mye bra, men det rettferdiggjør ikke alle handlinger de gjør i all fremtid.

Skrevet

Du skriver: "Kanapeer, kabel-tv og hvite laken er ikke adekvate tiltak mot muslimske terrorister."

Du skriver: "Præhæhæ, demokratiet overlever nok dette også. Eller er du klar for å konvertere til islam etter dette? "

Du har ikke fattet en dr*tt, har du, Grip?

En del av det vi skulle sloss for er en Rettsstat, eller har du glemt det? Da er også terrorister uskyldig til det motsatte er bevist. Da skal man ikke bruke tortur, eller lignende.

Og nei, de demokratiske kreftene i Midtøsten overlever trolig ikke Bush/Rumsfeld, nettopp fordi Bush/Rumsfeld jo så brutalt fratar demokratiet alle fordeler fremfor et terror-regime.

Muslimer flest ser ingen fordeler i demokrati framfor andre regimer, kfr. utviklingen i Irak (og alle andre muslimske land).

Skrevet

Litt forskjell på hvite laken og å bli kledd naken (Oj, rimet det).

Noen av tingene på listen er jo kanskje "greit" - i anførselstegn, for å få informasjon osv. (Selv om dette også ikke er menneskelig) MEN mange av punktene på listen er rett og slett forkastelig. Hvorfor synke ned på deres nivå?

Synes du ikke det er et stykke igjen før vi er på "deres" nivå? Du har ikke glemt terroraksjoner, undertrykking, strupekutting etc etc...?

Gjest jeg er en annen
Skrevet

Vær så snill, USA som garantist for vår sikkerhet. I det morsomme hjørnet i dag?

Skrevet

Heller Sør enn Saddam ;o)

Ja, klart USA har gjort mye bra, men det rettferdiggjør ikke alle handlinger de gjør i all fremtid.

Det er jeg enig i.

Skrevet

Muslimer flest ser ingen fordeler i demokrati framfor andre regimer, kfr. utviklingen i Irak (og alle andre muslimske land).

Du skriver: "Muslimer flest ser ingen fordeler i demokrati framfor andre regimer"

Nei, så lenge USA så åpenbart demonstrerer hva "demokrati" betyr i praksis (brudd på MR, rettsløshet, okkupasjon, ingen sikkerhet, fangemishandling, osv.) så er det jo vanskelig å se fordelene.

Poenget er jo at USA har fjernet alle fordelene.

Skrevet

Synes du ikke det er et stykke igjen før vi er på "deres" nivå? Du har ikke glemt terroraksjoner, undertrykking, strupekutting etc etc...?

At "vi" ikke er like grusomme som Al Qaida er liksom ikke store trøsten!

Igjen forsvarer du brudd på MR, med at "det terroristene gjør er verre"!

Ja, det er verre. Hva så?

Skrevet

Du skriver: "Muslimer flest ser ingen fordeler i demokrati framfor andre regimer"

Nei, så lenge USA så åpenbart demonstrerer hva "demokrati" betyr i praksis (brudd på MR, rettsløshet, okkupasjon, ingen sikkerhet, fangemishandling, osv.) så er det jo vanskelig å se fordelene.

Poenget er jo at USA har fjernet alle fordelene.

Du overdriver så til de grader at det nesten er morsomt.

Så bikkjeglammet mot al qaida-fanger skal liksom bortta alle demokratiets fordeler?

Jeg vet jo at du leter med lys og lykter etter forhold som du kan blåse opp og benytte i den endeløse kamp mot demokrati og frihet, men dette blir jo litt for lite og stusselig.

Ta en runde med Vietnamkrigen eller noe. Da blir det litt dimensjoner over det. Bikkjeglammet holder ikke til å drømme om demokratiets avvikling.

Skrevet

At "vi" ikke er like grusomme som Al Qaida er liksom ikke store trøsten!

Igjen forsvarer du brudd på MR, med at "det terroristene gjør er verre"!

Ja, det er verre. Hva så?

Det er nå engang slik at brutal makt i noen tilfeller må møtes med brutal makt.

Vi har jo sett dette selv, f.eks. under ranet i Stavanger. Hadde politiet hatt mulighet ville de selvsagt skutt ranerne rett ned, og ingen ville protestert.

De fleste skjønner også at folk som er ansvarlig for 11.sept- og Madrid-aksjonene ikke kan møtes med sosionompreik.

Skrevet

Jeg må si jeg ikke reagerte så veldig på den lista. Hadde vært interessant å se de "interne" listene for avhør av slike som baneheiamorderne. Skal vedde på at det også da ble brukt en planlagt tatktikk. Om de ikke kledde av dem eller så - så bruker de sikkert endel teknikker som ville sett "stygge" ut på VG.

Jeg har også lært endel teknikker for prisforhandlinger i jobben - man skal skru opp egne stoler, slik at man er høyere enn gjesten, de skal sitte slik at de får sola i ansiktet, etc. etc. :)

Skrevet

Det er nå engang slik at brutal makt i noen tilfeller må møtes med brutal makt.

Vi har jo sett dette selv, f.eks. under ranet i Stavanger. Hadde politiet hatt mulighet ville de selvsagt skutt ranerne rett ned, og ingen ville protestert.

De fleste skjønner også at folk som er ansvarlig for 11.sept- og Madrid-aksjonene ikke kan møtes med sosionompreik.

Åh! er det derfor de satt inne? - var det ikke fordi de var mørkere i huden?

:-)

Skrevet

Du overdriver så til de grader at det nesten er morsomt.

Så bikkjeglammet mot al qaida-fanger skal liksom bortta alle demokratiets fordeler?

Jeg vet jo at du leter med lys og lykter etter forhold som du kan blåse opp og benytte i den endeløse kamp mot demokrati og frihet, men dette blir jo litt for lite og stusselig.

Ta en runde med Vietnamkrigen eller noe. Da blir det litt dimensjoner over det. Bikkjeglammet holder ikke til å drømme om demokratiets avvikling.

Du skriver: "Så bikkjeglammet mot al qaida-fanger skal liksom bortta alle demokratiets fordeler?"

Holder du deg oppdatert med hva som skjer i verden, Grip?

Og da mener jeg hvordan disse historiene blir rapportert UTENFOR Vesten. At du bagatelliserer tortur er vi vant med, men det Bush/Rumsfeld gjør brukes faktisk av fundamentalister til å vise at demokrati ikke er noe bedre enn "det de har nå".

Du (og jeg) kan være uenig, men det hjelper ikke når folk ser på hva som skjer i praksis.

Derfor taper USA så det synger etter. Og ettersom USA fremstiller det som om de representerer "Demokrati" med stor D, så taper demokratiske idealer også.

Skrevet

Jeg må si jeg ikke reagerte så veldig på den lista. Hadde vært interessant å se de "interne" listene for avhør av slike som baneheiamorderne. Skal vedde på at det også da ble brukt en planlagt tatktikk. Om de ikke kledde av dem eller så - så bruker de sikkert endel teknikker som ville sett "stygge" ut på VG.

Jeg har også lært endel teknikker for prisforhandlinger i jobben - man skal skru opp egne stoler, slik at man er høyere enn gjesten, de skal sitte slik at de får sola i ansiktet, etc. etc. :)

Å bagatellisere slikt er idioti, Flisa.

På samme måte kan du jo bagatellisere det som skjedde med mannen fra Korea: "det var tross alt kun én person som ble drept."

Så lenge ikke "vi" har vårt på det tørre, kan vi ikke kritisere Kina eller andre for brudd på MR.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...